Primăria Turda a cerut în instanță eșalonarea unor plăți pe care ar fi trebuit să le facă în contul Societății de Transport Public SA, care a câștigat mai multe daune de la administrația turdeană. Însă, fără să facă proba unor probleme de ordin financiar, instanța a respins cererea și a obligat primăria să plătească peste 200.000 lei. Anterior, administrația a scăpat de o poprire pe conturi pentru suma de 6 milioane lei.

Primăria Turda a cerut eșalonarea unui debit de 272.834,50 lei reprezentând diferența de tarif gratuități pentru perioada ianuarie 2018 – martie 2019, precum și a dobânzii legale aferente, calculate începând cu data de 14.11.2019 si până la plata efectivă a întregii sume datorate, solicitând instanței să dispună. Cererea vine ca urmare a unei acțiuni de executare silită făcută de Societatea de Transport Public din alba Iulia, care a asigurat transportul public în municipiul Turda.

În titlul de executare, primăria era pusă să plătească ”suma de 272.834,50 lei, reprezentând diferențele de tarif la gratuități pentru perioada ianuarie 2018 – martie 2019, si dobânda legala pentru aceasta suma începând cu data de 14.11.2019 până la data plății efective, 884.952,00 lei reprezentând diferențe tarif gratuități pentru pesionării cu vârsta peste 65 de ani, aferente perioadei mai 2018 – martie 2019 conform Contractului de cesiune nr. 4771/02.04.2010 ce se actualizează cu dobânda legala începând cu data de 14.11.2019 pana la data plații efective, 339.132,00 lei reprezentând diferențele de tarif la gratuități pentru categoriile de beneficiari aferente perioadei ianuarie 2015 – decembrie 2017 ce se actualizează cu dobânda legala începând cu data de 26.01.2018 pana la data plații efective, 998.095, 50 lei aferente perioadei martie 2016 – aprilie 2018 ce se actualizează cu dobânda legala începând cu data de 06.06.2018 pana la data plații efective reprezentând diferențe tarif gratuități pentru pesionarii cu vârsta peste 65 de ani debit stabilit prin titlurile executorii mai sus menționate, cheltuieli de judecata precum si dobânda legală”.

Însă, pentru că municipalitatea nu a dovedit că ar avea probleme financiare, judecătorii au respins cererea de eșalonare plății sumelor de bani.

În situația în care Primăria Turda ”nu a dovedit existența unor motive temeinice pentru care nu își poate îndeplini obligația de plată în condițiile prevăzute la art. 1 alin. (1), art. 2 sau art. 4, se impune respingerea cererii instituției publice, întemeiate pe dispozițiile art. 6 alin. 1 și 2 din O.G. nr. 22/2002, de acordare a unui termen de grație și stabilire a unor termene de plată eșalonată pe timp de 5 ani pentru creanța în cuantum de 272.834,50 lei, la care se adaugă dobânda legală aferentă, calculată pentru perioada 14.11.2019”, arată instanța.

DNA i-a murdărit, tot DNA i-a spălat

Firma TRANSPORT PUBLIC SA este administrată de NICOLA STELIAN CONSTANTIN, care deține și un pachet majoritar de acțiuni. Ceilalți acționari ai companiei sunt DARJA PAUL COSMIN, DARJA DAN LUCIAN, BORFOTA VALERIA, POP ELENA MIHAELA, POPESCU CORNEL, SZEKELY ELENA, POPA ADRIANA GABRIELA, NICULUT IOSIF și STOIA ANA. În anii trecuți, compania a fost în centrul unui scandal alături de Mircea Hava, edilul din Alba Iulia. Municipalitatea a fost acuzată de procurorii DNA că a acordat o serie de subvenții nelegale Societății de Transport Public, însă, ulterior, procurorii DNA au retras acuzațiile făcute împotriva lui Hava și a patronului acestei companii. În dosar au fost învinuite 11 persoane: 8 din primărie, viceprimarul Paul Voicu, fostul viceprimar Ioan Bogăţan, Oliviu Gaspar (Biroul Transport, Liberă Iniţiativă şi Comercial – Direcţia Cheltuieli, Primăria Alba Iulia), secretarul Primăriei, Marcel Jeler, şeful departamentului economic, Teofila Ţâr şi alte trei persoane din cadrul STP, inclusiv directorul Stelian Nicola.

Însă, ulterior, prin ordonanța 213/P/2011 din 29.07.2013, emisă de către Direcția Națională Anticorupție – Serviciul teritorial Alba, s-a dispus ”scoaterea de sub urmărire penală a învinuiților Hava Mircea Gheorghe, Țâr Teofila, Rânghet Georgeta, Bogățan Ioan, Voicu Paul, Gașpar Oliviu, Ștef Horațiu, Jeler Mircea Valerian, Nicola Stelian Constantin, Adam Daniela Mirela, Borfotă Valeria.

Primul oraș din românia în care transportul public se face doar cu autobuze electrice

TUP – Transport Urban Public Turda este compania de transport public înființată în 2019, subordonată direct Consiliului Local.

Cele 20 de autobuze electrice care compun flota noii societăți au fost achiziționate cu fonduri europene și sunt dotate modern, cu camere de supraveghere video, rampe speciale pentru persoanele cu dizabilități, aer condiționat, Wi-fi și sistem de E-Ticketing.

Toate autobuzele sunt dotate cu camere de supraveghere video și sistem GPS, astfel încât să fie prevenite și depistate infracțiunile sau distrugerile.

Modernizarea transportului public face parte din proiectele europene finanțate de Uniunea Europeană pe baza Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, cu scopul de a reduce semnificativ poluarea și de a crea un sistem de mobilitate urbană prietenos cu mediul înconjurător.

Proiectele finanțate prevăd, de asemenea, modernizarea completă a arterelor pe care circulă mijloacele de transport în comun (cu piste de biciclete), modernizarea stațiilor și a spațiilor verzi, monitorizare video și implementarea sistemului de Bike Sharing. Valoarea totală a proiectului, pentru cele 4 coridoare de mobilitate urbană, este de 31.355.430,65 euro.

Cum să faci bani de pe urma elevilor și pensionarilor!

După ce societatea din Alba Iulia a semnat contractul cu municipalitatea turdeană, subvenţiile pentru pensionari şi elevi acordate de administraţia locală au crescut simţitor. Spre exemplu, când transportul public era operat de altă firmă, subvenţiile acordate erau de circa 30.000 de lei/lunar, însă după ce Transport Public a început să se ocupe de aceste servicii, subvenţiile acordate de administraţia locală au urcat şi la 500.000 de lei/lună. De asemenea, mulţi dintre angajaţi au fost disponibilizaţi, chiar dacă conform contractului, firma din Alba Iulia trebuia să preia şi angajaţii din cadrul serviciului de transport în comun.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.