Maxim Rodrigo, preşedintele Federaţiei Sindicale a Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), susține că banii dați de guvern pentru proiectul metroului din Cluj Napoca ar fi trebuit folosiți pentru infrastructura feroviară de suprafață.

„Bun, au ceva cu calea ferată, dar ce au cu călătorii? Pentru că domnul ministru ar trebui să observe că deşi au luat gratuitatea la studenţi poporul român s-a reorientat spre calea ferată. Ce vrea să facă? Să determine pasagerii români să fugă de trenuri? Asta vrea să facă? Să nu le ofere condiţii, că noi asta înţelegem. Au făcut PNRR-ul, care trebuia să fie transport verde, calea ferată. Uitaţi-vă şi dumneavoastră! Avem metrou la Bucureşti, metrou nou la Cluj şi ce facem? Toată compensaţia o să o împărţim la metrouri? Vor mai face probabil un metrou în Braşov, unul în Cluj, unul în Bucureşti şi nu mai au nevoie de calea ferată. Hai să fim serioşi, calea ferată peste tot în Europa este susţinută de guverne, pentru că face un transport public pe întreg teritoriul. Metroul face doar în Bucureşti sau doar la Cluj. Deci, toată ţara va subvenţiona doar anumite oraşe?”, susţine el.

Municipalitatea clujeană își dorește ca proiectului trenului metropolitan să fie dezvoltat pe o infrastructură actuală. Oficialii administrației locale au propus implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aprximativ 43 km. 

Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele: 

– Baciu, Tetarom I (str. Taietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)  

– relocarea punctului de oprire  Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport

Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride).

2 COMENTARII

  1. Halta Nadasel nu are constructie. Si mai e si in CURBA. Imbecilii care au facut SF ul trebuiau sa aleaga Halta Garbau sau Halta Mera. De ce Nadasel numai un cretin poate sa inteleaga

  2. Si vorba aia, ce are ” caii C A P-ului cu efectul razelor solare asupra galosilor de guma? Ce ne tot aburiti cu trenul metropolitan daca nu-l cuplati la reteaua de tramvai existenta? Si gherla cu metroul lui boc ( bani ingeopati la propri)ce legatura are cu trenul metropolitan

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.