Voi începe cu cel mai evident lucru, pe care toată lumea îl știe: industria călătoriilor este puternic afectată de pandemia de COVID-19. Sunt o mulțime de surse care prezintă analize și opinii, oscilând de la pesimism la un mare optimism. Ceea ce mă aștept eu să văd sunt reinventarea și accelerarea, care se poate reliza doar prin software development, prin noi produse IT.
Lucrând în industria travel technology și în IT outsourcing, de mai bine de 10 ani, consider că această tehnologie va juca cel mai important rol în lumea ”noului normal”. Vom fi nevoiți să arătăm un raport de sănătate când cumpărăm bilete de avion? Va trebui să trecem un control de sănătate în aeroport, alături de controlul de securitate? Vom călători doar în țările care par să aibă cel mai bun sistem de sănătate? Vor dispune hotelurile de proceduri speciale pentru screening-ul oaspeților, precum auto-check-in și check-out? Software management-ul proprietăților va include, poate, management-ul roboților de curățare și atunci când luați masa, toate pregătirile, inclusiv comanda, ar trebui să se realizeze folosind aplicații. Vor fi călătoriile lipsite de contact uman?
În orice caz, turismul nu se va opri subit, ci se va adapta, va fi reinventat și tehnologia de călătorie este menită să facă acest lucru. Toate aceste modificări vor fi realizate folosind servicii de software development. Doar prin parteneriatul cu o companie care deține o expertiză vastă în travel software și management software-ul proprietăților, așa cum avem noi, la AROBS, plătitorii din industria turismului, căilor aeriene și de croazieră vor fi capabili să asigure o recuperare mai rapidă în era post-COVID.
Ar putea părea surprinzător pentru unii, însă cel mai bun moment pentru a face actualizări în tehnologie și software development este acum, deoarece numărul utilizatorilor este scăzut, iar actualizările nu vor avea aproape nici un impact asupra experienței utilizatorilor.
Înțelegem cu toții că fluxul de numerar se află sub restricții grele în aceste zile, dar considerăm că este mai eficient să fii pregătit în totalitate și să dispui de ultimele actualizări tehnologice atunci când lucrurile vor reveni la normal. Un nou normal, desigur.
Așadar, cel mai bun moment pentru reinventare și accelerare tehnologică este chiar acum.
Date concrete
Datele pesimiste provin de la Organizația Mondială a Turismului, IATA și multe altele. IATA declară că nu se mai așteaptă la o recuperare ”în formă de V” pentru industria aeriană, deoarece efectul pandemiei de COVID-19 continuă să se răspândească. Brian Pearce, economistul șef al grupului industrial IATA, estimează că operatorii de transporturi vor pierde încasări de aproximativ 252 miliarde de dolari în acest an și că, fără ajutor guvernamental, câțiva ”s-ar putea să nu fie capabili să reziste” până anul viitor.
În SUA, până în aprilie, liniile aeriene deja și-au redus drastic flotele, iar companiile aeriene vor fi extrem de precaute cu privire la punerea în funcțiune a avioanelor, dacă nu sunt siguri că pasagerii le vor umple. Majoritatea analiștilor consideră că recuperarea industriei ar putea dura cel puțin până în 2022.
Guvernele europene s-au grăbit să salveze companiile aeriene importante, Germania oferind împrumuturi companiei Lufthansa, iar guvernul Italiei a preluat controlul asupra Alitalia. Nici măcar strălucitorii profesioniști nu vor scăpa de suferință. ”Vom fi permanent afectați, prin întrebări privind schimbările în comportamentul călătorilor”, a afirmat recent Anne Rigail, CEO-ul Air France.
Cum rămâne cu călătoriile corporative? Atâta timp cât există un anumit risc, companiile ar putea ezita să-și trimită angajații în călătorii, mai ales în timp ce încearcă să reducă cheltuielile într-o recesiune.
Comisarul Pieței Interne a Uniunii Europene, Thierry Breton, a susținut că pandemia costă Europa 1bn în fiecare lună, în timp ce World Tourism Organization (UNWTO) estimează că vizitele turistice la nivel mondial ar putea să scadă cu până la 30% în 2020.
Unele surse importante de informații, precum The Economist, vorbesc despre globalizare. Dar aceiași importanți informatori spun că, răspunzând la COVID-19, mulți oameni și companii și-au dat seama că au mai multe de oferit decât au reușit până acum.
Există măcar vreo speranță? Vom călători și vom merge în vacanțe din nou? Ne vom petrece vacanțele acasă?
Jeremy Gutsche, de la TrendHunter.com, a publicat în Forbes o opinie foarte interesantă: Oamenii post-COVID-19 vor dori să-și împlinească listele de dorințe, turismul super-alimentat (Exotism în călătorii, care asigură mai multe prin evadarea din realitate) va izbucni. Putem chiar să asociem sentimentul de recunoștință și să adăugăm voluntariatul în aceste vacanțe.
O altă viziune optimistă, de Jennifer Leigh Parker, publicată tot de Forbes, spune despre companiile private de închiriere a vacanțelor că vor avea beneficii într-o lume post-COVID, în comparație cu marile lanțuri hoteliere, cu sute de camere și spații comune construite pentru a încuraja adunările mari. Desigur, consumatorii vor reintra pe piața călătoriilor cu multă precauție și obiceiuri de distanțare socială. Cel puțin acesta este argumentul pe care Airbnb îl prezintă investitorilor. Coronavirusul ar putea fi cel mai bun lucru (sau cel mai rău, în funcție de perspectivă) întâmplat vreodată în business-ul de croazieră, care a evitat, de zeci de ani, protecția muncii și reglementările de mediu care se aplică în mod obișnuit industriilor plătitoare de impozit pe venit. Totuși, business-ul de croazieră nu se va scufunda.
Timpul pentru accelerare și reinventare în travel technology și software management-ul proprietăților este chiar acum. Echipa mea, la AROBS, va lucra la soluții, având talentul, expertiza și adaptabilitatea pentru a crea versiuni îmbunătățite ale aplicațiilor de travel technology și software management-ul proprietăților, care vor fi folosite în era noului normal.
Autorul: Claudiu Mailat, business group manager Travel Tehnology, AROBS
Ne place să citim noutățile pe care le publică industria turistică și am găsit informații pentru acest articol în:
- https://paxex.aero/2020/03/iata-recession-covid-19-impact/
- https://fortune.com/2020/04/19/airlines-coronavirus-travel-industry-bailout/
- https://www.euronews.com/2020/04/18/life-after-lockdown-will-covid-19-change-the-way-we-travel-forever
- https://www.economist.com/briefing/2020/04/11/the-changes-covid-19-is-forcing-on-to-business
- https://www.forbes.com/sites/forbesinsights/2020/04/07/attention-to-now-and-spotting-trends-in-a-post-covid-19-world-with-jeremy-gutsche/#f9ec4ac45eae
- https://www.forbes.com/sites/jenniferleighparker/2020/03/31/travel-tech-predictions-for-a-post-covid-19-world/#3ee6d78615fa
- https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/About-Deloitte/COVID-19/Thrive-scenarios-for-resilient-leaders.pdf