Nike nu a fost întotdeauna compania faimoasă de pantofi din ziua de astăzi. De-a lungul timpului, producătorul de adidași a trecut prin numeroase controverse. Iată câteva lucruri surprinzătoare despre Nike pe care s-ar putea să nu le știi.

1. Le-au plăcut controversele

Nike a atras atenția timpurie a presei pentru sponsorizarea lui Ilie Năstase, un jucător de tenis român cu temperament urât. Simțind potențialul susținerii sportivilor controversați, compania l-a susținut mai târziu pe Charles Barkley, la scurt timp după ce jucătorul NBA a fost criticat pentru că a scuipat un fan. Knight a trimis, de asemenea, 25.000 de dolari patinatoarei Tonya Harding pentru a o ajuta cu facturile cu avocații după un scandal la Jocurilor Olimpice de iarnă din 1994.

2. Fondatorul Phil Knight încuraja meciuri de țipat între angajați

Primii angajați ai Nike caracterizau atmosfera de birou ca fiind ca o frăție. Personalul, cea mai mare parte de sex masculin, era înclinat să se numească reciproc diverse nume jignitoare și să facă petreceri cu tequila. Unul dintre fondatori, Phil Knight, părea, de asemenea, să se bucure atunci când personalul se certa cu privire la sporturi, încurajând vocile ridicate prin concursuri de țipat. Asta s-a întâmplat până în 1995, când angajații au început să lase în urmă atitudinile mai vechi, iar Knight a spus că compania „nu mai era la fel de distractivă pe cât obișnuia să fie”.

3. Beatles i-a dus la tribunal

Într-unul dintre primele exemple de melodie de la Beatles folosite într-o reclamă, Nike a folosit „Revolution” pentru una dintre reclamele sale de adidași Air Max în 1987. Trupa a condamnat acest lucru, spunând că nu „fac comerț ambulant cu adidași”, și au dat în judecată Nike pentru 15 milioane de dolari. Nike a continuat să difuzeze reclama la adidași Nike înainte de a lăsa campania să dispară în 1988.

4. Sloganul Nike fost inspirat de un ucigaș condamnat

Înainte de a fi împușcat în Utah în 1977, ultimele cuvinte ale criminalului condamnat Gary Gilmore au fost: „Let’s do it”. Un deceniu mai târziu, directorul agenției de publicitate Nike, Dan Wieden, și-a  amintit această poveste în timp ce încerca să se gândească la un slogan pentru o nouă campanie. El a rezolvat modificând puțin cuvintele în „Just it do” și sloganul a rămas.

5. Primele lor anunțuri nu se adresau tuturor

Nike a lansat celebrul slogan într-o campanie publicitară din 1987; o reclamă o prezenta pe triatleta Joanne Ernst recitând „Just do it” și continuând cu replica „Și nici nu ar strica să nu mai mănânci ca un porc”. Sugestia le-a iritat pe consumatoarele de sex feminin, care au fost mult timp ignorate de Nike în timpul popularității aerobicului din anii 1980. Compania și-a modificat ulterior anunțurile pentru a fi mai puțin ofensatoare, crescând cu succes baza de consumatori de adidași Nike de la 13% în 1990 la 20% în 1991.

6. Părinții lui Michael Jordan au trebuit să îl convingă să se întâlnească cu Nike

Pentru o mare parte din liceu și din cariera sa profesională timpurie, Michael Jordan a favorizat adidașii Adidas. Când acea companie a trecut prin probleme financiare și nu era sigur dacă îi va face o ofertă de susținere lui Jordan, agentul lui Jordan, David Falk, l-a îndemnat să se întâlnească cu Nike. Jordan a refuzat, insistând că vrea să rămână cu Adidas. Abia când părinții jucătorului l- au convins să urmeze sfaturile lui Falk, el a zburat la sediul companiei din Oregon pentru a finaliza o înțelegere în 1984. Ar fost prima dată când Jordan a purtat vreodată o pereche de adidași Nike.

7. Compania face echipamente pentru terenuri

Încălțămintea reciclată poate ajunge adesea din nou sub picioarele tale. Programul Reuse-a-Shoe al companiei preia materiile prime de la adidași Nike pentru a crea suprafețe de joacă, pardoseli pentru meciuri și gresie. Un teren de baschet ar putea folosi până la 2.500 de perechi.

8. Compania are o echipă tatuată

EKIN – „NIKE” scris invers – sunt angajați desemnați ai companiei care comunică cu comercianții cu amănuntul și partenerii cu privire la cele mai noi produse și întăresc imaginea mărcii. EKIN sunt cunoscuți pentru tatuarea logo-ului undeva pe corpul lor – Knight îl are pe glezna stângă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.