Prefectul Mircea Abrudean a reunit primarii din localitățile Cluj-Napoca, Floreşti, Gilău şi Apahida şi instituțiile publice avizatoare într-o şedinţă de lucru privind eficientizarea circuitului de aprobare a documentațiilor pentru viitoarea centură.

„Nu am luat hotărâri, a fost pur şi simplu o şedinţă cu beneficiarul, Primăria Cluj-Napoca, şi cu celelalte trei unități administrativ-teritoriale pe unde trece centura, adică Gilău, Floreşti şi Apahida, plus toţi avizatorii, toate instituţiile la care acestea au depus solicitare de obţinere a avizelor, conform certificatului de urbanism pe care îl au. Ideea era, aşa cum am zis de la începutul mandatului meu, să încercăm să sprijinim toate proiectele de dezvoltare ale comunităţilor locale”, a declarat Mircea Abrudean.

”Scopul acestei întâlniri a fost acela de a urgenta, în limitele legii, obținerea avizelor necesare în vederea utilizării banilor europeni pentru realizarea centurii (150 milioane de euro, termen: 31 decembrie 2023)”, a transmis Boc.

Horia Șulea: Floreștiul, un actor important în realizarea Centurii

”Poziționarea mea, adică a Floreștiului, alături de prefectul Mircea Abrudean și primarul Emil Boc nu este una întâmplătoare, Floreștiul fiind un actor principal în realizarea Centurii, alături de, bineînțeles, municipiul Cluj Napoca și comunele Gilău și Apahida.

Cele 4 UAT s-au ocupat și se ocupă de realizarea Studiului de Fezabilitate, PUZ și studiile tehnice necesare autorizării. Apoi, legat de execuție, aceasta va fi apanajul Guvernului, investiția de +/- 300 milioane euro neputând fi susținută financiar, tehnic și legislativ de UAT amintite. Oricum, Guvernul are la dispoziție 150 milioane euro fonduri europene în acest sens.

Vă reamintesc, Centura metropolitană va avea patru benzi de circulație, o lungime de 38,8 km + drumuri de legătură de 33,6 km. Centura va lega Gilău de Apahida via Florești și Cluj Napoca. Traseul are deja avizul CNAIR. Șoseaua rapidă va avea 20 de noduri: Nod #1 – Gilau vest: conexiune cu DN1, în partea de vest a Gilaului în zona Campingului și a benzinariei Rompetrol / Nod # 2 – Gilau est, zona A3: conexiune cu DN1 și cu A3 în zona nodului existent cu A3 / Nod # 3 – DN1 + DJ107M (spre Baisoara): conexiune cu DN1 în zona sensului giratoriu cu DJ107M (spre Luna de Sus, Vlaha, Savadisla, Lita, Liteni, Baisoara) / Nod # 4 – Floresti str. Eroilor: conexiune cu DN1 în zona giratoriului cu str. Eroilor / Nod # 5 – Floresti str. Somesului: conexiune cu str. Somesului din Floresti, aici ar urma să se conecteze și viitorul drum de legătură directă între Floresti si Baciu peste pădurea Hoia (L= 4.2 km) / Nod # 6 (Cluj #1) – Giratoriu Cora: conexiune în giratoriul de langa magazinul Cora, Cluj Napoca / Nod # 7 (Cluj #2) – Bucium: conexiune în zona Bucium, în zona Parcului Colina – de aici ar urma să se conecteze printr-un drum prin spatele Polus/Vivo, cu Spitalul Regional de Urgență și apoi cu Drumul de Ocolire Nord Floresti / Nod # 8 (Cluj #3) – str. Dimitrie Gusti: conexiune în zona Manastur, zona mai sus de La Terenuri / Nod # 9 (Cluj #4) – str. Frunzișului + str. Câmpului: conexiune cu str. Câmpului și drum legatura spre str. Frunzisului în curba la LIDL / Nod # 10 (Cluj #5) – DN1 Calea Turzii: conexiune cu Calea Turzii, mai sus de giratoriul cu str. Faget, undeva în zona obeliscului de intrare în oraș / Nod # 11 (Cluj #6) – str. Mihail Romanul: conexiune prin drum nou spre Buna Ziua, str. Mihail Romanul / Nod # 12 (Cluj #7) – str. Macesului: conexiune prin drum nou spre Buna Ziua, str. Macesului / Nod # 13 (Cluj #8) – str. Borhanciului: conexiune cu cartierul Borhanci, str. Borhanciului (și de aceea este importantă lărgirea str. Borhanci pana la intersecția cu str. Lacramioarelor) / Nod # 14 (Cluj #9) – str. Soporului: conexiune directă cu str. Soporului, undeva după blocurile existente de 10 etaje / Nod # 15 (Cluj #10) – str. Someseni: conexiune directă cu str. Someseni, între Selgros și Parcul Logistic Transilvania / Nord # 16 (Cluj #11) – str. Traian Vuia: conexiune directă cu str. Traian Vuia, în zona de dinainte de Parcul Logistic Transilvania / Nord # 17 (Cluj #13*) – b-dul Muncii: conexiune directă cu B-dul Muncii, zona după depoul de tramvaie / după Emerson, de aici încolo centura suprapune b-dul Muncii spre est (spre Apahida – Dej) /Nod # 18 (Cluj #14) – Centura Apahida-Valcele: conexiune directă cu Centura Apahida-Valcele în giratoriul existent (cel de langa OMV, Sub Coasta) / Nod # 19 – Apahida 1, parc logistic: conexiune cu parcul logistic din Apahida (necesita pod nou peste Somes) / Nod # 20 – Apahida 2, spre Dej (DN1C): conexiune cu DN1C (drumul spre Dej)”, a precizat primarul Floreștiului, Horia Șulea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here