O parte dintre avioanele flotei Wizz Air nu vor mai zbura pentru o perioadă din cauza unor probleme la motoare. Este vorba despre cele care sunt produse de Pratt & Whitney’s.
Din primele informații, inginerii fabricantului de motoare de avion au descoperit o problemă gravă la motoarele PW1100G, care echipează avioanele de tipul A 320, A 321 Neo și A 220.
Sursele noastre ne-au mai declarat că în perioada următoare, compania Wizz Air își va reducemult frecvența zborurilor de pe Aeroportul Internațional Cluj, deoarece foarte multe motoare de avion, vor fi trimise la producător pentru o inspecție amănunțită.
”Este vorba despre 100 de motoare care vor fi trimise la inspecție totală la producătorul Pratt & Whitney’s. O astfel de inspecție, doar pentru un singur motor va avea o durată de 270 de zile. Compania va fi grav afectată de aceste revizii, deoarece nu va putea folosi la întreaga capacitate flota de avioane pe care o are”, ne-a precizat sursa citată.
Problemele tehnice descoperite la motorul PW1000G afectează toate companiile de aviație din întreaga lume, care au în dotare aceste tipuri de avioane.
Multe dintre aceste companii au anunțat deja oprirea de la zbor și trimiterea motoarelor la inspecție.
Probleme la motoarele Pratt & Whitney’s
Inginerii de la Pratt descoperiseră o problemă cu pulberea metalică contaminată folosită în fabricație, între anii 2015 și 2021.
”Acest material compozit ar putea cauza fisuri în discurile din etapa 1 și etapa 2 ale turbinei de înaltă presiune. În mod evident, acestea trebuie inspectate la anumite intervale de timp pentru a se asigura că nu există o problemă reală”, susțin specialiștii.
Reprezentanții companiei au anunțat că, până la jumătatea lunii septembrie 2023, 200 de motoare au fost scoase din uz și inspectate înainte de vizitele regulate.
Numărul motoarelor posibil afectate a crescut, ulterior, la aproape 3.000. După cum s-a raportat pe site-ul Simple Flying, Pratt & Whitney a investigat impuritățile din materialul de bază al discurilor din etapele 1 și 2 ale turbinei de înaltă presiune (HPT). Aceste impurități metalice ar putea duce la fisuri premature care ar putea provoca defecțiuni la palele motoarelor cu reacție.
Motor considerată o minune a tehnicii
Motorul PW1000G este considerat un fel de minune în acest domeniu. Ideea unei turbosuflante cu roți dințate a fost exclusă cu ani în urmă pentru serviciul comercial din cauza complexității și a greutății suplimentare implicate, dar Pratt a acceptat provocarea și a creat o turbosuflantă cu roți dințate care chiar funcționează foarte bine.