În data de 22 decembrie oficialii Consiliului Judeţean Cluj s-au aşezat în sfârşit la aceeaşi masă cu reprezentanţii Aeroportului Internaţional Cluj pentru a rezolva problema terenului care aşteaptă de ani buni rectificarea funciară după întăbularea de către o companie privată, Aviatrans. În fapt, terenul ar trebui să fie proprietatea judeţului Cluj, dar a fost vândut şi chiar înregistrat de alte societăţi, în ciuda unei sentinţe care ar permite CJ să facă schimbările necesare în Cartea Funciară.

 

La apelul consilierului judeţean PMP Rareş Rusu, care a şi insistat asupra unui termen concret pentru convocarea unei întâlniri între cele două părţi, pe 22 decembrie secretarul judeţului Simona Gaci a fost nevoită să recunoască faptul că se poate interveni legal pentru remedierea situaţiei care pune în dificultate aeroportul clujean.

“După întâlnirea din 22 decembrie, Consiliul Judeţean Cluj a introdus o acţiune în instanţă pentru rectificarea Cărţii Funciare şi pentru radierea ipotecii. Există însă speranţe de rezolvare pe cale amiabilă a problemei, dar până una, alta, colegii de la aeroport au fost informaţi că am deschis o acţiune în instanţă ”, a transmis conducerea CJ Cluj, citată de Monitorul de Cluj.

 

Cu jalba-n proţap

 

Directorul de operaţiuni al Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj, Iuliu Pop, a fost prezent luni, 15 decembrie, la şedinţa Consiliului Judeţean, pentru a transmite  o infomare cu privire la situaţia instituţiei, şi a cerut din nou intervenţia consilierilor pentru a determina conducerea executivă să facă ceva pentru a-şi intabula proprietăţile de la aeroport.

„Noi la momentul acesta ne găsim cu sechestru pus pe cele două obiective, ne creează mari probleme din punct de vedere operaţional. Am estimat, raportat la anii precedenţi, la 37.000 de euro efectul financiar negativ pe care-l produce, având în vedere că suntem foarte limitaţi la locurile de parcare. (..) Începând cu luna asta vine a patra aeronavă de la Wizz, vom fi puşi în situaţia de a respinge trafic din cauza insuficienţei locurilor de parcare”, a spus Iuliu Pop.

Este vorba despre sechestrul asigurator instituit pe 5 noiembrie la cererea SC UTI Grup SA asupra căii de rulare şi a platformei de parcare avioane, aflate în prezent în proprietatea SC Aviatrans SRL, “până la concurenţa sumei de 1.808.632,03 lei”.

Secretarul judeţului susţine că hotărârea judecătorească nu a fost suficientă pentru a convinge pe cei de la Cartea Funciară. “Noi am încercat să rezolvăm pe cale amiabilă cele două probleme, am făcut adrese către cele două firme, respectiv către persoana fizică ce are un drept de ipotecă, motivul pentru care ni s-a respins înscrierea în cartea funciară a dreptului de proprietate pe acele două construcţii.  S-a refuzat de către Cartea Funciară radierea ipotecii parţiale pe considerentul că nu era opozabilă hotărârea judecătoarească. Era o persoană fizică. Ipoteca este înscrisă pe persoană fizică”, susţine Simona Gaci.

 

Surdul n-aude, dar le potriveşte

 

Întrebat în luna octombrie ce măsuri s-au luat în legătură cu problema cu AVIATRANS și cine răspunde pentru faptul că se pierd circa 40.000 de euro anual, directorul Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” Cluj David Ciceo a precizat că în speța parcării pentru avioane ușoare există un litigiu, iar oficialii Consiliului Județean trebuie să pună în aplicare sentința. ”Am solicitat Consiliului Județean Cluj să demareze un proces de rectificare a Cărții Funciare, având în vedere că în momentul de față nu o mai putem folosi, este întăbulată pe AVIATRANS, a fost întăbulată fără să existe nici un act. Ne aduce un prejudiciu de 40.000 de euro pe an, și de asemenea, nu avem locuri de parcare suficiente. Consiliul Județean trebuie să deschisă un proces în instanță. Decizia irevocabilă prin care trebuie să facă acest lucru este din februarie 2013, noi am făcut adrese repetate, sperăm să deschidă, altfel, cum spuneam, deja avem prejudicii mari din acest motiv”, a declarat directorul aeroportului clujean.

