La începutul acestei luni, Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Cluj a atribuit mai multe contracte în valoare de aproape un milion de lei pentru finalizarea lucrărilor la noul sediu de lângă Iulius Mall, achiziția de mobilier și de aparatură tehnică. Printre firmele cu care OCPI Cluj a încheiat contracte se numără și societatea unui fost ministru anchetat penal și, ulterior, achitat. Anul trecut, instituția publică a încheiat cu constructorul Zicu Impex un contract pentru suplimentarea lucrărilor care au început în urmă cu 10 ani!

Spre finalul lunii trecute, OCPI Cluj a atribuit mai multe contracte, în valoare de aproape un milion de lei, pentru finalizarea lucrărilor, mobilarea și dotarea tehnică a noului sediu al instituției. Suma totală a contractelor a fost de peste 800.000 lei, fără TVA.

Contractul “Achiziția lucrărilor de demolare a corpurilor de clădire C1, C2 și C4 în vederea finalizarii obiectivului de investitii sediu administrativ al OCPI Cluj”, în valoare de 132.391,93 lei, fără TVA, a fost câștigat de firma clujeană SMZ IMPEX S.R.L. Societatea s-a ocupat și de demolarea construcțiilor care se aflau pe terenul fostei unități militare din Florești, locul unde ar trebui să se edifice Spitalul Regional de Urgență Cluj. SMZ IMPEX SRL este patronată și administrată de MOLDOVAN PETRE SEVERUS și ZAIG ECKEHARDT, cel din urmă fiind fiul unui fost primar de comună. Firma s-a ocupat și de demolarea fabricii de bere Ursus din Cluj Napoca, iar cei doi parteneri de afaceri au demolat și stadionul Ion Moina, locul unde este construit stadionul Cluj Arena.

Contractul ”Achiziția de echipamente IT pentru dotarea noului sediu administrativ al Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliară Cluj” a fost împărțit între societățile ROXER GRUP SRL, patronată de Doru Abrudan, care va primi 171.560 lei, fără TVA, și EUROCOM S.A. care a câștigat un lot în valoare de 60.630 lei, fără TVA. Pentru suma menționată anterior, firma Eurocom va furniza Oficiului clujean un SCANNER COLOR/PLOTTER ALB NEGRU FORMAT A0 LASER.

Fost ministru al Muncii trimis judecat și achitat pentru luare de mită

Paul Pacuraru

Eurocom SA le aparține, în cote egale lui PACURARU NICOLAE PAUL ANTON, fost deputat liberal și fost ministru al Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse (în perioada 3 aprilie 2007 – 23 septembrie 2008) și lui IOAN ROMEO VALENTIN, care ocupă și funcția de administrator.

Paul PĂCURARU a fost trimis în judecată de DNA pentru luare de mită.

Potrivit procurorilor, ”la data de 3 iunie 2007, inculpatul Morega Dan Ilie i-a promis inculpatului Păcuraru Nicolae Paul Anton, ministru al Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse la momentul respectiv, că îl va sprijini pe fiul ministrului să obţină contracte de achiziţie publică în domeniul formării profesionale la societăţile comerciale Complexul Energetic Rovinari, Complexul Energetic Turceni şi Societatea Naţională a Lignitului Oltenia, în condiţiile în care ministrul va numi în funcţia de inspector şef la Inspectoratul Teritorial de Muncă (I.T.M.) Gorj persoana indicată de Morega Dan Ilie.

Referitor la societăţile comerciale Complexul Energetic Rovinari, Complexul Energetic Turceni şi Societatea Naţională a Lignitului Oltenia, facem menţiunea că acestea sunt societăţi la care statul este acţionar majoritar, inculpatul Morega Dan Ilie fiind membru în Adunarea Generală a Acţionarilor la respectivele societăţi.

La data la care Morega Dan Ilie a făcut promisiunea ministrului Păcuraru Nicolae Paul Anton, fiul ministrului depusese o ofertă de participare la o licitaţie organizată de Complexul Energetic Turceni în vederea achiziţionării contractului „Instruire cursuri protecţia muncii” în valoare de 45.500 lei, iar ulterior, a depus o ofertă pentru a participa la licitaţia organizată de Societatea Naţională a Lignitului Oltenia pentru contractul de achiziţie publică „Comunicare şi spirit de echipă” în valoare de 68.000 lei.

Inculpatul Morega Dan Ilie i-a promis inculpatului Păcuraru Nicolae Paul Anton, iar acesta din urmă a acceptat, că îl va sprijini pe fiul acestuia să obţină contractele mai sus amintite.

Ulterior discuţiei pe care au avut-o la data de 3 iunie 2007, inculpatul Păcuraru Nicolae Paul Anton, în vederea materializării promisiunii făcute de inculpatul Morega Dan Ilie, l-a pus în legătură pe acesta din urmă cu fiul său.

