Unul dintre cele mai controversate obiective de investiții din Transilvania, centura de Est a municipiului Cluj-Napoca care leagă Vâlcele de Apahida a mai suferit o nouă suplimentare. De această dată lucrările s-au mai scumpit cu 10 milioane de lei și cine știe cu cât se va mai scumpi până la sfârșitul lucrărilor. Mircea Pop, directorul demis dar încă pe funcție a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, nu are nici o problemă în ceea ce privește suplimentarea oricăror lucrări. Suntem curioși dacă se mai justifică costurile totale ale centurii Vâlcele-Apahida.

La ultima vizită a ministrului Dan Șova la centura Clujului, petrecută în 28 martie, lucrările erau estimate la puțin peste 30 de milioane de lei fără TVA. În schimb, procedurile de licitație arată că s-au mai acordat încă 13.528.266 lei. Societatea Keller Geotehnica este singura care a participat la procedura de licitație și singura care a câștigat bănosul contract intitulat „execuție de lucrări la obiectivul Varianta de Ocolire Cluj Est Tronsonul I km 4+575-6+982-Optimizare soluție tehnică Revizia 2 conform Aviz CTE nr. 4267/22.02.2012.” Reamintim că printre firmele care

Societățile desemnate pentru continuarea lucrărilor la centura municipiului Cluj-Napoca sunt Diferit (favorita PDL) și Keller. Acestea ar trebui să finalizeze în noiembrie lucrarea, anunța la ultima sa vizită pe șantier ministrul pentru Infrastructura, Dan Șova. Toată plebea social-democrată fie că e vorba de Remus Lăpușan, senatorul Alexandru Cordoș, prefectul numit de PSD Gheorghe Vușcan sau deputatul Cornel Itu au participat la acea sesiunea de poze de pe centura ocolitoare a municipiului. Culmea că o altă societate favorită a licitațiilor clujene, ACI, lucrează ca și subcontractor al acestei lucrări, iar o altă societatea favorită a lucrărilor publice, Search Corporation, este și ea băgată în calimera. De asemenea, Șova a mai declarat la acea vreme că centura Clujului va fi legată de Autostrada Transilvania, iar studiile vor fi demarate chiar din acest an, iar lucrările vor fi făcute anul viitor. Pentru lucrările de la Centura municipiului Cluj-Napoca care leagă comunele Vâlcele și Apahida, ministrul infrastructurii a plătit 70 de milioane de lei pentru ca lucrările să fie finalizate în 2013.

Culmea este că la sectorul la care se lucrează acum în cadrul construcției șoselei ocolitoare proiectantul a fost o altă societate de apartament. Cel care este șeful proiectului este Teodor Burilescu, administratorul societății Road Constulting&Design, pe când cel care verifică proiectul este același Teodor Burilescu.

Cârpeli de 16,12 milioane

Ministrul Șova este darnic cu județul Cluj și cu toată Transilvania de altfel în ceea ce privește cârpelile de drumuri. Pentru acest an a prevăzut 21,8 milioane pentru lucrările de amenajare a carpetului asfaltic pe șoselele din interiorul SDN Cluj. Pentru județele învecinate, CNADNR a bugetat următoarele sume:  12,4 milioane pentru SDN Bistrița, 18,7 milioane pentru SDN Oradea, 4,3 milioane pentru SDN Alba, 15,6 milioane pentru SDN Satu Mare, 9,7 milioane pentru SDN Baia Mare și 2,2 milioane pentru SDN Zalău. Cei care vor să participe la licitații trebuie să dovedească că au efectuat lucrări de cel puțin  8 milioane pentru SDN Bistrița, 12,4 milioane pentru SDN Oradea, 3,1 milioane pentru SDN Alba, 9,3 milioane pentru SDN Satu Mare, 6,2 milioane pentru SDN Baia Mare și 2,2 milioane pentru SDN Zalău.

 

O altă licitație lansată de CNADNR este cea intitulată „lucrări privind întreținerea periodică 2013 – 2014 – straturi rutiere foarte subțiri” – D.R.D.P. CLUJ” pentru care s-a alocat 29,3 milioane de lei. Încă 2,3 milioane de lei au fost atribuiți de către Compania Națională pentru contractul intitulat “lucrări privind întreținerea periodică 2013 – 2014 – Tratamente bituminoase executate la rece” – D.R.D.P. Cluj. Un alt contract major acordat de CNADNR în acest an în care a fost inclus și Clujul este cel intitulat „lucrări de marcaje rutiere pe rețeaua de autostrăzi și drumuri naționale din administrare” Lot 1- DRDP București; Lot 2- DRDP Craiova; Lot 3- DRDP Timișoara; Lot 4- DRDP Cluj; Lot 5- DRDP Brașov; Lot 6- DRDP Iași; Lot 7- DRDP Constanța. Pentru toate aceste contracte s-a bugetat 194 de milioane de lei.

Blat la autostrada Orăştie-Sebeş

Surse din apropierea CNADNR au declarat că Mircea Pop a fost în urmă cu două săptămâni chiar de două ori pe şantierul celor de la Impregilo, unde s-a plimbat cu limuzina fără să sancţioneze faptul că firma de construcţie italiană este în urmă cu lucrările. Deşi aceştia au motivat că au existat alunecări de teren, proiectarea era în responsabilitatea lor, contractul de peste 755 de milioane fiind semnat atât pentru proiectare, cât şi execuţie. Surse din interiorul proiectului ne-au declarat că proiectantul lucrărilor a fost societatea Tecnic Consulting Engineering România, al cărui asociat şi administrator este Nadia State, fostă şefă a departamentului de licitaţii din CNADNR. Probabil că doamna cunoaşte bine cum merg lucrurile în interiorul CNADNR şi din acest motiv a reuşit să aibă o relaţie atât de bună cu Mircea Pop, care nu doreşte să sancţioneze întârzierile de la lucrările de la Autostradă. Acest lucru a intrat şi sub ochii ministrului Dan Şova, care doreşte urgentarea demisiei lui Mircea Pop, care este director interimar de aproape patru luni de zile.

Tiberiu Hrihorciuc

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.