Printr-o campanie lansată de Clubul de Cicloturism „NAPOCA” (CCN), „NU BLOCATI TROTUARELE !” în scopul atenționării prin lipirea de autocolante a soferilor care blocheaza abuziv trotuarele din Cluj-Napoca.

Sunt vizati cei care isi imobilizeaza in mod voluntar autoturismele pe trotuar incat pietonii nu mai pot trece decat cu greu sau deloc, fiind obligati sa ocoleasca pe carosabil sau pe pista de biciclete. Scopul este reducerea numarului de cazuri de asemenea prezente ilegale, prin atentionarea soferilor prin aplicarea de autocolante informative pe parbriz.

Autocolantele au textul principal „Ati blocat ilegal trotuarul ! / Acum ati primit o atentionare amabila. Data viitoare puteti primi amenda. In plus, poate fi accidentat sau suferi dauneun pieton!” si imaginea grafica simbolica a unui autoturism care ocupa un trotuar si doi pietoni, dintre care unul impinge un carucior pentru copii, care circula pe trotuar si au trebuit sa treaca – metaforic – peste capota masinii oprite ilegal.

„Plasarea acestor autocolante de atentionare este un gest de bunavointa, facut in loc sa cheme Politia pentru amendarea acelei masini imobilizate ilegal pe trotuar, atentionand doar soferul printr-un mesaj scris, in speranta ca data viitoare nu va mai incalca legea si drepturile pietonilor. Este o atitudine care nu isi propune sa minimalizeze gravitatea faptei comise de cei care au blocat trotuarul, si nici sa incurajeze pe termen lung o atitudine de ingaduinta, ci sa contribuie la constientizarea si responsabilizarea prin asemenea mijloace informative fara caracter sanctionator a soferilor care se comporta incorect.

Forma de autocolant aplicat pe parbriz, in fata soferului (nu de fluturas plasat la stergatorul de parbriz), a fost aleasa pentru ca, cu ocazia dezlipirii, care dureaza cateva secunde si necesita un efort de atentie, mesajul va fi citit, ceea ce ar fi insa putin probabil sa se intample daca ar fi un fluturas pus la stergatorul de parbriz, ce va fi cel mai probabil smuls si mototolit intr-o secunda fara a fi citit, fiind confundat cu un fluturas publicitar plasat in cadrul tot mai numeroaselor campanii de publcitate comerciala agresiva”, se arată în comunicat.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.