Varianta Manastur-Zorilor este una dintre cele mai periculoase artere din judet. Anual aici au loc zeci de accidente, multe soldate cu victime umane. Amânarea permanenta a finalizarii centurilor ocolitoare ale municipiului conduce masinile de mare tonaj pe curba mortii. Cu toate acestea, de pe tronsonul respectiv lipsesc marcajele rutiere, care ar putea preveni o parte dintre incidente.

Una dintre cele mai periculoase zone din judet si, cu siguranta, cea mai riscanta din municipiu este varianta Manastur-Zorilor. Saptamânal aici se petrec mai multe accidente, unele dintre acestea foarte grave.

Din pacate pentru majoritatea clujenilor circulatia în zona a devenit un adevarat cosmar în ultima vreme. Pâna la terminarea mai mult decât necesarelor centuri traficul greu din Cluj este deviat pe varianta si, nici în perioada imediat urmatoare nu se estimeaza ca acestea sa fie date în folosinta, asa ca lucrurile nu se vor remedia.

Una dintre cauzele care favorizeaza accidentele este lipsa marcajelor rutiere. Prinse la mijloc între licitatiile organizate de catre administratia locala, contestatiile firmelor de profil si vesnicele amânari. Si în cazul marcajelor deja aplicate din 2007, situatia nu sta mai bine, multe dintre acestea fiind deja exfoliate, desi au fost platite din greu din bugetul local.

Pâna se vor aplana contradictiile birocratice, zi de zi, în zona si nu numai au loc o serie de accidente, multe dintre acestea foarte grave.

Politia Cluj cere marcarea drumurilor

Politia Cluj are un rol foarte important în mentinerea unei stari de normalitate în circulatia clujeana. Cei care au constatat majoritatea accidentelor din zona au atentionat administratorii drumului ca marcajele rutiere sunt necorespunzatoare si le-au cerut sa ia masuri. Seful Serviciului Drumuri Urbane din cadrul Politiei Rutiere Cluj, subcomisarul Florin Goia a cerut la mijlocul saptamânii trecute administratorilor drumurilor din Cluj sa refaca marcajele de pe unele dintre cele mai importante artere din oras.

Raluca Seucan, purtatorul de cuvânt al Politiei Cluj a declarat, pentru Gazeta de Cluj ca „politia a facut demersurile necesare pentru reglementarea situatiei si refacerea marcajelor rutiere. Am primit asigurari din partea celor abilitati ca lucrurile vor intra în fagasul normal, asa ca de saptamâna urmatoare asteptam ca rezultatele discutiilor sa se vada”.

Reprezentanta Politiei a afirmat ca în aceeasi situatie se afla si alte drumuri importante din oras, cum ar fi strada Maxim Gorki, de exemplu, un alt loc predispus pentru accidente.

Varianta-locul blestemat al orasului

Locul în care sunt amplasate curbele, care marcheaza drumul care face legatura dintre cartierele Manastur si Zorilor de pe mai nou-numita strada Frunzisului pare a fi predispus catre astfel de incidente. Pe lânga predispozitia naturala, un alt factor favorizant este lipsa marcajelor rutiere si a semnalizarilor care ar fi normale pe un tronson.

Faptul ca cele doua sensuri, precum si benzile de drum nu sunt marcate corespunzator îngreuneaza mult traficul mai ales pe timpul noptii si poate pune, la o adica, în pericol viata soferilor.

Din pacate, desi pare simpla marcarea drumurilor, aceasta a fost amânata din cauza anularii unor licitatii. Astfel, la începutul primaverii reprezentantii municipalitatii au scos din nou la licitatie contractul de aplicare a marcajelor rutiere cu vopsele în Cluj-Napoca. Viceprimarul de atunci, Boros Ianos a prezidat comisia de licitatie care a decis sa nu adjudece respectivul lot din cauza ca societatile participante, printre care si detinatoarea actualului contract pentru marcajele cu vopsea, Flormar, nu au prezentat agremente tehnice din care sa rezulte rezistenta vopselelor folosite.

Ulterior, la sfârsitul lunii aprilie, firma Marcajrut a câstigat licitatia si a promis ca va aplica marcajele stradale din oras. Din pacate lucrarile efectuate de catre respectiva societate s-au dovedit superficiale anul trecut.

Garantia oferita de catre firmele care au aplicat marcajele era, potrivit Directiei Tehnice din Primarie, de 3 ani, de aceea s-a cerut refacerea celor deteriorate. Cu toate acestea angajatii societatilor respective nu au reaparut pe drumuri..

Remember- Curba mortii

Numai în ultimul an pe strada Frunzisului au avut loc mai multe accidente, multe dintre ele foarte grave si de cele mai multe ori, acestea au afectat sau chiar au oprit circulatia din zona.

Astfel, la începutul lunii iunie, s-a produs un grav accident, când un TIR a acrosat frontal un autoturism marca Audi 80.  În accident au mai fost implicate si alte masini, printre care si un Trabant parcat pe margine si un Tico, aflat în trafic. Practic, un TIR a propulsat masina Audi pe contrasens, iar aceasta s-a ciocnit violent de un alt autovehicul de tonaj greu care circula pe celalat sens.

La începutul primaverii un alt TIR, care transporta 20 de tone de garduri de sârma s-a rasturnat pe aceeasi varianta. Potrivit echipajului Politiei prezent la locul accidentului, masina care mergea catre Manastur nu a reusit sa îsi mentina echilibrul în curba si s-a prabusit. Timp de câteva ore circulatia din zona a fost îngreunata, pâna când drumul a fost eliberat.

Ligia Popa

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.