România va înregistra o pierdere cifrată în jurul a 3 miliarde de euro la capitolul fonduri europene destinate dezvoltării infrastructurii de transport, arată cifre ale Ministerului Fondurilor Europene, dar şi declaraţii ale diferitor oficiali din domeniul transporturilor.

Suma pierdută este constituită din alocaţiile acordate de Comisia Europeană României pentru exerciţiul 2007-2013 pentru diferite proiecte ce nu au cum să fie terminate până la finele acestui an- finele actualei perioade de programare şi care vor fi continuate în exerciţiul următor, anume 2014-2020.

În cei nouă ani scurşi de la demararea actualului Program Operaţional, în 2007, am reuşit să cheltuim doar 2,52 miliarde euro, din cele 4,28 miliarde de euro, adică 58%. Este relevant că de la începutul acestui an principalii beneficiari de fonduri europene pentru Transporturi, anume Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale şi CFR, au absorbit circa 14 milioane de euro, adică o sumă din care se pot face doi kilometri de autostradă.

Pentru a nu pierde banii, Ministerul Transporturilor, împreună cu beneficiarii CNADNR şi CFR, a împărţit mai multe proiecte importante în două părţi, una urmând a fi încheiată la finele acestui an, alta în anii următori. Este cazul proiectelor de autostradă Lugoj-Deva, loturile 2, 3 şi 4, Sebeş – Turda, Câmpia Turzii-Tg. Mureş, Centura Bucureşti şi lotul 2 din Timişoara-Lugoj care nu vor fi gata în actualul exerciţiu cum era planificat. Acestea vor fi definitivate contra 562 milioane euro în următorul exerciţiu. Pe lângă acestea, sunt  amânate parţial şi proiecte de drumuri naţionale sau căi ferate ce vor ridica suma necheltuită în actuala perioadă la 1,5 miliarde euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.