Primăria Cluj Napoca a postat proiectul de plan urbanistic zonal al centurii metropolitane. Drumul va avea 41 de km, două tuneluri și 20 de noduri rutiere.

“Primul dintre tuneluri se va realiza prin sistemul de execuție cu plafon, numită și metoda semideschisă. Această metodă presupune mai întâi o defrișare în zona împădurită și o excavare în taluz stabilpe viitorul amplasament al tunelului. (…) Peste aceasta, se va așterne un strat vegetal protejat cu saltea antierozională în grosime de 20 cm, și inierbarea respectiv împădurirea cu arbori de talie mică. (…) Tunelul al doilea se va realiza prin sistemul de execuție construite prin metoda închisă. Acesta tehnologie de execuție presupune realizarea săpăturii pe tronsoane mici, săpătura realizându-se în mod convențional sau mecanizat, după care se trece la securizarea și consolidarea acestuia. Se propune astfel torcretarea cu beton și ancorarea pereților și a tavanului săpat. Mai apoi se realizează impermeabilizarea tunelului și realizarea unei cojii interioare din beton armat prefabricat și rostuit. Acest tunel are principalul avantaj faptul că terenul de deasupra rămâne netulburat și neafectat, fără a afecta vegetația forestiera de pe el”, se arată în studiul de fezabilitate.

Centura va avea două centre de întreținere și intervenții, unul la Gilău și unul la intersecția cu DN1, spre Feleacu, unde vor exista câte o benzinărie și o parcare de camioane, respectiv două parcări de scurtă durată, una la Florești și una către Bulevardul Muncii.

2 COMENTARII

  1. Bine ca avem Florestiul cu 80.000 oameni lipit de Napoca dar administrativ SEPARAT. Cat de curand va ajunge Florestiul la 150.000 oameni si tot ca si comuna SEPARATA de Napoca v-a fi ???

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.