Administrația locală clujeană a anulat licitația pentru refacerea Podului Garibaldi, după ce nicio firmă nu s-a arătat interesată de acest contract.

Încă de anul trecut, primarul Emil Boc anunţa reabilitarea podului Garibaldi. Acesta a prezentat planşe şi un material video cu modelul noului pod, care ar fi urmat să fie atât de trainic încât să reziste 70 de ani. Era vorba despre un pod cu o imagine total diferită faţă de cel actual, cu un design gândit în aşa fel încât să se încadreze perfect în zona urbană de la Sala Polivalentă şi Cluj Arena.

Deşi la prezentarea proiectului, primarul nu a menţionat că ar putea exista impedimente în derularea proiectului, în vara lui 2017 city-managerul Gheorghe Şurubaru a făcut o declaraţie şoc prin care a anuţat că podul nu poate fi modernizat deoarece stăvilarul care a fost montat lângă pod se află în posesia Apelor Române, aşa că trebuie rezolvată problema legată de proprietate şi abia după aceea să poată începe lucrările.

”Eu cred că va dura, e posibil să dureze mult, pentru că, dacă va fi nevoie de hotărâre de Guvern pentru transfer din patrimoniul din domeniul public al statului în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca avem exemplele trecute legate de strada Depoului, de Badea Cârţan, de Parcul Feroviarilor care au durat din păcate ani de zile”, declara Şurubaru. Cu sau fără problemele legate de stăvilar, în fiecare an, Primăria Cluj-Napoca a alocat fonduri, cel puţin pe hârtie, pentru modernizarea podurilor, deci implicit şi pentru Garibaldi.

7 milioane de lei alocate pentru modernizarea podului

Consiliul Local a aprobat în luna decembrie indicatorii tehnico-economici pentru podul Garibaldi, reieşiţi din studiul de fezabilitate. Dacă în 2014 se estima că reabilitarea Podului Garibaldi ar costa 4,9 milioane lei, acum, valoarea este estimată la 7.090.541 de lei. Întrucât proiectul a fost inclus în Programul Naţional de Dezvoltare Locală, o mare parte din această sumă ar putea fi suportată de Ministerul Dezvoltării Regionale.

Podul ar urma să aibă 50,30 m lungime şi trei deschideri. Lăţimea structurii va avea 20-24 m, iar carosabilul, 14 m, adică patru benzi de circulaţie. Actualul pod are numai trei benzi. Va exista trotuar şi pistă pentru biciclete. S-a stabilit inclusiv că este nevoie de nouă grinzi. Durata de execuţie a fost estimată la nouă luni. Experienţa de la podul Traian ne spune însă că va dura, cel mai probabil un an, întrucât pe timp de iarnă lucrările se sistează.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.