În a doua parte a lunii trecute, Ministerul Sănătății nu a pierdut ocazia să mai sifoneze peste 1,7 milioane de lei, fără TVA, pe tema proiectului Spitalului Regional de Urgență Cluj. Au fost contractate serviciile unei firme legate de afacerile lui Liviu Dragnea. Specialiștii de la PEGASUS ENGINEERING vor trebui să verifice dacă cei angajați să controleze proiectul și-au făcut treaba. Anul trecut, firma a primit un contract similar care vizează Spitalul Regional de Urgență Iași.

Spre finele lunii trecute, Ministerul Sănătății a atribuit contractul Achiziția de servicii de verificare tehnică realizate de către specialiști verificatori de proiecte atestați pentru proiectul ”Construirea Spitalului Regional de Urgență Cluj” firmei PEGASUS ENGINEERING. Valoarea lui este de 1.779.300 lei, fără TVA.

Practic, Ministerul Sănătății plătește acești bani în contul Spitalului Regional Cluj pentru ca firma să îi controleze pe cei care trebuiau să verifice proiectul.

Un mod destul de rar de sifonare a banilor publici.

Potrivit descrierii succinte a licitației, ”scopul contractului este achiziția serviciilor de verificare tehnică realizate de către specialiști verificatori de proiecte atestați pentru proiectul ”Construirea Spitalului Regional de Urgență Cluj” conform Caietului de sarcini. Activitățile pe care Consultantul le va realiza, vor include, dar nu se va rezuma la următoarele servicii: 1. verificarea documentațiilor tehnice de către specialiști verificatori de proiecte atestați, pentru obținerea avizelor; 2. verificarea modificărilor de soluții tehnice pe parcursul execuției lucrărilor; 3. realizarea tuturor serviciilor şi îndeplinirea tuturor formalităților necesare în conformitate cu dispozițiile legale corespunzătoare; 4. elaborarea de documente și/sau rapoarte necesare pentru participarea la ședințe, pentru colaborarea cu terțe părți, pentru managementul general al contractului; 5. deplasare la sediul Autorității Contractante și/sau șantierul construcției ori de câte ori contextul o impune/primește o solicitare în acest sens de la Autoritatea Contractantă; 6. orice altă activitate conform prevederilor HG nr. 742/2018, art. 7 cu modificările și completările ulterioare”, arată documentația licitației.

Din 2018 până în prezent, societatea a câștigat contracte publice în valoare de 60 milioane lei, fără TVA, majoritatea fiind acordate de Ministerul Apărării.

În perioada 2012 – 2016, societatea PEGASUS ENGINEERING nu a declarat nicio cifră de afaceri. Ulterior, firma, care acum are 11 angajați, a început să câștige proiecte, acum ajungând la o cifră de afaceri de 17 milioane lei.

Acum, societatea este deținută de Stancu Bogdan Șerban, în vârstă de 44 de ani, care mai are o singură afacere… lichidată.

El a fost cooptat în societate în 2017 de DRAGNE DOINA SIMONA, soția lui Dragne Ilie Liviu, administratorul fermei de porci care aparține familiei fostului lider PSD, Liviu Dragnea. De altfel, și soțul ei a trecut prin acționariatul Pegasus. El i-a cedat acțiunile soției care, la rândul ei, a renunțat în în 2017 la pachetul de acțiuni.

Dedicații cu proiectul unui spital la care nu s-a pus prima cărămidă

În mare parte, caietul de sarcini pentru licitația dedicată firmei conectată la afacerile lui Dragnea descrie cum va arăta viitorul spital, decât ce ar trebui să facă societatea comercială care a luat banii.

Potrivit proiectului, spitalul va înlocui Spitalul Județean de Urgență existent și va primi cele mai complexe cazuri din întreaga regiune. Acesta va include, de asemenea, domenii adecvate pentru predare și cercetare clinică, care sunt în prezent deficitare. Mai precis, va cuprinde săli de întâlnire, seminarii și săli de lucru, camere pentru activități practice, centru de simulare și încăperi pentru studenți și rezidenți.

Noul Spital Regional de Urgență va deveni un punct de referință pentru rețeaua de spitale din regiunea de Nord-Vest și va avea o capacitate totală de 849 de paturi pentru internare continuă și 95 de paturi şi tărgi (paturi mobile) pentru servicii de îngrijire ambulatorie.

SRU Cluj este un complex de construcţii cu 7 etaje, cuprinzând subsol, parter și cinci (5) etaje superioare. Partea orizontală extinsă a clădirii se întinde pe 3 etaje complete (subsol, parter şi etaj 1), în timp ce 3 etaje suplimentare (etajele 2, 3 si 4) se extind parţial. Trei turnuri pătrate conţinând secţiile se extind de la etajul 2 până la etajul 5 (4 etaje în total). Se menționează că terasele de deasupra etajului 1, între curţile unității, precum și terasa deasupra nivelului 3 sunt prevăzute să fie acoperite cu vegetație. Pe acoperişul clădirii va fi construit un heliport H-3 pentru a găzdui un elicopter Eurocopter EC-135 și cerințele sale operaționale specifice.

