Aflat în insolvență, grupul Metropolis speră să iasă la liman cu ajutorul unei pensiuni de 5 stele tocmai la Colibița, una dintre cele mai atractive zone din Bistrița-Năsăud. De asemenea, administratorii mai mizează și pe o terasă de fițe în centrul orașului și o dezvoltare pe partea de jocuri de noroc.

La finalul anului trecut, Adunarea Generală a Asociaților Grupului Metropolis a aprobat planul de reorganizare, menit să ajute firmele să iasă din insolvență. Acesta a fost realizat de administratorul special și vine cu planuri destul de îndrăznețe.

Printre ele se numără și ridicarea unei pensiuni de 5 stele la Colibița, o zonă care s-a transformat într-un adevărat magnet pentru oamenii de afaceri din Bistrița-Năsăud, care încep să investească sume importante în unități de cazare în cea mai nouă stațiune din județ.

„Construirea și darea în folosință a unei pensiune de 5 stele în zona lacului Colibița, cu servicii exclusiviste, de nișă – zona se bucură de o promovare semnificativă atât la nivel național cât și internațional. Folosind know-how-ul echipei Hotelului Metropolis, implementarea strategiei și a standardelor privind calitatea serviciilor oferite s-ar pune la dispoziția turiștilor o experiență de înaltă calitate”, se arată în planul de reorganizare, care se întinde pe aproape 80 de pagini.

Deocamdată nu s-au făcut demersuri concrete pentru această investiție. Grupul încă nu a cerut avizele necesare demarării construcției.

Grupul nu se oprește aici și își îndreaptă atenția și asupra centrului municipiului Bistrița și a Pietonalului Liviu Rebreanu, unde ar vrea să deschidă o terasă de fițe. Potrivit planului de reorganizare, fluxul mare de localnici, dar și de turiști care vizitează centrul vechi ar asigura un cash-flow favorabil dezvoltării și consolidării brandului la nivel local.

O altă direcție de dezvoltare luată în calcul de administratorul special este cea de jocuri de noroc. Strategia de dezvoltare a activității de jocuri de noroc a Metropolis Grup are ca și obiectiv extinderea și consolidarea operațiunilor sale prin săli de jocuri, casino live și închirierea de aparate de jocuri.

Grupul de firme metropolis nu ia în calcul să reducă din numărul de angajați, ba mai mult dorește o mărire a numărului acestora. Momentan Metropolis Grup are 77 de angajați.

Administratorul special vizează la un grad de ocupare de 80% la Metropolis

Strategia de dezvoltare ia în calcul și Hotelul Metropolis și mai exact menținerea acestuia în topul hotelurilor din țară. Veniturile cele mai mari (mai mari cu peste 50%) le-ar aduce creșterea gradului de ocupare al hotelului.

Momentan, acesta este ocupat în proporție de 56%. Cel mai mare grad de ocupare a fost înregistrat în anul 2015 – 62%. În 2016 și 2017, gradul de ocupare a stagnat la 56%. Pentru a crește substanțial veniturile ar fi nevoie de un grad de ocupare de 80%.

În plan  sunt pe lângă creșterea gradului de ocupare și promovarea restaurantului Metropolis, dezvoltarea atractivității centrului de conferințe Metropolis, cu ajutorul concertelor, petrecerilor tematice, a show-urilor de tip stand-up comedy sau organizarea de conferințe naționale.

Nu este ingorat nici SPA Metropolis, care ar putea fi pus în valoare prin oferirea de pachete integrate de relaxare și înfrumusețare. De asemenea, se ia în calcul creșterea numărului de clienți ai cinema Metropolis prin încheierea de parteneriate cu distribuitorii de film și extinderea numărului de locuri și organizarea de evenimente cultural artistice.

Etajul al III-lea al hotelului Metropolis, scos la vânzare

Metropolis Grup datorează sume importante unor instituții publice și firme, însă are și de recuperat bani de la alții. Astfel, planul de reorganizare prevede și recuperarea datoriilor, inclusiv cu ajutorul instanței dacă e cazul.

Firmele administrate de Rus Petru și Chifa Floarea vor scoate la vânzare și bunurile mobile și imobile care nu sunt necesare desfășurării activității principale. Acestea vor fi vândute etapizat și vin să aducă venituri de câteva milioane bune de lei.

Printre bunurile ce vor fi vândute se numără inclusiv etajul al III-lea al hotelului Metropolis. Acesta va fi scos la vânzare imediat ce va îndeplini condițiile legale pentru vânzare.

Metropolis a încheiat 2018 cu datorii de 70 de milioane de lei

Grupul Metropolis pare să aibă datorii serioase de ani buni. Astfel, în 2014, Metropolis Grup înregistra datorii de 81 de milioane de lei, în 2015 cifra scădea la 72 de milioane de lei, în 2016 la 69 de milioane de lei, iar din 2017 cuantumul datoriilor stagnează la 70 de milioane de lei.

„Deteriorarea situației financiare a debitoarei pe parcursul perioadei analizate este reflectată/cauzată și de creșterea duratei de recuperare a creanțelor, respectiv creșterea numărului de zile de încasare a creanțelor. Este evident că societatea are dificultăți în recuperarea creanțelor, durata de recuperare crescând de la 422 de zile în 2016, la 658 de zile în 2017”, se arată în planul de reorganizare.

Potrivit documentului au fost mai multe cauze care au dus la insolvența grupului. Printre acestea se numără și venituri din exploatare mai mici decât cheltuielile de exploatare.

Cauza principală care a dus la starea de insolvență este practic ANAF-ul. Doar datoriile totale la ANAF înregistrate trec de 25 de milioane de lei.

„Cauza principală care a dus la starea de insolvență și a făcut necesară solicitarea de intrare în insolvență a fost faptul că în urma unei inspecții fiscale efectuate la societate (11/16.06.2017) au fost stabilite obligații fiscale suplimentare în valoare de 10,5 milioane de lei, obligații care ar fi atras în continuare penalități și dobânzi ridicate, aceste sume nu au putut fi achitate la scadență, ceea ce a determinat inițierea executării silite din partea organelor fiscale. Acestea au început procedura de executare a bunurilor societății fără a aștepta să fie soluționată definitiv contestația împotriva Deciziei de impunere. Împotriva deciziei societatea Metropolis Grup a depus contestație, aceasta a fost soluționată prin Decizia nr. 229/09.05.2018, în sensul respingerii ca neîntemeiată a contestației”, se explică în document.

Printre „amenințările” acestui plan de reorganizare luat în calcul de administratorul special se numără supraoferta de locuri de muncă pe piața locală, ieșirea din garanție a echipamentelor tehnice, dificultăți în găsirea furnizorilor de mentenanță, deschiderea a noi săli de evenimente în oraș, uzura mijloacelor fixe, un climat economic instabil, dar și lipsa unei strategii la nivel național a turismului și modernizarea altor unități hoteliere pe plan local.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.