View from above of Cluj Napoca city and St. Michael's Church in a sunny morning

Gazeta de Cluj vă prezintă topul contractelor publice care vizează Clujul și au fost semnate în cursul anului trecut. Printre ele se numără salubrizarea unor localităților din județ, în cadrul căruia se cheltuiesc peste 400 milioane lei, concesionarea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Cluj (peste 200 milioane lei), reabilitarea rețelelor de apă și canalizare din Cluj Napoca (aproape 130 milioane lei),proiectarea Spitalului Regional Cluj (50 milioane lei) sau cel în cadrul căruia se modernizează sistemul de avertizare publică, adică sirenele din Cluj Napoca, cu o valoare de peste 30 milioane de lei.

Cel mai valoros contract semnat în cursul anului anului trecut a fost pentru cel mai scump lot din cadrul contractului de salubrizare a județului Cluj. Contractul denumit ”ZONA 1 CLUJ și ZONA 2 HUEDIN privind : ,,Delegarea prin concesionare a gestiunii unor activităţi componente ale serviciului de salubrizare în județul Cluj, respectiv de colectare şi transport al deşeurilor municipale şi a unor fluxuri speciale de deşeuri, precum și operarea și administrarea stațiilor de transfer”, în valoare de 409.305.859 lei fără TVA a ajuns la firma Supercom. Atribuirea a fost extrem de contestată, atât la CNSC și în instanțe, însă cei de la Supercom au ajuns să câștige, în total, peste 600 de milioane de lei de pe urma întregului contracte pentru salubrizarea județului. La acesta mai trebuie adăugat și cel de gestiune a serviciului public de operare a Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Cluj, în valoare de 213.797.915 lei, fără TVA, care a fost atribuit tot celor de la Supercom. Astfel, se poate spune că patronul firmei, masonul Ilie Ciuclea, câștigă aproximativ un miliard de lei de pe urma a ceea ce aruncă clujenii. Ciuclea este fost prim-vicepreședinte al UNPR București și ex-senator PSD în perioada 2004-2008. Denumit de presă ,,Lordul gunoaielor”, Ilie Ciuclea este membru al Ordinului Cavalerilor Templieri Masoni ai Ritului York din România, iar în 2013, a fost ales Mare Comandor al acestuia.

Primul loc de muncă al lui Ciuclea a fost de montator și lăcătuș la Uzina Grivița din București. După aceea s-a mutat la Uzina de Mecanică Fină din Capitală unde, din lăcătuș a ajuns șef de serviciu și apoi director! În 1990 și-a deschis firma Supercom prin care s-a ocupat de colectarea deșeurilor.

Gazeta de Cluj a prezentat în numere anterioare mai multe nereguli care au stat la baza atribuirii acestor contracte.

Canalizări cu aromă de trandafiri bulgărești

Un alt contract valoros este cel de extindere a sistemului de canalizare din Cluj Napoca care a ajuns la o firmă din Bulgaria implicată în cazuri de corupție.

Contractul ”Extinderea rețelelor de alimentare cu apă şi canalizare în municipiul Cluj-Napoca” vizează extinderea rețelei de apă și canal pe 28 de km, iar lucrările sunt plătite cu bani europeni (Programul Operaţional Infrastructura Mare, Axa prioritară 3 – Dezvoltarea infrastructurii de mediu în condiţii de management eficient al resurselor, Obiectivul Specific 3.2. Creşterea nivelului de colectare şi epurare a apelor uzate urbane, precum şi a gradului de asigurare a alimentării cu apă potabilă a populaţiei). Valoarea lucrării este de 70.002.818,71 milioane lei, fără TVA, iar banii vor intra în conturile a două firme: una din Bulgaria, HYDROSTROY AD, implicată în dosare de corupție, și alta din Cluj Napoca, DECONSTRUCT AG, care are un ”abonament” la lucrările administrației locale și județene. Firma bulgărească este implicată în cazuri de mare corupție din Bulgaria. În timpul guvernului de coaliție bulgar condus de socialiști din 2005-2009, directorul Hydrostroy a fost consilier principal al ministrului dezvoltării regionale. Directorul firmei a fost responsabil de administrarea drumurilor în timpul mandatului precedentului guvern de centru din 2001-2005 și a condus una dintre cele mai mari companii publice de construcții din Bulgaria de Nord-Est (Inzhstroyinzhenering) înainte de privatizarea acesteia în 1999. Odată cu schimbarea puterii politice în 2009 către un guvern de drept de centru, directorul menționat a numit un membru al noului partid de guvernământ și al Consiliului Municipal Varna în funcția de CEO al companiei.

