Sursa foto: Facebook/Mihaela Chiș

Primăria Valea Ierii a fost facturată la minut de către avocata Mihaela Chiș, care numai în luna septembrie a acestui an a emis două facturi cu o valoare totală de peste 8200 de lei. Instituția condusă de primarul Dorin Nap continuă să plătească sume colosale în schimbul serviciilor de asistență juridică, chiar dacă consilierii locali au încercat să pună frână acestor cheltuieli exorbitante și să diminueze tariful practicat de avocată  la 3000 de lei pe lună.

Potrivit unui raport de activitate încheiat de avocata Mihaela Chiș pentru luna august 2023, pentru a lectura o sentință civilă pronunțată de Tribunalul București, pentru a studia jurisprudența ÎCCJ și pentru a redacta un recurs în dosarul în care este implicat fostul primar al comunei Valea Ierii, Duma Gabriel, avocata a avut nevoie de 11 ore și 55 de minute. Documentul arată că activitățile amintite mai sus au fost efectuate la data de 29 august 2023. Însă, potrivit mențiunilor din raport, la data de 30 august 2023, Mihaela Chiș a redactat încă un recurs în același dosar, acțiune care i-a luat avocatei nu mai puțin de 9 ore și 40 de minute. În ziua următoare, aceasta și-a notat încă trei ore în raportul de activitate, timp pe care l-ar fi alocat pentru „explicații dosare Comuna Valea Ierii”. Astfel, în numai trei zile, avocata a arătat că a lucrat 24 de ore și 35 de minute. Mărinimoasă din fire, aceasta a facturat în final numai 20 de ore cu suma de 70 de euro/oră, încasând în final 1400 de euro + TVA. 

Mihaela Chiș a redactat un recurs de 45 de pagini în 36 de ore

În luna mai, Primăria Valea Ierii a plătit pentru serviciile de asistență juridică nu mai puțin de 3430 de euro, pentru un număr de 49 de ore distribuite în șapte zile și facturate de avocata Mihaela Chiș. Și de această dată, observăm din raportul de activitate că avocata a făcut o reducere consistentă administrației publice locale, deoarece a notat că ar fi lucrat în total 63 de ore. Astfel, la data de 20 mai aceasta a alocat 10 ore pentru studierea unei contestații și a unei cereri de suspendare în dosarul în care este implicată societatea Tazman SRL. La data de 23  mai, avocata a efectuat anexe în dosarul menționat, activitate ce i-a luat 6 ore. În ziua următoare, Mihaela Chș s-a ocupat de formularea unei întâmpinări de 45 de pagini împotriva societății Tazman SRL care i-a luat 10 ore. Însă, aceeași întâmpinare din același dosar a fost notată de încă două ori la data de 26 și 27 mai, cu încă 9 respectiv 7 ore. Astfel, în final, avocata a arătat că a lucrat la redactarea unei întâmpinări de 45 de pagini timp de trei zile, având nevoie de 26 de ore pentru această activitate. Bombana de pe colivă vine abia la data de 30 mai, când Chiș a notat în raportul de activitate că a finalizat întâmpinarea de 45 de pagini, iar acest lucru i-a luat încă 10 ore. Aceasta și-a încheiat activitatea pentru luna mai cu redactarea deciziei de respingere a unei contestații, verificarea anexelor și a întâmpinării din dosarul în care este implicată societatea Tazman, arătând că a lucrat 11 ore. 

În luna februarie, Mihaela Chiș a reușit să încaseze suma de 1575 de euro + TVA pentru un număr de 22 de ore și 30 de minute în numai cinci zile lucrate. Potrivit raportului de activitate, aceasta a arătat că a avut nevoie de o oră și jumătate, între orele 09:00 – 10.30, pentru a reprezenta Primăria Valea Ierii la primul termen de judecată în procesul intentat de fostul primar Gabriel Duma, cu toate că ora stabilită pentru termenul respectiv a fost 09:40. Lista a fost completată cu redactarea unui recurs în procesul cu societatea Tazman SRL, pentru care aceasta a avut nevoie de 10 ore și 30 de minute. Apoi, participarea la ședința de consiliu local a costat-o pe aceasta patru ore, iar încă patru ore le-a alocat pentru continuarea redactării recursului în dosarul în care este implicată societatea Tazman. Pe lângă suma de 1575 de euro, Primăria Valea Ierii i-a decontat avocatei și cheltuielile de deplasare din Cluj-Napoca în comuna Valea Ierii, fiind vorba despre suma de 100 de lei. 

Discuțiile telefonice cu Dorin Nap, facturate la sânge

Luna ianuarie a fost la fel de profitabilă pentru Cabinetul de avocatură al Mihaelei Chiș, care a reușit să adune un număr de 22 de ore în numai cinci zile lucrate. Primăria Valea Ierii a plătit 980 de euro pentru reprezentarea la un termen de judecată în procesul în care este implicat Gabriel Duma la Tribunalul București. Avocata Oana Variu, angajată a Mihaelei Chiș, a fost cea care s-a prezentat la proces și  alocat 14 ore și 15 minute pentru această acțiune. Potrivit raportului de activitate, în aceeași lună, o altă avocată din cadrul cabinetului de avocatură a vorbit la telefon 12 minute cu primarul Dorin Nap și a redactat cererea de constatare a unei stări de fapt în alte 35 de minute. În final, pentru luna ianuarie 2023, primarul Dorin Nap a scos din sacul bugetului public 1540 de euro + TVA, 755 de lei reprezentând cheltuieli bilet de avion Cluj-București și 191 de lei reprezentând cheltuieli transport aeroport București. 

Cel mai interesant este că avocata prezintă în rapoartele sale de activitate atât orele lucrate, cât și cele facturate, făcând întotdeauna o reducere o câteva ore, pentru a-i îndulcii pe consilierii locali, care se declară nemulțumiți de sumele percepute de aceasta. 

Auditorii externi ai Camerei de Conturi Cluj au efectuat recent o acțiune la Primăria Valea Ierii, iar în concluziile preliminare, s-a reținut că „intervenția avocaților nu a vizat doar aspectele care induceau nevoia de reprezentare în instanță, ci şi activități curente ale entității ce se aflau în sarcina unor salariați ai instituției, ca de exemplu: efectuarea demersurilor de executare silită pentru recuperare creanțe (titluri executorii etc.), impunerea unor imobile din proprietatea contribuabililor persoane juridice, recuperare restante din creanțe bugetare ş.a. sau implementarea măsurilor dispuse prin decizia emisă de Camera de Conturi Cluj, de genul stabilire întindere prejudiciu, etc.”.

Auditorii externi au reținut că „nu se prezintă înscrisuri din care să rezulte acceptul dat de beneficiar anterior prestării serviciului, în ceea ce priveşte costurile asociate acestor servicii, practica fiind de confirmare a orelor prestate conform documentelor de plată înaintate de prestator, fără ca primul să aibă controlul asupra timpului efectiv alocat de prestator, acesta fiind pus în faţa faptului împlinit”. 

De asemenea, auditorii externi au reținut că, în baza deconturilor existente pe întreaga perioadă de colaborare cu societatea de avocatură, din bugetul comunei s-a decontat suma de 321.284,55 lei, din care 90.463,3 lei aferentă anului 2021, 160.881,65 lei pentru anul 2022 şi 69.939,6 lei în anul 2023, până la momentul efectuării acțiunii.

2 COMENTARII

  1. Avocata asta este abonata la banii publici.Cineva o susține sa obțină acești bani! E interesant ca primăriile nu scot la licitație asemenea lucrări.Ar trebui sa se sesizeze cineva…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.