Ionel Oprea, șeful de proiect al primei magistrale de metrou din Cluj a prezentat detalii privind investiția.

800 de milioane de euro pentru 9 km

Traseul total al metroului ar urma să aibă 21 de km, însă, în prima etapă se vor construi 9,16 km. Acest tronson va lega cartierul Mănăștur de Sopor și va avea 9 stații.

Lucrările la prima secțiune ar putea începe la mijlicul anului 2023 și sunt evaluate la 800 de milioane de euro. Întreaga investiție este estimată la 1,7 miliarde de euro.

Conform lui Oprea, prima secțiune ar urma să fie funcțională în cinci ani, decembrie 2026, iar următoarea secțiune, cu 10 stații, în decembrie 2030.

Milioane de pasageri pe an cu metroul Clujului

Se estimează că odată finalizat, metroul va transporta circa 164.400 de pasageri zilnic și va scoate din trafic 29.000 de mașini. Reducerea traficului ar urma să fie de cel puțin 5% la punerea în funcțiune și 10% în 2030.

Mai mult, Ionel Oprea susține că „linia de metrou va fi foarte eficientă, adică va avea un trafic de 60-70 de milioane de pasageri pe an”.

9 stații săpate prin mijlocul orașului

Vor fi în total 19 stații, însă, în prima etapă se fac 9. Stațiile de metrou vor fi realizate prin săpătură deschisă, prin metoda top-down (de sus în jos), iar tunelurile se vor realiza cu aparate de tip TBM (tunnel boring machine).

Numere cu multe zerouri în proiectul metroului: 164.000 de călători pe zi, 29.000 de mașini scoase din trafic și 800 milioane euro pentru primii km

”Un proiect picat ca din lună, în care nu există piedici birocratice, solul nu se surpă niciodată deși se sapă gropi cât două tribune ale Cluj Arena, nu există țevi de apă și gaz care să încurce, iar stația de transformare de înaltă tensiune (110 kV) din Piața Mărăști se rezolvă ca la Gigi Becali : pac-pac, uite stația.Dar halatul, cât e halatul ? Pai uite-așa : Toată șandramaua costă 1700 de milioane de EURO (1,7 miliarde).Ce vor să facă de început ? Până în decembrie 2026, Sopor – Câmpului cu 9 stații.Bucata care trebuie făcută până în 2026 costă 800 de milioane. Din ei, cică 300 de milioane vin prin PNRR , 260 pe POR (fonduri UE pe infrastructură), restul credite. Dar siguri-siguri sunt cei 300 de milioane și asta doar dacă actele sunt semnate până în 31.12.2022. Orice problemă, fie în cashflow sau să fie surprize sub pământ, și ajungem la mărirea graficului (adică se lălăie lucrarea).Daaar … are nevoie și de bani ca sa meargă. Costă 30 de milioane de euro anual și trebuie ajutat cu 12 milioane de euro anual.Începem din Sopor dar pământul de sub depou e al cuiva dar nu se știe al cui. Din Piața Mărăști pe Aurel Vlaicu – Podul Cehoslovaciei până spre Studium Green se sapă deschis (ditamai șanțurile și gropile).Așadar, în cel mai fericit caz, dacă se dă drumul lucrării, zona Sopor – Iulius – Cehoslovaciei și Mărăștiul vor fi făcute terciDacă ne și alegem cu metrou funcțional, aia … vom fi, vom face, vom vedea, știți discursul.În cel mai nefericit caz ? Liber la imaginație, ce poate merge prost când ai gropi cât două-trei tribune de la Cluj Arena la 10 metri de blocuri ?”, apreciază pe Facebook unul dintre moderatorii grupului Clujul Civic.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.