50 milioane de lei pentru proiectarea Spitalului Regional de Urgență Cluj

Tot în cursul anului trecut s-a semnat contractul pentru proiectarea Spitalului Regional de Urgență Cluj. Valoarea contractului a fost de 50.383.226 lei, fără TVA, iar banii ajung la o asociere de firme din Italia condusă de compania italiană 3 TI Progetti Italia – Ingeneria Integrata S.P.A. care s-a asociat cu ATI Project și firma românească ADURO Impex. Potrivit graficului, după etapa de proiectare, spitalul cu aproape 900 de paturi ar trebui să fie terminat în 2027.

Noul Spital Regional de Urgență va deveni un punct de referință pentru rețeaua de spitale din regiunea de Nord-Vest și va avea o capacitate totală de 849 de paturi pentru internare continuă și 95 de paturi şi tărgi (paturi mobile) pentru servicii de îngrijire ambulatorie.

Suprafața totală construită a spitalului va fi de aproximativ 151.891 m2. Amprenta clădirii este de 28.883 m2. Suprafața totală utilă (netă) a clădirii este de 70.284 m2 (nu sunt incluse spații tehnice, zone de circulație majoră și suprafață pentru extinderea ulterioară în subsol), în timp ce volumul total construit este de 809.309 m3.

Sirenele lui Boc îi costă pe clujeni 32 milioane de lei

Tot anul trecut Primăria Cluj Napoca a semnat un contract cu dedicație pentru clujenii anxioși. Este vorba despre cel în cadrul căruia se va moderniza sistemul de avertizare publică, adică sirenele din oraș. Pentru acest lucru, administrația locală a fost dispusă să cheltuiască 32 de milioane de lei. Dedicația nu a fost doar pentru clujenii care se sperie ușor, ci și pentru firma cu care a fost semnat contractul. La licitație au putut participa doar câteva firme alese ”pe sprânceană” de membrii comisiei de licitații. Trierea a fost atât de drastică încât doar o singură societate s-a putut înscrie la procedură și, evident, a și câștigat contractul.

Este vorba despre firma  RDD SECURITY SOLUTIONS SRL din București, o societate care are sediul într-un apartament și despre care nu există referințe pe piața de profil. Firma nu are nici măcar un site propriu. Asociatul unic al firmei este Radut Nicoleta Madalina.

Valoarea contractului este de 32.080.410.380 lei, fără TVA.

În 2020, firma RDD a făcut devizul pentru acest proiect și a stabilit că valoarea lui este de 27,8 milioane de lei. Studiul de fezabilitate comandat de Primăria Cluj Napoca a fost făcut, bineînțeles, tot de firma RDD.

 primăria a avut grijă ca în condițiile de departajare pentru firmele care ar fi fost interesate de contract să strecoare această cerință.

”Operatorii economici trebuie să fi îndeplinit contract/ contracte al căror obiect să fi fost furnizarea de produse similare şi care, individual/ cumulat în ultimii cinci ani să fi avut o valoare cel puţin egală cu 32.000.000 lei din cel mult 5 contracte. Prin furnizarea de produse similare autoritatea contractantă se referă la contracte care au avut ca obiect: servicii/furnizări/lucrări enumerate mai jos:◦ furnizarea, instalarea și configurarea unui sistem de echipamente pentru transmiterea de mesaje directe, preînregistrate și acustice de înștiințare, avertizare, alarmare a populației folosind sirenele electronice, incluzând echipamente de comunicații speciale în spectrul TETRA și sistem de teledetecție a focarelor de incendii”.

Este greu de înțeles cum o firmă care funcționează din 2013 și a avut cea mai mare cifră de afaceri de 4 milioane de lei/an să fi furnizat un sistem similar cu o valoare de cel puțin 32 milioane lei.

Un tramvai numit metrou

Anul trecut, clujenilor le-a șuierat pe la urechi anularea licitației pentru metrou. Procedura pentru proiectul nefezabil care, cel mai probabil nu se va construi în următorii ani, a fost anulată pentru că nu s-a depus nicio ofertă. Motivul a constat că estimarea administrației locale, de 125 milioane de lei, nu a atras nicio companie. Astfel că licitația se reorganizează, cu valoarea de 140 milioane de lei, și contractul ar trebui să fie atribuit în cursul acestui an. Problema majoră, la care probabil că Emil Boc se gândește zilnic, este că Ministerul Transporturilor a semnat contractul de finanțare pentru construcția metroului din Cluj Napoca. Valoarea lui este de peste 13,69 miliarde de lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.