Legea este aceeași, însă regulile se schimbă pentru Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor. Insituția subordonată Prefectului Cluj, nu mai eliberează pe loc dovada de înmatriculare și plăcuțele cu numere de înmatriculare nepreferențiale, așa cum a fost până acum. Această schimbare nu a fost anunțată sau motivată de nicio persoană responsabilă, așa cum ar fi normal, iar în rândul cetățenilor au apărut nemulțumirile. În urma sesizării realizate de o persoană din Câmpia Turzii, oficialii au oferit explicații confuze și contradictorii.

Domnul Florin Taloș, locuitor al Câmpiei Turzii a transmis prefectului Aurel Cherecheș un mesaj prin care îi atrăgea atenția asupra problemei de la Înmatriculări auto: ”Domnule prefect, de ce nu se mai eliberează pe loc dovada de inmatriculare și plăcuțele cu numere de înmatriculare nepreferențiale (la rând) așa cum a fost până acum și suntem nevoiți să mai facem încă un drum la Cluj Napoca a doua zi? În județele limitrofe nu se întâmplă așa ceva.

Apreciem că s-a îmbunătățit activitatea serviciului și nu mai sunt cozi, a scăzut timpul de așteptare la programare dar faptul că facem până la Cluj-Napoca două drumuri în loc de unul pentru același lucru este destul de deranjant ca timp și costisitor ca bani. În acest fel se încurajează persoanele care au nevoie de înmatriculare să apeleze la „samsarii” de înmatriculări, care au și crescut tarifele la aceste servicii din acest motiv. Eu zic că este un mare pas înapoi și nu există motive obiective să se întâmple asta. Va rog să interveniți și să reduceți activitatea serviciului de înmatriculări la situația normala. Lumea este deja revoltată de situația creată”.

Prefectul s-a sesizat imediat, comunicând informația primită mai departe și cerând la rândul său explicații. Astfel că, la solicitarea sa, seful Serviciului, comisar șef de poliție Dan Florian, a formulat un raport prin care a transmis că: „Activitatea de înmatriculare a vehiculelor, de orice proveniență sau vechime, presupune, primirea documentelor, verificarea acestora, introducerea datelor în sistemul național de evidență a vehiculelor, după care, la nivel central datele sunt verificate prin proceduri stabilite la nivel de Uniunea Europeană. Apoi se primește pe  cale informatică, după caz, acceptul sau blocarea în sistem a vehiculului. După primirea acceptului, sistemul informatic permite tipărirea cărții de identitate și a unei dovezi cu valabilitate de 15 zile. Apoi tot informatic este realizată comanda de plăci care va fi executată de către Atelierul de profil.

Conform procedurilor interne ale Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, la nivel național și în mod unitar, toate serviciile de profil din teritoriu, eliberează către solicitant, împerecheate, cărțile de identitate și dovezile, însoțite obligatoriu de plăcile cu numere de înmatriculare.

Termenul legal de eliberare este de 20 de zile. La nivel național, acest termen este scurtat cât se poate de mult, variind între 24 de ore și 72 de ore. Serviciul nostru, printre puținele județe din țară, eliberează aceste documente la 24 de ore, având în vedere și capacitatea de procesare a informațiilor, dar și confortul cetățeanului. Începând cu anul 2008 când certificatele de înmatriculare au început să fie tipărite în sistem centralizat în Bucu-rești, procedurile de lucru au fost și rămân aceleași.”

Declarația sa este însă în contradictoriu cu procedurile efectuate până în momentul de față conform martorilor. Iar cetățeanul în cauză, nemulțumit fiind de răspun-sul primit a invocat prevederile legale care se aplică în cazul acesta, chestionând prefectul Aurel Cherecheș în legătură cu vreo modificare efectuată în legislația în vigoare, pentru a putea explica de unde provine această modificare a „regulilor jocului”. Tentativa sa a fost însă fără succes, Florin Taloș spune că informațiile oferite sunt false și că în legislație nu s-a modificat nicio prevedere care să conducă la această modificare în ceea ce privește eliberarea pe loc a dovezii de înmatriculare și a plăcuțelor cu numere de înmatriculare nepreferențiale. Actul normativ este următorul, O MAI nr 1501/2006 pe baza acestuia se lucrează din 2006 până în prezent în fiecare Județ.

Astfel că în ultima perioadă nu s-a făcut nicio modificare a prevederilor legale sau un anunț public, astfel încât „baronii poliției” din Cluj să impună aceste reguli.

Cu toate că prefectul Aurel Cherecheș a spus că va face verificări suplimentare, situația a rămas invariată și în momentul de față, iar Județul Cluj-Napoca rămâne singurul care procedează în felul acesta. Prin urmare, reporterul Gazeta de Cluj a decis să-l contacteze telefonic pe comisarul șef de poliție Dan Florian pentru a oferi o explicație clară asupra celor întâmplate. Dan Florian a afirmat următoarele: „Eu sunt în sistemul acesta de atâta timp și procedez conform prevederilor legale. În art. 12 al  O MAI nr 1501/ 2006 este specificat că dovezile se eliberează în maximum 20 de zile. Noi facem tot posibilul să rezolvăm lucrurile în timp cât mai scurt, având și o lipsă majoră de resurse umane.

Oamenii vorbesc, sunt ne-mulțumiți, dar eu nu vreau să comentez mai mult, doar pe baza normelor legale în vigoare. Lucrurile au fost așa dintotdeauna, nu știu pe bază domnul Florin Taloș afirmă că procedura s-a modificat. Ordinul MAI este același din 2006 până în prezent. ”

Afirmațiile cetățeanului și a comisarului șef coincid în ceea ce privește prevederile legale, ambii afirmând că nu s-a efectuat nicio modificare. Cu toate acestea, nu am reușit să găsim încă o explicație pentru aplicarea termenului de 24 de ore, care este însă în temeiul articolului 12 din Ordinul în vigoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here