Omul de afaceri clujean Ovidiu Turcu a obținut de la Primăria Cluj Napoca o autorizație de construcție pentru un bloc cu 9 etaje. Imobilul se va construi pe strada Calea Dorobanților, în locul garajelor și reprezentanței Dacia Service, afacere controlată de milionarul clujean. Nu este primul proiect imobiliar de anvergură. În locul fabricii Mucart, el construiește un alt proiect imobiliare. Omul de afaceri a cumpărat de la Vasile Dîncu Institutul Român pentru Evaluare și Strategie, unul dintre vehiculele de imagine ale PSD-ului. Tranzacția a fost făcută înainte ca Dîncu să fie vicepremier în guvernul Cioloș.

Primăria Cluj Napoca a dat undă verde proiectului imobiliar care se construiește pe strada Dorobanților, pe amplasamentul afacerii Dacia Service.

Se va construi un bloc cu 9 etaje, investiția fiind de peste 20 milioane lei, iar termenul de execuție de trei ani.

”DESFIINTARE CONSTRUCTII EXISTENTE SI CONSTRUIRE CORP B – IMOBIL MIXT 4S+2D+P+9E, AMENAJARI EXTERIOARE, județul Cluj, Dorobanților, Cale, nr. 84. În următoarele condiții:Conform art.1 din H.C.L. nr.402/18.06.2020: Va fi realizata, pe cheltuiala investitorului, calea de trecere (trotuar, scari si sistem de iluminat public aferent), care va asigura legatura pietonala intre ansamblul de pe str.Dorobantilor si str.Episcop Nicolae Ivan in suprafata de 195 mp; dupa receptia lucrarilor de constructie – dar inainte de eliberarea Certificatului de atestare a imobilelor din ansamblu – calea de trecere va fi cedata cu titlu gratuit consiliului local. In interiorul cladirii sunt asigurate 63 de locuri de parcare cu acces public, din totalul de 75 locuri de parcare suplimentare”, se arată pe site-ul municipalității clujene.

Dacă în cazurile de locuințe familiale, urbaniștii lui Boc îi fac pe solicitanți să albească, în acest caz, proiectul aproape că a fost aplaudat. Însă, poate că a contat și faptul că primăria Cluj Napoca a cumpărat mai multe mașini electrice, pentru polițiștii locali, de la una dintre firmele lui Ovidiu Turcu.

„Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat achiziţionarea a trei autoturisme pur electrice noi prin programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017 – 2019, acestea urmând să înlocuiască trei maşini cu o vechime de peste 15 ani care au fost casate. Cele trei maşini electrice vor fi folosite de serviciul rutier al Poliţiei Locale a Primăriei Cluj-Napoca. Vom amenaja şi un punct de încărcare pentru aceste maşini, fie în parking-ul de lângă sediul Primăriei, fie la Primăria veche. Primăria Cluj-Napoca este, din câte ştiu, prima din ţară care va avea în dotare maşini electrice, nepoluante”, a declarat Marcel Bonţidean, șeful poliției locale clujene.

Firma de la care au fost cumpărate se numește TI SUEROM AUTO SRL, patronată de Ovidiu Turcu, dealerul auto Renault și Dacia din Cluj Napoca.

Însă, primăria nu a cumpărat doar 3 mașinuțe electrice cu care să se dea polițiștii de mucava din Cluj Napoca. Administrația Boc a făcut achiziții de peste un milion de lei de la firma lui Turcu. A cumpărat 5 mașini electrice și 2 dubițe la un preț extrem de profitabil, nu pentru primărie, ci pentru milionar.

Turcu cu ținta pe mall-ul Vivo

Seva milionarului clujean se trage de pe urma afacerilor cu terenuri. În urmă cu aproximativ 10 ani el a reușit să se insereze în afacerea Agroindustriala, o firmă care pare în pragul falimentului. Din 2014, firma administrată și controlată de Turcu, merge doar pe pierderi, are un singur angajat, adică pe milionarul clujean, iar pe 2020 a declarat o cifră de afaceri egală cu zero.

