Metroul din Cluj, întâmpină alte probleme. Forajele efectuate până în acest moment evidențiază prezența unui masiv de sare în extremitatea estică a magistralei, precum și existența depozitelor argiloase, ceea ce impune adoptarea de soluții tehnice deosebite. Acest lucru riscă să ducă la creșterea costurilor și la o îngreunare a lucrărilor.

Firma Geostud a realizat un total de 42 de foraje, având ca scop identificarea tipului de sol și determinarea celor mai potrivite soluții tehnice pentru construcția metroului.

Forajele au fost repetate și la finalul anului 2023 și la începutul anului 2024 și s-a dat de aceleași probleme. Este sare peste tot din Mărăști și până în Someșeni, pe partea cu fosta zona industrială a Clujului, de la Clujana, la CUG, dar și spre Sopor. 

Zăcământul de sare este extins, iar rezultatele forajelor indică că, după stația Piața Mărăști, aproape toate forajele executate pe aliniamentele estice și sudice ale metroului au identificat, la adâncimi cuprinse între 12,50 și 25,0 metri, un masiv de sare. Acesta generează riscuri geotehnice asupra structurilor metroului, impunând necesitatea adoptării unor soluții tehnice adecvate pentru eliminarea acestor riscuri, conform concluziilor studiului realizat de firma Geostud. Aria afectată se întinde de la Piața Mărăști până la Aurel Vlaicu, continuând în direcția IRA, Gheorgheni și Sopor, precum și în partea opusă, către CUG.

Pe de altă parte, în cartierul Mănăștur s-a constatat că terenul este compus din „argile/argile nisipoase și nisipuri/nisipuri argiloase”. Apropierea traseului metroului de râul Someșul Mic sau de Canalul Morii ar putea implica interceptarea, în cadrul acestor depozite, a resturilor lemnoase aflate în diverse stadii de încarbonizare. Studiul menționează necesitatea demolării a cel puțin 15 imobile existente în această zonă.

Citește și:George Simion la Washington, întâlnire de gradul zero cu Donald Trump

8 COMENTARII

  1. Înainte de Țîțoasa în Someșeni, acolo unde azi e ambient era sediul zonal IPEG (Intreprinderea de Prospecțiuni și Explorări Geologice). Aveau secții în toată această parte a țării și oameni, geologi, ce umblau pe teren, pe toate coclaurile, luau probe, analizau, explorau. Dacă se dovedea că ar fi ceva necesar economiei țării se începea cariera sau mina și dacă iarăși se dovedea c-ar fi rentabilă exploatarea se preda la Miniera. Aproape tot a fost documentat dpdv geologic.
    Dacă este sare sub Cluj, și s-ar putea, tot Ardealul e pe un munte de sare, se știa foarte bine și fie au ascuns, dacă este, fie mint ca să nu-l facă și/sau să fure cît mai mulți bani.

    • Centura de Diamant a fost facuta tot asa! Cei de la fac. de Geologie le-au spus celor de la Primarie sa nu aleaga traseul ala. Degeaba, atunci Boc(PDL) a ales traseul, numa ca sa nu fie cum a zis liberalul de la CJ(Nicoara). Cum plm se poate gandi cineva ca geologii de meserie nu stiu ce-i supt Cliuuuuj si supt Dealu Feleacului. Au invatat la facultateeeee!!!!! Studiul geologic actual a fost necesar tocmai sa putem avea vreodata dovada ca cei care insista cu metroul in Cluj sunt niste NEMERNICI. Care spun ca EXISTA SOLUTII. Daaa, dar pe banii cui? A scumpelor lor mamici, neveste si fetite? Apropo, mergeti in Feleac pe platou la Radarul ROMATSA. Scormoniti in nisip, sub stratul vegetal si o sa gasiti scoici… Varful feleacului era candva fund de mare.

  2. Renunțăm la metrou, facem băi sărate, „să mănîncă” și gura lui boc ceva. Oricum nasul lui boc crește direct proporțional cu promisiunile oferite fraierilor care îl votează.

    • Din anii 70 este proiect la UTCLUJ pe deasupra somesului. Nu s-a realizat pt ca Ceausescu nu a vrut sa finanteze mutarea linilor aerine de inalta tensiune de deasupra Somesului. Nu se putea face fara cabluri speciale din import, asa ca ciuciu… Bineinteles ca ar costa mai putin. Si un constructor de buzi publice isi da seama… Avem in Clooooj o sumedenie de „constructori” de bloace. Unul nu i-o zis piticului ca-i PROST

  3. Ar fi minunat sa se facă o stațiune cu apa sărată,ar aduce beneficii atât orașului,cat și oamenilor. care doresc tratamente ptr diverse boli.Exemplul bun este Figa cu complexul balnear.Este doar o părere,care știu căci mulți o au.

  4. Pe stalpi , suspendat, e mult mai economic si mai modern. Poate fi una din atractiile Clujului. Ocupa putin spatiu, sub el se poate circula cu masinile. Se pot gasi trasee. Pentru cine nu stie, nu a vazut, o strada precum Napoca sau Clinicilor poate fi folosita pentru traseu dus-intors deoarece o astfel de magistrala nu ocupa decat 5 metri latime si se poate monta pe un singur sir de stalpi. Dar se pot alege trasee precum Splaiul Independentei, Baritiu, malul Somesului Mic, bulevardele mari din Cluj-Napoca.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.