Contractul pentru construcția podului peste râul Someș din Bonțida a fost finalizat de firma câștigătoare într-un termen cu patru luni mai scurt decât cel prevăzut inițial. Acest lucru înseamnă că începând cu data de 15 iulie, comuna va fi conectată din nou la Drumul Național datorită noului pod peste râul Someș.
Podul a fost demolat în luna aprilie 2023, iar localnicii au fost speriați că ridicarea noului pod va dura o eternitate. În plus, exista pericolul ca accesul la Electric Castle să fie mult îngreunat, pentru că acest pod făcea legătura între Drumul Național 1C și Castelul de la domeniul Banffy, deci exact traseul autocarelor care aduc și dus festivalierii.
Cum a reușit firma SC FAR FOUNDATION SRL din Bistrita să facă acest pod cu patru luni mai repede
Directorul general al firmei, Alexandru Fărcaș, a spus că s-a muncit în două schimburi și chiar și în weekend. Așa s-a reușit ca până în 15 iulie acest pod să poată fi dat în folosință.
”În weekend-ul care a trecut (n.red. 1-2 iulie) s-a turnat betonul pe acest pod extrem de important pentru comunitatea, dar și pentru Festivalul Electric Castle. Acum, putem spune că, pe data de 15 iulie, podul va fi și asfaltat și drumul va fi trasat. Practic, drumul de la DN 1C și până la castel va fi ca în palmă”, a explicat, la fața locului, Alexandru Fărcaș, directorul general al firmei.
Asfaltul pe pod și pe drumul de acces se va turna în perioada 10 – 15 iulie, când va fi realizat și marcajul rutier.
”Am reușțit să facem podul cu 4 luni mai repede, termenul de predare fiind luna noiembrie 2023, tocmai pentru a le permite locuitorilor să circule mai ușor, dar și pentru a fi gata de Electric Castle, când va fi un aflux mare de oameni. Ne-am ținut de cuvânt față de beneficiar, Consiliul Județean Cluj.
Cum am reușit acest lucru? Am organizat echipele de muncitori pentru a lucra în două schimburi, inclusiv în weekend”, a mai spus Alexandru Fărcaș.
Investiția la acest pod, plus alte patru podețe și asfaltările aferente, se ridică la circa 10 milioane de euro. Firma din Bistrița a finanțat lucrările din bugetul firmei, urmând ca banii să fie decontați de Consiliul Județean Cluj, pe măsura efectuării lor. Acesta a fost un alt secret care a ajutat foarte mult la finalizarea proiectului mult înainte de termen, scrie Stiridecluj.ro.