Suprafața totală construită a spitalului va fi de aproximativ 151.891 m2. Amprenta clădirii este de 28.883 m2. Suprafața totală utilă (netă) a clădirii este de 70.284 m2 (nu sunt incluse spații tehnice, zone de circulație majoră și suprafață pentru extinderea ulterioară în subsol), în timp ce volumul total construit este de 809.309 m3.

Clădirea va oferi anumite posibilități de flexibilitate pentru schimbarea utilizării sau adaptarea facilităților interne atunci când, așa cum se anticipează, trecerea la asistența ambulatorie, îngrijirea de zi și pe termen scurt capătă impuls, iar nevoia de facilități cu durată mai scurtă crește și necesitatea paturilor tradiționale scade.

Spitalul va avea 1.396 locuri de parcare, alocate astfel: 456 de locuri într-o construcție subterană cu un nivel, adiacentă clădirii principale a spitalului, și 940 de locuri la suprafață. 61 din aceste 1.396 locuri de parcare (peste 4%) vor fi proiectate și destinate persoanelor cu dizabilități (31 în subsol și 30 pe suprafață). 15 locuri de parcare pentru vehicule cu două roţi (motociclete), 41 locuri de parcare pentru biciclete, 5 locuri de parcare acoperite pentru ambulanțe, 1 staţie de autobuz și 3 locuri de așteptare a autobuzelor vor fi de asemenea asigurate la suprafaţă.

Spitalul Regional de Urgență sub umbra mustății lui Dragnea

Dragne Ilie Liviu locuiește în București, dar s-a născut în comuna Gratia, Teleorman, fieful lui Liviu Dragnea.

Dragne este coacționar cu Valentin Dragnea, fiul lui Liviu Dragnea, în cadrul S & P INVESTMENT MANAGEMENT – S.R.L.

De asemenea, firma ȘTEFAN BURDEA SHOES S.R.L a fost fondată de ROMCIP S.A. (comuna Salcia, județul Teleorman), SC PANTOFI LUX ȘTEFAN S.R.L. și Mlădinoiu Adrian, iar administratorul societății este DRAGNE ILIE-LIVIU.

Revenind la firma Pegasus, ea face parte din asocierea SC Alexcor Trading SRL – Impresa Di Construzioni ING. E. Mantovani S.P.A – SC Pegasus Engineering SRL care a câștigat contractul pentru modernizarea DN52, Alexandria – Turnu Măgurele, în valoare de 126,3 milioane de lei.

Contractul „Servicii de elaborare proiect tehnic de execuţie, inclusiv detalii de execuţie şi asistenţă tehnică din partea proiectantului şi lucrări construcţii în cadrul proiectului cu titlul „Creşterea eficienţei energetice a Spitalului Municipal Curtea de Argeş”, în valoare de aproape 14 milioane de lei, a fost câștigat de asocierea dintre firmele S.C. TOP LINE CONSTRUCT SRL (Lider asociere) și S.C. PEGASUS ENGINEERING S.R.L. Tot anul acesta, firma Pegasus a mai câștigat de la Ministerul Apărării un contract în valoare de 1.345.389,45 de euro, fără TVA, și alte două în valoare de aproape 500.000 de lei, fără TVA, pentru servicii de proiectare și arhitectură.

1 COMENTARIU

  1. Cate locuri de parcare pentru automobile electrice????? Nu ca ar fi mare branza sa tragi dupa aia, cabluri cu mufe trifazice pe peretii parcarii, dar experienta ne arata ca trebuie sifonati bani „din faza incipienta” a proiectului pentru statiile de incarcare tip2. Ca deh, o statie de incarcare tip2 e vo’ 4-5000 de coco iar un biet cablu trifazic cu sectiune de 2.5 pe faza e numa vo’ 10 lei/ml si mufa vo’ 20 de ron. Nu de alta dar este lege ca de prin 2024 toate (TOATE) cladirile publice si rezidentiale OBLIGATORIU tre’ sa aiba locuri de parcare pentru electrici.
    PS O explicatie pentru „termici”: orice „trotineta cu acoperis” are in dotare, propria statie de incarcare mobila. Statiile fixe sunt bune doar ca sa-i putem taxa pe „trotinetistii electrici” si sa sifoneze unii bani din bugete si programe. De taxat, poti cu cativa zeci de euroi, sa taxezi si „o priza de 380”. Dar asta numai daca ai trecut pe la scoala…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.