Platformele digitale cele mai folosite pentru vizualizarea conținutului video au început să introducă un sistem automat de eliminare a postărilor extremiste de pe site-urile lor de internet, au indicat pentru agenția Reuters două surse.

YouTube si Facebook se afla printre platformele de internet care implementeaza in prezent sisteme de blocare sau eliminare rapida a materialelor video care au legatura cu gruparea extremista Statul Islamic sau cu alte grupari ori cu mesaje video extremiste, relateaza Agerpres. Aceasta masura este un mare pas inainte pe care companiile din domeniul internetului care doresc cu nerabdare sa eradicheze propaganda violenta de pe site-urile lor de internet. Tehnologia a fost initial dezvoltata pentru identificarea si indepartarea continutului protejat de drepturile de autor de pe platformele video. Sistemul tehnologic dezvoltat cauta acele ”hashes”, un tip de amprenta digitala unica pe care companiile de internet o aloca automat anumitor videoclipuri, permitand astfel intreg continutului video care este similar amprentelor alocate sa fie indepartate rapid. Un astfel de sistem va identifica incercarile de repostare a continutului video care deja a fost identificat ca fiind inacceptabil, insa nu va putea bloca automat videoclipuri care nu au mai fost vizualizate anterior.

Companiile tehnologice nu vor confirma ca folosesc aceasta tehnologie si nu vor explica cum va fi pusa aceasta in aplicare, insa numeroase persoane apropiate acestui proiect au declarat ca videoclipurile postate pot fi verificate intr-o baza de date a continutului video interzis pentru identificarea noilor mesaje postate care ar indica o decapitare sau o prelegere care incita la violenta, conform agentiei Reuters. Cele doua surse, citate de agentia Reuters, nu au specificat cat de mult va conta in aceasta tehnologie activitatea umana in revizualizarea mesajelor video care se potrivesc cu cele din baza de date sau care au un continut foarte apropiat de acelea. Folosirea acestei noi tehnologii va fi cel mai probabil perfectionata de-a lungul timpului in timp ce companiile din domeniul internetului vor discuta aceasta chestiune la nivel intern dar si cu ceilalti competitori din piata sau cu alte parti terte interesate.

La sfarsitul lunii aprilie, in acest an, pe fondul presiunii exercitate de presedintele american Barack Obama si de alti lideri europeni ingrijorati de radicalizarea discursului online, mai multe companii din domeniul internetului, printre care YouTube, Twitter, Facebook si CloudFare, au discutat pe marginea mai multor optiuni de blocare a discursului extremist, inclusiv de creare a unui sistem de blocare a continutului video avansat de organizatia nonguvernamentala Proiectul de Combatere a Extremismului. ”Este putin diferit decat dreptul de proprietate intelectuala sau pornografia infantila, unde lucrurile sunt foarte clar stabilite in afara legii”, a spus Seamus Hughes, director adjunct al programului dedicat extremismului de la Universitatea George Washington din SUA. ”Continutul extremist se afla pe un spectru”, adauga Hughes, ”iar companii diferite din domeniul internetului traseaza linia de demarcatie a extremismului in zone diferite”.

Companiile care deja folosesc aceasta tehnologie nu discuta public despre acest lucru, potrivit celor doua surse apropiate proiectului, pentru ca exista o anumita temere ca teroristii ar putea invata cum sa manipuleze sistemele lor sau ca regimuri represive ar putea insista ca aceasta tehnologie sa fie folosita pentru a cenzura oponentii regimului, conform Reuters. Cele doua surse apropiate proiectului au discutat cu agentia Reuters despre aceasta tehnologie dupa ce organizatia nonguvernamentala Centrul pentru Combaterea Extremismului a facut public saptamana trecuta proiectul sau privind sistemul de blocare a continutului video extremist si a cerut marilor companii din domeniul internetului sa adopte acest sistem. Printre cei care au infiintat aceasta organizatie nonguvernamentala se afla Frances Townsend, fost consilier pe securitate interna al presedintelui George W. Bush, si Mark Wallace, fost coordonator adjunct pentru campania electorala din 2004 a aceluiasi lider american, scrie stiripesurse.ro

Potrivit Reuters, trei surse care au cunostinta de discutiile care au avut loc la reuniunea din aprilie a companiilor de internet si-au exprimat neincrederea ca un grup din afara domeniului sa stabileasca modalitate in care se defineste continutul inacceptabil. O purtatoare de cuvant de la Facebook a refuzat sa ofere explicatii punctuale pe aceasta tema sau despre eforturile pe care cei de la Facebook le intreprind in aceasta directie, insa a transmis intr-un comunicat ca Facebook analizeaza impreuna cu altii din industrie modalitati prin care se poate actiona in comun pentru indepartarea continutului care incalca politicile sale privind combaterea terorismului. In aceasta luna, potrivit unei surse citate de Reuters, cei de la Facebook au trimis un chestionar altor companii prin care solicitau puncte de vedere pe diferite optiuni privind o colaborare la nivelul industriei internetului pe aceasta chestiune. Contactati de Reuters, purtatori de cuvant ai Twitter si ai unitatii Google a Alphabet, ce detine YouTube, nu au dorit sa comenteze pe marginea acestei chestiuni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.