De asemenea, la data de 15 iunie 2007, inculpatul Păcuraru Nicolae Paul Anton a numit în funcţia de inspector şef interimar al I.T.M. Gorj persoana indicată de inculpatul Morega Dan Ilie.

În urma acestor înţelegeri, la data de 13 august 2007, fiul ministrului Păcuraru Nicolae Paul Anton a depus o oferă de participare la licitaţie şi la sediul Complexului Energetic Rovinari”, se arată în rechizitoriu.

În urma procesului, cei trei judecători din completul care a judecat cauza arată în motivarea deciziei de achitare că „materialul probator administrat în cauză nu susţine acuzaţia adusă celor doi inculpaţi cu privire la existenţa unei promisiuni, făcută de inculpatul Morega şi acceptată de inculpatul Păcuraru, care să întrunească condiţiile cerute de lege pentru latura obiectivă a infracţiunilor de luare şi dare de mită”.

Sediu matusalemic

Anul trecut, Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Cluj a încheiat o suplimentare de contract pentru construcția noului sediu cu peste un milion de lei. Beneficiarul banilor este firma Zicu Impex, abonată la contractele pe bani publici, și cu care OCPI Cluj s-a judecat pentru neonorarea contractului încheiat inițial. Clădirea a început să fie construit în urmă cu 10 ani, dar nu a fost finalizată nici până acum, deşi au fost cheltuiţi peste 10 milioane de lei cu acest proiect.

Cu OCPI Cluj, firma Zicu Impex, care este constructorul clădirii, a încheiat trei contracte: cel în baza căruia a câștigat lucrarea (2008), și două suplimentări, în 2010 și 2018.

Administratorul și patronul firmei declară că nu a putut continua și termina lucrarea pentru că nu a primit ordin de continuare a lucrărilor și fără aceste formalități nu poate relua activitatea.

Dintre contractele firmei Zicu Impex pot fi amintite cele încheiate cu IPJ Cluj, UTCN, Ministerul finanțelor Publice.

Anul trecut, firma a declarat o cifră de afaceri de peste două milioane de lei și un profit de 800.000 de lei cu 6 angajați.

Reprezentanții OCPI Cluj spun că din cauza întârzierilor repetate a finalizării diferitelor angajamente luate în cadrul proiectului oficialii instituției au fost nevoiți să deschidă procese, fapt care a întârziat și mai mult reluarea lucrărilor. ”În anul 2006, s-au început procedurile necesare investiţiei astfel încât în luna iulie 2006 s-a încheiat un contract de prestări servicii de proiectare cu societatea Tehnoproiect Comtrans Bucureşti care a câştigat licitaţia organizată în acest sens, iar în mai 2007 s-a obţinut autorizaţia de construire din partea Primăriei Cluj-Napoca. Au fost organizate două licitaţii privind atribuirea contractului de execuţie a lucrărilor, fiind desemnată câştigătoare SC Zicu Impex SRL din Cluj-Napoca, fiind semnat în ianuarie 2008 contractul pentru realizarea lucrărilor, valoarea investiţiei ridicându-se la 10,5 milioane de lei, cu TVA. În perioada 2008 – 2009 au fost executate lucrări în valoare de 10,6 milioane de lei, cu TVA, pe parcursul realizării lucrărilor au fost sesizate lipsuri şi omisiuni din documentaţia tehnică de execuţie, care au impus revizuirea acesteia, modificarea şi/ completarea ei. Din cauza acestor deficienţe din proiect, au fost încheiate cinci acte adiţionale, în valoare de 4,7 milioane de lei, reprezentând circa 45% din valoarea contractului. Întrucât disfuncţionalităţile nu au fost deblocate pentru derularea etapelor necesare în vederea continuării lucrărilor, în mai 2013, la OCPI Cluj, s-a realizat o verificare administrativă care s-a finalizat prin dispunerea unor măsuri care nu au putut fi implementate, astfel că în perioada 2013 – 2014 s-au înregistrat patru acţiuni pe rolul instanţelor judecătoreşti. În bugetul pentru anul 2015, a fost alocată suma de 8,5 milioane de lei pentru continuarea lucrărilor la această investiţie, care nu a putut fi utilizată deoarece erau pe rol procese şi a fost restituită, arată reprezentanții OCPI Cluj.

Scaune și dulapuri în valoare de aproape jumătate de milion de lei

OCPI Cluj a mai atribuit contractul ”Achiziția de mobilier (mobilier birou, dulapuri și scări metalice, rafturi arhivă, scaune) pentru dotarea noului sediu administrativ al Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliara Cluj”, către societățile C&A PHOENIX ART SRL (contract în valoare de 331.783 lei, fără TVA) și HORACE MEDIA SRL (contract în valoare de 104.011 lei, fără TVA).

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.