Primele magazine de gen deschise la Cluj au fost „Profi”, în urma cu mai bine de sapte ani. Ulterior marile firme de gen Louis Delhaize si Rewe au propus siglele XXl si  Penny, si, mai nou, Plus. Totusi, cele mai asteptate complexe de gen sunt, în acest moment, magazinele Lidl.

Magazinele Lidl&Schwartz ocupa al doilea loc într-un top al retailerilor cu discount din Germania. Compania a deschis deja în România divizia de magazine Kaufland si a achizitionat terenuri în judetele Cluj, Timis si Bucuresti, ceea ce anunta o extindere a lantului de magazine. Dupa o perioada de ezitare de mai bine de doi ani, reprezentantii Lidl par a fi decisi sa se lanseze pe piata din România sub brand propriu.
Intrarea pe piata a magazinelor Lidl este deja o certitudine, dat fiind faptul ca, deja, compania recruteaza masiv personal mai ales pentru posturile de conducere, din domeniile consoulting-ului si managementului. Pentru Cluj selectia a început, deja, de câteva saptamâni, ceea ce întareste ideea ca una dintre primele locatii va fi în judet Astfel, se cauta persoane cu studii superioare, cunoscatoare a limbii germane, capabile sa dezvolte reteaua de magazine si sa gaseasca locatiile potrivite pentru noile magazine.De asemenea, cel mai probabil, compania germana va alege sa îsi constituie propria campanie de extindere si nu va apela la alti dezvoltatori imobiliari sau la firme de constructii.

 Lidl- fratele mai mare al Kaufland-ului

Potrivit anumitor surse, în perioada urmatoare atentia reprezentantilor companiei Lidl&Scwartz se va îndrepta, în special catre orasele mici si mijlocii. Astfel, se preconizeaza ca pâna în 2011 sa se investeasca în piata din România aproximativ 150 milioane de euro, pentru construirea a cca. 100 de magazine, dar numarul acestora ar putea ajunge, în perspectiva, la 150, potrivit unor surse din interior care doresc sa îsi pastreze anonimatul citate de Mediafax. Reprezentantii Lidl estimeaza ca vor deschide cca. 15-20 de magazine pe an, pentru a reusi sa ajunga la cifra propusa. În ciuda faptului ca angajatii companiei se abtin sa ofere declaratii, se pare ca Lidl va deschide în perioada imediat urmatoare magazine în unele dintre orasele Transilvaniei, precum Medias si Oradea, precum si unul în Slobozia.  În judetul Cluj se asteapta sa apara patru astfel de magazine, în urmatorii ani. Lidl va alege orasele cu o populatie sub 30.000 de locuitori, adica, în judetul Cluj, potentiale locatii vor fi orasele Dej, Gherla, Huedin si Câmpia Turzii.
Desi retailerul german este cunoscut pentru preturile mici pe care le practica si pentru bonificatiile acordate clientilor, acesta a fost contestat de mai multe ori, atât în Europa, cât si în România.  În Germania clientii au protestat împotriva faptului ca sunt filmati în timp ce îsi introduc codurile PIN pentru plata cumparaturilor, iar, în urma cu un an, sindicatele din domeniul comercial au protestat împotriva modului în care sunt tratati angajatii concernului Lidl&Scwartz, în marea lor majoritate femei, care lucreaza în magazinele Kaufland.
De fapt,  lantul de magazine Kaufland România includea în 2007 16 hipermarketuri, dar se estimeaza ca în perioada urmatoare numarul acestora sa se dubleze, iar pe teremen lung, numarul acestora va ajunge la 50. În judetul Cluj au fost deschise doua magazine în municipiu resedinta de judet si un altul în orasul Turda.

Ligia Popa

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.