Obiectul principal de activitate constă în afaceri imobiliare. Pe terenul acestei companii s-a construit mall-ul Vivo. Însă, în momentul de față statul român, prin Ministerul finanțelor, a deschis mai multe procese pe tema vânzării acestui teren. Turcu a fost dat în judecată de către Statul Român pentru o parcelă pe care a înstrăinat-o Agroindustriala SA către POLUS TRANSILVANIA COMPANIE DE INVESTIŢII SA. Menționăm că tranzacția a avut loc când milionarul clujean nu controla această societate.

Procesele prin care Ministerul Finanțelor contestă tranzacția a început din 2014. De atunci și până acum, în justiție nu s-a reușit decât tergiversarea dosarului și împărțirea lui în mai multe procese.

Însă, dacă milionarul clujean va câștiga, proprietarii Vivo vor fi nevoiți să încheie un acord de câteva zeci de milioane de euro cu Turcu pentru a rămâne pe actualul amplasament.

În anul 2013 Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis printr-o sentinţă definitivă, ca actul de vânzare-cumpărare dintre Agroindustriala şi Polus cele 34,7 de hectare să fie anulat. Totodată, a mai apărut un personaj în această poveste şi anume: „Fiii vechiului Mănăştur”, o asociaţie formată din circa 100 de persoane, urmaşii veteranilor de război împroprietăriţi în anii 60 cu terenul de la „Şapca Verde”, care au cerut revendicarea a 18 hectare ce le aparţin, dar fără nici un rezultat.

Potrivit unui raport al Corpului de Control al Guvernului, terenul a fost cumpărat de la SC Agroindustriala SA cu un preț de 20 de ori mai mic decât valoarea reală a acestuia. În 2002, Tribunalul Argeș a anulat actul de vânzare-cumpărare, dar Arpad Paszkany a contestat sentința. În perioada în care s-a judecat procesul, Paszkany a cumpărat terenul direct de la USAMV, cu suma de 8 milioane de euro, lăsând statul să se judece, iar el să treacă la construcția mall -ului. Abia în 2013, ÎCCJ a anulat contractul de vânzare-cumpărare, dar mall-ul era demult construit!

Terenul de la „Şapca Verde” a fost folosit de cercetătorii de la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară până în anul 1998. Printr-un protocol semnat între universitate şi SC Agroindustiala SA, spaţiul a trecut în proprietatea acestei. Cu un an mai târziu Agroindustriala a semnat un contract de vânzare a terenului cu firma Polus Transilvania, patronată de Paszkany Zoltan Arpad.

Ovidiu Turcu mai deține și proiectul imobiliar care se edifică pe amplasamentul Mucart, una dintre cele mai vechi fabrici din România care producea carton. Pe amplasamentul fabricii se vor construi 11 blocuri, preponderent de locuințe, din care majoritatea vor avea 10 niveluri supraterane.

Turcu și-a asumat prin contractul de restructurare să ofere orașului o promenadă la pârâul Nadăș de 4400 de mp și un spațiu de 500 de mp într-unul dintre imobilele din ansamblul imobiliar. De asemenea au fost asumate și o serie de investiții privind amenajarea unor sensuri giratorii, regularizarea unor artere și asigurarea unor legături pietonale peste Nadăș.

Și acest proiect, care aduce mai mult a mini-cartier, a fost avizat de consilierii locali în doar câteva minute.

Blocul lui Turcu

Potrivit proiectului, pe Calea Dorobanților construcțiile vor fi dispuse în retragere de minim 9 m față de strada Ep. Nicolae Ivan, cu excepția punctului gospodăresc. Față de Calea Dorobanților retragerea va fi de minim 4,5 m la nivelul parterului și se va păstra limita de aliniere față de imobilele cu regim mare de înălțime din partea de S-V. Subsolul construcțiilor va fi până în aliniamentul străzii. Pentru ansamblul imobiliar de pe Dorobanților, se estimează un necesar de 275 de locuri de parcare. Investitorul propune suplimentarea cu 75 de locuri de parcare care vor fi puse la dispoziția publicului în regim de parcare cu plată.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.