Săptămâna trecută a început pietruirea drumului din pădurea Hoia-Baciu. Mulți clujeni sunt sceptici în privința deciziei luate și a modului de implementare.
„Gata, s-a terminat cu pădurea în Hoia, zic eu. E demult asfalt de la capătul str. Donáth până la creasta dealului Hoia. Dar azi am descoperit că de aici drumul care trece sub creastă spre Tăietură Turcului este pregătit pentru pietruite până la capătul dinspre creastă al străzii Alexandru Donici. De aici drumul trece prin pădure și coboară spre Aleea Muzeului Etnografic, iar partea asta este deja pietruit până la muzeu. Utilajele erau parcate pe lângă Muzeul Etnografic în zona fostei cabane. Versantul respectiv a fost amenajat de fulger de către CJ Cluj în ajunul alegerilor drept parc. Un lucru interesant: chiar dacă eram foarte atent să găsesc panoul informativ legat și despre drumul în construcție și amenajare, ori sunt orb, ori nu au fost expuse de către instituțiile abilitate”, a explicat un clujean pe grupul Clujul Civic.
PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONA HOIA „REVITALIZAREA ZONEI PARCULUI ETNOGRAFIC NATIONAL ROMULUS VUIA – PADUREA HOIA SI A PROIECTULUI TETAPOLIS CLUJ-NAPOCA
BENEFICIAR: CONSILIUL JUDETEAN CLUJ
Arhitectura si Urbanism: LOFTARHITECTURA S.R.L.
Urbanism: S.C. BIROU DE PROIECTARE STRAJAN S.R.L
Planul urbanistic zonal isi propune sa reglementeze urbanistic zona astfel incat sa determine revitalizarea zonei parcului National Etnografic „Romulus Vuia”,a Padurii – Parc Hoia si extindere dotari Muzeul Etnografic al Transilvaniei.
Alegerea traseelor urmărește asigurarea accesului la drumurile laterale și la obiectivele nou propuse, asigurarea accesului la și de la proprietăți, executarea unui volum minim de lucrări (săpături, mișcări de terașamente,etc), – asigurarea scurgerii apelor, corectarea declivităților existente ale traseului în vederea asigurării unui confort corespunzator în circulație, protejarea vegetației existente în zona împădurită.
Aleea Muzeului Etnografic, Aleea Pădurii Hoia și strada Nicolae Pătrascu sunt destinate circulației auto publice se face accesul auto (ocazional de serviciu sau de urgență).
Promenada de cornișa, aleile pietonale sunt destinate circulației pietonale. Pista velo de cornișă si aleile velo sunt destinate circulației bicicletelor.
Se vor amenaja platforme pentru dotările propuse. S-au amenajat parcări longitudinale cu dimensiunea de 2,50×6,00m și pe strada Nicolae Patrascu, acestea se vor realiza din același sistem rutier ca și partea carosabilă. Atât străzile/aleile cât și parcările sunt delimitate față de trotuar/spațiu verde prin bordura din piatră naturală (excepție făcând aleea velo traseu competitiv).
Apa de pe carosabil se va scurge în canalizarea pluvială nou înființată prin intermediul gurilor de scurgere pe Aleea Muzeului Etnografic și pe strada Nicolae Patrascu(pe tronșoanele cu îmbrăcăminte asfaltică). Pe Aleea Pădurii apa de pe carosabil va fi colectată în șanțul protejat din pereu de piatra prevazut in amonte.
Traseele circulațiilor, accesului în zonă, structura profilelor, detalii posibile pentru nodurile critice din circulația rutieră sau a transportului în comun, sunt cuprinse în planșa U04 și tabelele anexate.
Sursă: ȘtirideCluj
Citește și: Pata Rât va fi desfințată până în anul 2030