
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat marți că un lot important din cadrul proiectului de electrificare a căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihor se confruntă cu blocaje semnificative. Acesta face parte dintr-un proiect amplu de modernizare a infrastructurii feroviare, care se află acum în dificultate.
Proiectele de infrastructură susținute prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) trebuie finalizate până în vara anului 2026, pentru a putea beneficia de finanțare europeană. Dar se pare că lucrările de modernizare a liniei feroviare Cluj-Oradea nu vor fi finalizate în termenul stabilit prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), după cum a avertizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Grindeanu a precizat că pe zona feroviară sunt în lucru 8 loturi de cale ferată, iar unele ar putea să nu fie finalizate până în vara anului viitor, conform contractelor.
„De exemplu, e un lot pe Episcopie – Cluj, care un pic e blocat, fiindcă avem un constructor care ne spune că acolo e o zonă inundabilă. Acum vă dau un exemplu. Cei care au proiectat spun că nu. Avem tot felul de expertize, contra-expertize, deci suntem într-o situație care s-ar putea să ne ducă în acest scenariu, de a nu finaliza până în vara anului viitor”, a declarat Sorin Grindeanu.
Acesta a subliniat, însă, că fondurile necesare finalizării lucrărilor vor fi transferate pe Programul Operațional de Transport.
Lucrările de modernizare și electrificare se desfășoară pe o distanță de peste 166 km pe magistrala M300 Cluj-Episcopia Bihor-frontiera cu Ungaria.
Sursa: Turdanews.ro
Citește și: