Nou-înfiinţata Asociaţie a Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF) îşi propune să reprezinte consumatorii în problemele cu băncile, companiile de asigurări sau IFN, inclusiv la nivel de instanţă, în contextul în care modificările legislative din ultima vreme dau o mai mare putere de acţiune asociaţiilor reprezentative.

Asociaţia îşi propune reprezentarea consumatorilor utilizatori de servicii financiare în vederea obţinerii de despăgubiri penru daunele suferite prin utilizarea produselor sau serviciilor oferite de bănci, companii de asigurări şi alte instituţii financiare bancare sau nebancare.

Oficialii AURSF spun că vor oferi consultanţă de specialitate, inclusiv juridică, în legătură cu produsele şi serviciile financiare.

Înfiinţarea AURSF vine în contextul în care legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între consumatori şi profesionşti a fost modificată de la 1 octombrie. Noile prevederi legislative oferă o putere mai mare de acţiune asociaţiilor de consumatori semnificative (cu 3000 de membri şi filiale în mai multe judeţe), care pot denunţa, în temeiul articolelor 12 şi 13 acele clauze abuzive întâlnite în contracte. O hotărâre favorabilă ar urma să aibă efecte asupra tuturor contractelor afectate de clauzele denunţate ale profesionistului în cauză.

Domeniul cel mai afectat în acest moment de spectrul unor astfel de preocese este cel bancar, care, de altfel, a şi obţinut în mai multe rânduri amânarea aplicării prevederilor legislative.

AURSF spune că reprezentarea intereselor consumatorilor de către stat a lipsit în cele mai multe cazuro, din moment ce „statul si institutiile sale s-au situat de partea industriei financiare, argumentele celor care au cerut un comportament echilibrat si o mai mare sustinere a drepturilor consumatorilor utilizatori de servicii financiare fiind, in mare masura, ignorate”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.