Proiectul Park&Ride de la Aeroportul  a suferit modificări importante față de planurile inițiale. Scopul principal al proiectului viza integrarea tarifelor de parcare cu cele pentru transport public. Șoferii ar fi trebuit să beneficieze, cu plata parcării, de două călătorii gratuite cu mijloacele de transport public din Cluj-Napoca, o practică frecventă în alte orașe europene. Din păcate, această măsură nu a fost implementată de administrația locală, pentru că cei de la Primărie nu mai au chef să se complice.

În ședința Consiliului Local Cluj-Napoca, viceprimarul Dan Tarcea a detaliat structura tarifelor actuale pentru parcarea de tip park & ride de la aeroport:

„Discutăm de doi lei pentru șase ore de staționare și de trei lei pentru 12 ore de staționare, adică în total 5 lei pentru 12 ore de staționare, astfel încât să fie mai ieftin decât în orice parcare din municipiul Cluj-Napoca. Considerăm că cele 12 ore sunt suficiente astfel încât un cetățean să ajungă la serviciu, să stea 8 ore la serviciu, să își facă cumpărături sau să bea o cafea dacă dorește.”

Pentru a descuraja utilizarea pe termen lung, fiecare oră care depășește cele 12 ore este tarifată suplimentar cu 15 lei. Tarcea a subliniat că acest model de tarifare are ca scop să prevină transformarea parcării într-un „cimitir de mașini” și să asigure funcționalitatea acesteia pentru scopul principal – facilitarea mobilității urbane.

„Discutăm de doi lei pentru șase ore de staționare și de trei lei pentru 12 ore de staționare, adică în total 5 lei pentru 12 ore de staționare, astfel încât să fie mai ieftin decât în orice parcare din municipiul Cluj-Napoca. Considerăm că cele 12 ore sunt suficiente astfel încât un cetățean să ajungă la serviciu, să stea 8 ore la serviciu, să își facă cumpărături sau să bea o cafea dacă dorește.”

Pentru a descuraja utilizarea pe termen lung, fiecare oră care depășește cele 12 ore este tarifată suplimentar cu 15 lei. Tarcea a subliniat că acest model de tarifare are ca scop să prevină transformarea parcării într-un „cimitir de mașini” și să asigure funcționalitatea acesteia pentru scopul principal – facilitarea mobilității urbane.

Citește și: Pentru Iulius Mall, Primăria Cluj-Napoca a inventat legalizarea ilegalului

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.