Comisia Tehnică de Amenajarea Teritoriului şi Urbanism (CTATU) din cadrul Primăriei Cluj-Napoca a avizat săptămâna aceasta documentaţia tehnică pentru studiul de fezabilitate privind modernizarea suprafeţelor de mişcare aeroportuară.
Investiţia de 24,7 milioane de euro a fost susţinută în faţa comisiei de către oficialii Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca. David Ciceo, directorul aeroportului, a explicat comisiei că s-a găsit o strategie pentru a atrage fonduri europene. “Programul nu este lansat oficial, dar există un draft potrivit căruia se finanţează investiţii între două şi patruzeci de milioane de euro. Condiţia este ca terenul să fie în proprietatea noastră. Pentru amenajarea pistei de 3.500 de metri nu putem accesa fonduri europene pentru că acest proiect nu se încadrează în sumele eligibile, iar terenurile nu sunt în proprietate. De aceea se face o licitaţie care se va deschide pe 5 octombrie. În completare venim cu acest proiect de modernizare a căilor de rulare, de peste 24 de milioane de euro”, a explicat acesta.
Până la sfârşitul lui anului, Consiliul Judeţean şi Aeroportul Internaţional Cluj intenţionează să depună documentaţia privind accesarea de fonduri europene. Într-o primă etapă, la începutul acestei luni, Comisia de urbanism din cadrul Consiliului Local a aprobat studiul de fezabilitate al acestei investiţii. Durata pentru realizarea ei este de 14 luni, iar reprezentanţii administraţiei judeţene se aşteaptă ca lucrările să demareze în 2011.
David Ciceo a explicat că se vor realiza căi de rulare şi bretele de legătură pe o suprafaţă de 80.000 de mp, sistemul de iluminat aferent, lucrări de drenaje şi opt locuri de parcare pentru aeronave. “Toate acestea vor duce la eficientizarea circulaţiei în cadrul aeroportului şi scăderea timpului de staţionare pe pistă. În prezent, avem aproape un milion de pasageri şi 130 de aterizări pe săptămână. Avem o singură bretea de legătură, iar, astfel, timpul de aşteptare pe pistă este mai mare”, a afirmat directorul aeroportului. Primarul Sorin Apostu a pus o singură condiţie, ca aeronavele să respecte culoarele de zbor. ”Fac un apel să interveniţi la Autoritatea Aeronautică, astfel încât să se respecte culoarele de zbor. Primim foarte multe sesizări la Primărie privind nivelul de zgomot. Acestea vin de la locuitori din toate zonele oraşului. Înainte problema era doar pentru Someşeni, acum este pentru tot oraşul”, i-a spus primarul lui Ciceo.
Conducerea Aeroportului International Cluj-Napoca s-a conformat deja cererii primarului şi o parte din curse survolează deja comuna Apahida. David Ciceo a declarat pentru Ştiri de Cluj că aterizarea şi decolarea avioanelor depinde de direcţia vântului, activitatea militară de la Câmpia Turzii şi alţi factori. ”Deja unde curse survolează comuna Apahida şi nu mai trec peste municipiul Cluj-Napoca, dar va mai dura o lună-două ca să scoatem traficul aerian din oraş. Trebuie să discutăm problema cu oficialii de la Romatsa şi Autoritatea Aeronautică”, a explicat directorul aeroportului. Acesta consideră că lucrurile se vor schimba atunci când se va finaliza pista de 3.500 de metri: ”Atunci, chiar daca decolarea si aterizarea se va face peste oras, avioanele vor zbura la o inaltime mult mai mare, plus ca pista va fi mutata cu un kilometru spre Apahida si nu va mai fi zgomot”. Primii 2.100 de metri ai pistei vor fi finalizaţi în următorii 2 ani, iar restul de 1.400 de metri vor fi realizaţi abia după ce va fi deviat râul Someş.

Diana Gabor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.