
Ministrul Educației, Daniel David, îi dă replica președintelui Academiei Române, Ioan Aurel Pop, în dezbaterea proiectelor de plan-cadru pentru liceu lansate de Ministerul Educației. „Îl întreb pe președintele Academiei Române dacă ne place cum actualul sistem de educație ne tratează copiii și domeniile legate de identitatea/cultura națională. Mie, nu (și știu că nici lui)! Mă uit la testele naționale și internaționale și sunt extrem de îngrijorat când văd procente adesea de peste 40% sub sau la limita funcționalității. […] Aș vrea să văd predate conținuturi mai aerisite și relevante, cu mijloace de predare și manuale atractive, care să-i încurajeze și să-i entuziasmeze, nu să-i plictisească pe copiii noștri, atunci când vorbim despre aspectele legate de identitatea/cultura națională”, spune Daniel David, într-un articol publicat pe blogul său.
Inedit, ambii au fost rectori ai celei mai mari universități din România după numărul de studenți, ”Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca.
Reacția vine după ce președintele Academiei Române a acuzat o „nouă ofensivă contra istoriei și geografiei”, spunând că „«specialiștii» ministerului educației […] au scos istoria și geografia – cele două cenușărese ale materiilor școlare – din «trunchiul comun» (cu posibilitatea puțin probabilă ca școala să poată repara vag această nedreptate)”, după cum arată edupedu.ro.
Într-un articol publicat pe Afnews.ro, Ioan Aurel Pop spune: „Cum am putut ajunge așa de troglodiți în acest secol al XXI-lea? În loc să ne străduim să avem profesori cât mai buni de istorie și geografie, să creăm conținuturi atractive, să folosim metode cât mai adecvate învățării, să facem din temele aride subiecte de vis, să stârnim curiozitatea copiilor și adolescenților, ne dăm de ceasul morții să tăiem și ce mai este din istorie și geografie. Se vede că este amenințată din nou și limba latină”.
Ministrul Educației susține că „avem șansa să trecem de la un sistem de educație în care se predă mult și prost (avem printre cele mai multe ore/an între țările OECD), foarte centralizat (cu puține opțiuni la nivel de școală și/sau elevi), care, dincolo de faptul că este învechit (se bazează pe modele și unele manuale din 2004), chiar prin rezultatele generate ne pune adesea la risc copiii și societatea, la unul în care se predă mai aerisit și relevant, bine și cu echilibru între centralizare și descentralizare. În acest proces, să ne gândim în primul rând la copii – nimeni nu se prea gândește la ei în aceste discuții –, fără însă să lăsăm profesorii deoparte și să nu închidem școala pentru părinți sau societate. Vă invit să nu pierdem această oportunitate și aștept propuneri concrete, mai ales că țin ca varianta finală să aibă un suport cât mai larg în comunitate, așa cum este normal în această fază de consultare/dezbatere”.
Citește și: Singurii beneficiari reali ai căminelor culturale din Cluj sunt firmele de casă ale primăriilor
Da, acesta este viitorul educației din România. CU CAPUL ÎN GARD. Nu deranjați elevii cu teme serioase și materii importante. CÂT MAI PUȚINE MATERII ȘI CÂT MAI PUȚINE TEME. Să aibă cât mai mult timp să butoneze pe telefoane.
Viitor de rahat, țara noastră are și prevăz prin secoli (secole) a ei prăbușire!
Nu am găsit altă rimă.
Ministrule provizoriu și efemer, ‘te du’
că poate ai treabă și noi te reținem.
O să scoateți numai analfabeți, pe bandă. Dați-le teme cât mai multe, la cât mai multe materii. Țineți cât mai ocupați elevii, doar asta e menirea lor, să învețe, că să scoateți cât mai mulți-OAMENI-din ei.
Asta dacă vreți să scoateți oameni din ei. Dar vreți voi oare asta? Sau vreți să fie cât mai proști: bazin electoral ușor de cumpărat și manevrat pentru ziua votării
Ce școală de doi lei, pregătiți voi acolo ministrule al învățământului? Școală de nimic, să nu facă nimic, apoi facultate de nimic, să nu facă nimic, urmată de un servici pe pile unde să nu facă nimic.Modelul de aur al politicienilor de astăzi. Politicieni de nimic, care nu fac nimic.Pardon,fac dar doar pentru ei.
Când mă gândesc ce ne așteaptă…..
O programă „aerisită” – de acord; folosirea metodelor activ -participativa – de acord, manuale atractive și fără erori… de acord. Dar ce legătură au aceste „argumente” cu măsurile dv fasciste de a elimina două discipline care contribuiau la formarea unor competențe utile elevilor …. domnule „ministru”! Rezultatele acestor măsuri se vor vedea în timp iar… „ISTORIA vă va judeca”… nimeni nu scapă de judecata ei… nici măcar psihologii rectori sau miniștri!!!
Din 24 de ore, 4-5 ore elevul le petrece la școală, iar restul acasă, alături de familie.
Ce doriți să facă școala din moment ce o bună parte dintre părinții lor sunt deja analfabeți funcționali?
Chiar dacă ei doresc să-și vadă copii cu multă carte nu au acea capacitate educațională deoarece, chiar ei, părinții sunt produșii reformelor aiuristice ale politicienilor ministeriali din ultimii 30-35 de ani.
În primul rând învățământul românesc trebuie să-și redobândească caracterul unitar-pragmatic!
Dnule ministru a-ți răsfoit vreun manual de istorie clasele 5-8? Sunt superficial concepute, copiii nu au șansa sa învețe în linii mari cine sunt, care le sunt originile și dvs propuneți un nr mai mic de orepentru studierea acestei discipline. Penibil!! Sunt de acord cu o materie mai aerisita la toate disciplinele în funcție de profil dar se propune aerisirea extrema a unor materii care definesc esența unui viitor adult. Sa nu știi cine ești, sa nu ai habar de geografia țării tale și în linii mari de cea a celorlalte continente este trist!
„Științificul „ministru e varza a la Cluj!
Un gunoi de sorosist.
Cred că acest individ atât de lăudat cum că mare sociolog sau psiholog,membru în nu știu ce instituții europene va fi groparul învățământului românesc și al identității naționale.O avea sânge de jidan că tot vrea studierea obligatorie a holocaustului.Poate o fi bun in domeniul lui de activitate.Dar să o spunem fara ocolișuri:este cel mai prost manager al învățământului românesc din toate timpurile. Poți fi un chirurg eminent dar că director de spital sa fii o catastrofă.Cam așa și cu acest domn. Să sperăm că guvernul acesta de habarniști in frunte cu covrigarul de Buzău să nu facă prea mulți pureci la conducerea tari!