Sursa foto ziardecluj.ro

Chiar dacă proiectul a fost tras pe linie moartă, metroul clujenilor s-a scumpit, din pix, cu 3,58 miliarde de lei, arată Ministerul Transporturilor.

Prin obiectivul de investiții menționat se are în vedere construcția unei linii de metrou ușor cu o lungime 21,03 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran. Amplasamentul este în județul Cluj, municipiul Cluj – Napoca și comuna Florești. Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT municipiul Cluj-Napoca și UAT  comuna Florești.

Primăriile Cluj – Napoca și Florești au publicat pe 16 martie anunțul de participare privind proiectarea și execuția de lucrări la Magistrala I de metrou Cluj.

Contractul prevede proiectare și execuție lucrări de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj.

Valoarea estimată a contractului scos la licitație era inițial de 6,66 miliarde de lei fără TVA. Durata lucrărilor este de 96 de luni (8 ani).

Proiectul Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 secunde: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens).

Licitația a fost suspedantă pentru actualizarea valorii investiției, după ce și unele firme interesate să participe s-au plâns că prețul era prea mic.

Documentația care stă la baza acestui calcul poate fi accesată pe site-ul ministerului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.