Săptămâna trecută s-au desemnat societățile care au câștigat licitațiile pentru construirea unor porțiuni din Autostrada Transilvania. Dacă lucrările vor decurge conform graficului asumat de firme, în maxim un și jumătate s-ar putea da în folosință porțiunea de autostradă dintre Cluj Napoca și Târgu Mureș. Asocierile Strabag-Straco Grup, Straco Grup-Specialist Consulting-Total Road, Lemacons-Vega 93-Arcada Company şi Geiger Transilvania-Wilhekm Geiger au fost desemnate de către CNADNR constructorii autostrăzii Câmpia Turzii-Ogra- Târgu Mureş, în lungime de 56,5 km, în valoare de circa 1,2 miliarde lei.

 

Ministerul Transporturilor dă asigurări că, în cel mult un an şi jumătate, tronsonul Cluj Napoca – Târgu Mureș va fi dat în folosință. Lucrările de proiectare și execuție ale celor trei loturi din autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş vor fi gata într-un an și patru luni. Compania austriacă Strabag și firma românească Straco Grup vor proiecta și construi două tronsoane din autostradă. Secțiunile Ogra (județul Mureș) — Câmpia Turzii (județul Cluj), lotul 2, în lungime de 17,9 kilometri, costă 397,7 milioane lei, fără TVA, durata de execuție fiind de un an și patru luni. Ungheni (județul Mureș) — Ogra, lotul 2, are o lungime de 10,105 km, costă 251,3 milioane de lei, fără TVA, urmând să fie executat într-un an.

Tot Straco Grup va proiecta și executa încă 15,7 km din proiect (Secțiunea 2A, Orga-Câmpia Turzii, lotul 3), în asociere cu firmele Specialist Consulting și Total Road, în valoare de 279,7 milioane de lei, fără TVA, durata execuției fiind de un an și patru luni. Tronsonul Târgu Mureș — Ungheni, plus un drum de legătură, CNADNR a fost câștigat de asocierea dintre firmele Lemacons, Vega 93 și Arcada Company, valoarea contractului fiind de 179,78 milioane de lei fără TVA pentru 9,2 km (din care 4,7 km drumul de legătură), durata execuției fiind de un an.

Proiectarea și execuția tronsonului Ogra — Câmpia Turzii, lotul 1, a fost câștigată de firmele Geiger Transilvania și Wilhelm Geiger, un proiect în valoare de 55,8 milioane de lei, fără TVA, având lungimea de 3,6 km și o durată de execuție de un an și patru luni. După expirarea termenului legal privind depunerea contestațiilor la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, CNADNR va putea semna contractele cu respectivii constructori.

 

După contestații pot începe lucrările

„În prezent, ofertanţii pot depune contestaţii la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor – CNSC în termenul legal de 10 zile, calculat de la data comunicării rezultatelor. După expirarea termenului legal anterior menţionat, în cazul în care nu vor exista contestaţii, CNADNR va putea semna printre primele contracte pe anul acesta, cele aferente autostrăzii Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş. Aceste loturi în lungime totală de 56,51 km fac parte din Autostrada A3, Braşov – Cluj – Borş”, a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Autostrada A3 este o autostradă în construcție, ce pornește de la București spre nord, urmând să traverseze Munții Carpați prin Valea Prahovei, să străbată Podișul Transilvaniei pe direcția SE-NV, și să ajungă, prin nordul Carpaților Occidentali, la punctul de trecere a frontierei cu Ungaria de la Borș. Autostrada va lega orașele București, Ploiești, Brașov, Făgăraș, Sighișoara, Târgu Mureș, Turda, Cluj-Napoca, Zalău și Oradea. Lungimea totală planificată a autostrăzii este de 584 km. Autoritățile române au împărțit Autostrada A3 în două proiecte independente: Autostrada București–Brașov și Autostrada Brașov–Cluj–Borș, intitulată și Autostrada Transilvania, punctul comun fiind orașul Brașov.

Pe 1 decembrie 2009 s-au deschis circulației primii 42 de kilometri din această autostradă, dintre Turda și Cluj-Napoca Vest, iar în 13 noiembrie 2010, încă 10 km între Turda și Câmpia Turzii, în timp ce alte tronsoane sunt în execuție. Din 19 iulie 2012, este circulabilă și o parte de 55,5 din cei 62 km ai autostrăzii București–Ploiești, aflată între centurile celor două orașe. Pe data de 30 mai 2013 contractul cu firma americană Bechtel pentru tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău–Borș a fost reziliat.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.