Situatia parking-ului din spatele Pietei Marasti se complica. Termenul limita de finalizare a constructiei a fost depasit. În ciuda acestui fapt, nu s-au aplicat nici un fel de masuri care sa-i forteze pe constructori sa grabeasca lucrarile. Consilierii locali sunt “în ceata”.

Situatia parkingului din spatele Pietei Marasti este departe de a se clarifica. Chiar daca parkingul trebuia sa fie dat în folosinta la finele lunii iulie a anului 2007, acum, în luna ianuarie a lui 2008, muncitorii lucreaza cu spor, lucrarile fiind departe de a fi finalizate. Mai mult decât atât, chiar daca a trecut de mult data în care trebuia finalizata lucrarea, autoritatile locale nu misca un deget pentru a rezolva problema. Din sursele noastre am aflat ca în cadrul Primariei municipiului Cluj-Napoca se poarta discutii cu privire la aceasta situatie. În conditiile în care nici pâna în prezent parcarea din spatele Pietei Marasti nu a fost data în folosinta, societatea contractoare ar trebui, în mod normal, sa suporte penalitati, sau, mai mult, contractul de asociere sa fie reziliat.

Parking cu surprize

În cadrul programului de decongestionare a traficului din municipiu a intrat si construirea unor parkinguri. Pâna în momentul de fata, au fost inaugurate parcarile supraterane de pe strada Motilor si cea din Piata Mihai Viteazu. În mod normal si cea de pe strada Dorobantilor ar fi trebuit sa fie gata, dar, din cauza întârzierilor constructorilor, lucrarea este înca nefinalizata, adica…“în rosu”. În mod normal, lucrarile la respectivul obiectiv trebuiau sa fie finalizate la finele lunii iulie 2007. Din cauza întârzierilor, datorate, conform declaratiilor lui Mircea Chertes, vremii nefavorabile si a retelelor, lucrarile nu au putut fi finalizate la timp.

În toamna anului 2007 reprezentantii SC Parking Marasti SRL au mai cerut municipalitatii prelungirea autorizatiei de construire invocând “motive obiective” Executivul municipiului a acordat înca un termen de gratie constructorilor, primaria stabilind jumatatea lunii ianuarie 2008 ca termen final pentru darea în folosinta a constructiei. Totusi, lucrarile nu sunt nici pe departe de a fi finalizate. Totusi, si acest termen a fost încalcat, muncitorii lucând de zor la viitorul parking. În mod normal, în aceste cazuri municipalitatea aplica sanctiuni. Totusi, nici pâna în momentul de fata societatea lui Chertes nu a primit nici macar o amenda pentru aceste abateri de la contract. Precizam faptul ca reporterii Gazetei au transmis acum mai bine de o luna o solicitare biroului de presa al Primariei municipiului Cluj-Napoca prin care se cereau informatii cu privire la situatia lucrarilor si la  masurile ce se vor lua daca respectiva societate nu finalizeaza la timp lucrarile. Totusi, nici pâna în momentul de fata nu am primit un raspuns la respectiva solicitare. Reprezentantii biroului de presa al Primariei ne-au comunicat, totusi, ca în momentul de fata se poarta discutii cu privire la situatia parking-ului.

Nu stiu, n-am vazut

Consilierul local PSD Remus Lapusan a declarat ca nu stie exact care este situatia contractului si ce masuri se vor lua în acest caz. “Nu stiu exact care este situatia la respectivul parking. Atât stiu ca se aplica aceeasi teorema ca si în cazul pietonalei de pe Eroilor. Si acolo s-au întârziat lucrarile si s-au dat patru termene de finalizare a constructiei si nici pâna în momentul de fata nu s-au încheiat. Am cerut în repetate rânduri contractul de concesiune cu SC Parking Marasti SRL, dar nici pâna acum nu am reusit sa-l vad. În mod normal ar trebui aplicate penalitati pentru întârzieri, dar în conditiile în care nu am vazut contractul nu pot asa afirm nimic. Cu siguranta voi ridica aceasta problema în cadrul urmatoarei sedinte de Consiliu Local pentru a cere lamuriri”, a declarat Remus Lapusan.

Anormal

Laszlo Attila, consilier local din partea UDMR afirma ca nu stie ce se va întâmpla cu respectivul parking. „Nici eu nu am vazut contractul pentru parkingul din spatele Pietei Marasti, dar nu mi se pare normal ca sa se întinda atât de mult lucrarile, fara vreun fundament solid. Sper ca în cel mai scurt timp sa se rezolve aceasta situatie pentru ca orasul nostru sa mai aiba înca un parking”, a încheiat Laszlo Attila.

Constelatia Parking Marasti

Istoria parkingului din Marasti este interesanta, la fel ca majoritatea afacerilor derulate în Cluj. În prima instanta, Consiliul Local Cluj-Napoca a realizat o asociere, fara niciun fel de licitatie, cu firma SC Parking Marasti SRL, care apartine liderului liberal Mircea Chertes. Întelegerea prevedea constructia unei parcari supraterane în spatele Pietei Marasti, iar administratia locala a încredintat executarea acestui proiect de anvengura firmei lui Chertes, care se înfiintase cu câteva saptamâni înainte. Dar aceste lucruri nu contau prea mult pentru ca în spatele firmei SC Parking Marasti SRL se afla consilierul de stat din cadrul Cancelariei primului-ministru, Mircea Lucian Chertes, avocatul Teofil Tripon, Simona Ionescu, Dumitru Somlea si cunoscutul om de afaceri clujean, Costica Pocol. La data semnarii contractului, SC Parking Marasti nu avea angajati si nu mai efectuase nicio lucrare de acest gen. La data atribuirii contractului, presa clujeana a sesizat neregulile afacerii, asa ca, în februarie 2005, administratia locala a fost nevoita sa rezilieze contractul cu firma lui Chertes si sa organizeze o licitatie pentru alegerea unei firme constructoare. Culmea face ca, si în urma licitatiei, câstigatoare sa fie declarata tot firma lui Chertes, SC Parking Marasti.

Marius Mihalcea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.