Este vorba despre dresa nr. 9990/13.10.2014, înregistrată la Consiliul Județean Cluj sub nr. 19025/13.10.2014 prin care conducerea Aeroportului Internațional Cluj solicită sprijin pentru soluționarea problemei legate de înscrierea în Cartea Funciară a unor drepturi de proprietate, in favoarea SC AVIATRANS SRL și de ipotecă în favoarea unui cetățean pe nume Liviu Oros, asupra unor suprafețe din infrastructură aeroportuară formate din platforma de parcare nr. 2 și calea de rulare avioane Bravo.

 

Cum au rămas cu buza umflată

 

Consiliul Județean a rămas fără o suprafață de 8344,83 mp înscrisă în mod nelegal, în lipsa unui titlu valabil de proprietate, în favoarea AVIATRANS SRL. Prin Sentința Civilă nr. 243 din 17.03.2010, dată în Dosarul nr. 7498/117/2005, Tribunalul Cluj a dispus rectificarea CF nr. 2892 (actuala CF nr. 265841) în sensul radierii dreptului de proprietate a SC AVIATRANS SRL asupra căii de rulare avioane și a platformei avioane și înscrierea dreptului de proprietate a Județului Cluj, în administrarea Consiliului Județean Cluj, fapt care nu s-a realizat din anul 2010 și până în prezent, așa după cum rezultă din extrasul CF eliberat de ANCPI – Biroul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Cluj-Napoca la data de 5 august 2014.

Din cauza inactivității factorilor decidenți ai CJ Cluj, suprafața în litigiu s-a trezit cu un drept de ipotecă în favoarea persoanei fizice Liviu Oros. Astfel, este necesară radierea dreptului de ipotecă în favoarea acestei persoane fizice pentru ca Aeroportul Internațional Cluj să poată beneficia de dreptul integral de administrare a acestor suprafețe de teren din infrastructura funcțională a obiectivului.

Conducerea Aeroportului Internațional Cluj, din 2010 încoace, trimite în mod continuu adrese Consiliului Județean Cluj pentru a cere ajutor în soluționarea acestui litigiu, dar până la miracolul de săptămâna trecută juriștii județului au fost în silenzio stampa.

 

Tranzacţii fericite!

 

În 21 decembrie 1999, Aviatrans SRL a încheiat un contract de vânzare-cumpărare cu societatea de stat Aviația Utilitară Timișoara (AUT) SA, pentru preluarea activelor sucursalei Cluj a AUT. Conform caietului de sarcini, Aviatrans a cumpărat un hangar (în suprafață de 864 mp), două magazii (42,5 mp si 39 mp) și pista pentru avioane utilitare (8.344 mp) cu 1,071 miliarde de lei vechi.

La două zile de la semnarea contractului dintre Aviatrans și AUT, cele doua părți au întocmit o anexă la contract, prin care AUT se obliga să facă demersurile pentru obținerea actelor doveditoare privind proprietatea asupra terenului de 36.000 mp din Aeroportul Cluj, în care este inclusă platforma vândută la Aviatrans.

AUT nu a reușit să respecte prevederile cuprinse în anexa contractului, deoarece terenul era în proprietatea municipiului Cluj-Napoca, fiind ulterior inclus în inventarul județului Cluj, lucru parafat prin HG 969. AUT era doar administrator al unității de la Cluj și în 1999 a încheiat un contract de vânzare pentru ceva ce nu-i aparținea. Cu toate acestea, în mod curios, Biroul de Carte Funciară Cluj nu a avut nicio problemă să întăbuleze terenul pe societatea Aviatrans.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.