Doi importatori auto din top cinci şi-au majorat profitul net înre­gis­trat anul trecut şi trei din cinci şi-au ma­jo­rat cifra de afaceri în 2012, an în care piaţa auto ro­mânească a continuat să piardă teren, marcând un declin de 24% faţă de anul precedent. Porsche România şi-a consolidat anul trecut poziţia nu doar de cel mai mare importator auto de pe piaţa locală, raportat la cifra de afaceri de peste 360 mil. euro realizată, în scădere cu 15% faţă de anul an­terior, dar la profitabilitate. Din cei cinci cei mai mari importatori, Porsche România a punctat atât cel mai mare profit, de 23,3 mil. euro, în scădere cu 15% faţă de cel din 2011, dar şi cel mai mare profit raportat la nu­mărul de maşini vândute – aproape 1.300 de euro pe automobil, atunci când se îm­par­te cifra de afaceri la numărul de maşini co­mer­cializate. Valoarea nu reprezintă însă pro­fitul pentru fiecare automobil nou vân­dut, în condiţiile în care importatorul mai co­mer­cializează şi piese de schimb. Mai mult, faţă de anul de referinţă 2008, profitul ra­por­tat la volumul de maşini a scăzut cu circa 5%.
Ziarul Financiar

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.