În situația în care orașul este tapetat cu gropi și șanțuri, Emil Boc face declarații care arată că nu a mai dat o tură de centru în ultimul an. El a declarat public, la radio local, că în maxim două luni de zile pistele de biciclete din cadrul proiectului bike-sharing vor fi gata, chiar dacă proiectul ar fi trebuit finalizat în urmă cu aproape doi ani de zile. În 2012, Primăria Cluj Napoca a atribuit un contract de peste 2,6 milioane de euro pentru construirea unui proiect de bike-sharing (piste de biciclete, staţii de închiriat şi biciclete) asocierii dintre firmele Viacor Engineering, din Bucureşti, şi Rico, din Constanţa.

 

Dacă pornești de la gară spre centrul orașului, strada Horea este desfundată, plină de praf și de noroi când plouă. Trotuarele sunt brăzdate de șanțuri iar pe carosabil, de cel puțin două luni, sensurile de circulație au câte o bandă, restul străzii fiind ocupată de utilajele care sapă și nu asfaltează în urmă. Aceeași situație a fost și în urmă cu doi ani, dar și anul trecut. În centru, look-ul orașul Capitală Europeană a Tineretului arată ca tenul unui puștan acneic.

Cu toate acestea, Emil Boc spune, referitor la proiectul pistelor de bicicletă, că lucrurile sunt ținute sub control. În maxim două luni, pistele vor fi gata singurul lucru care ar mai trebui făcut la ele fiind trasarea lor. Proiectul trebuia terminat de acum doi ani de zile. Însă nu contează! Oricum, tinerii nu sunt interesați de vot, iar masa de alegători care i-ar putea pune ștampila lui Boc este asigurată pentru că municipalitatea împarte pachete cu alimente la pensionari și persoane defavorizate.

„Proiectul va deveni funcţional în luna mai sau iunie. Totul a depins de vreme până acum, pentru că trebuie trasate pistele de biciclete şi covorul roşu care să marcheze specificul pistei pentru biciclete. Toate lucrurile sunt în grafic, a fost identificată, prin licitaţie, firma care să administreze acest proiect şi au mai rămas restanţe doar în ce priveşte marcarea pistelor. De săptămâna viitoare s-ar putea începe marcajul”, a spus Emil Boc la Napoca FM, postul de radio unde Emil Boc își joacă propria telenovelă.

În același timp, municipalitatea clujeană refuză să pună la dispoziție detaliile proiectului care au fost avizate la începutul lunii martie.

”Momentul este legat şi de continuarea refuzului Primăriei de a face publice detaliile proiectelor avizate în 9 martie 2015 de către Comisia Municipală de Sistematizare a Circulaţiei privind piste de biciclete pe 17 străzi, fapt solicitat de CCN şi ignorat de Primărie, care nu a răspuns în termenul legal la cererea de acces la informaţii de interes public, nici la reclamaţia administrativă înaintată, conturându-se perspectiva unui nou proces contra Primăriei pentru a deveni publice actualmente necunoscutele planurile concrete, adoptate oricum fără a consulta organizaţiile de biciclişti, cu încălcarea prevederilor legale privind transparenţa decizională şi stârnind mare îngrijorare în comunitatea biciclistică şi în rândul cetăţenilor interesaţi de mobilitate urbană durabilă. Majoritatea celor realizate în concret până acum sunt o bătaie de joc din punct de vedere calitativ şi un atentat, nu un sprijin, la adresa promovării utilizării bicicletei”, spune Radu Mititean, directorul Clubului de Cicloturism Napoca (CCN).

 

Boc și pista

În 2012, Primăria Cluj Napoca a atribuit un contract de peste 2,6 milioane de euro pentru construirea unui proiect de bike-sharing (piste de biciclete, staţii de închiriat şi biciclete) asocierii dintre firmele Viacor Engineering, din Bucureşti, şi Rico, din Constanţa. În momentul de faţă, proiectul este blocat la stadiul realizării pistelor de biciclete, planul fiind unul care nu poate fi viabil situaţiei reale din teren. Bineînțeles că proiectul trebuia terminat de mult timp!

În timpul verii, Boc a declarat într-o emisiune televizată că municipalitatea clujeană ar fi inaugurat de mult proiectul, dar acest lucru nu s-a putut întâmpla din cauza celor două localităţi limitrofe Clujului, Apahida şi Floreşti, incluse şi ele în proiect.

Însă, reprezentanţii celor două comune spun că nu au nici o problemă cu acest proiect şi că boc nu a făcut altceva decât să “arunce pisica” în curtea vecinilor. Conform proiectului, constructorul ar trebui să realizeze, cel puţin între Floreşti-Cluj Napoca şi Apahida o pistă de biciclete, ca să nu mai vorbim de necesitatea pistelor din oraş. În momentul de faţă, pistele pentru biciclete din oraş sunt realizate prin îngustarea trotuarului sau a căilor de rulare pentru vehicule. dacă se va păstra această situaţie, practic, cei 17,6 milioane de lei vor fi cheltuiţi pe 500 de biciclete, câteva staţii şi marcaje cu vopsea pentru trasarea unor piste suplimentare pe trotuare sau șoselele din oraş. Conform site-ului itthon.transindex.ro, care a realizat o radiografie a acestui proiect, reţeaua de piste trasată în zona metropolitană a Clujului este imposibil de realizat.

 

Trasee văruite

Conform proiectului, constructorul ar trebui să realizeze, cel puţin între Floreşti-Cluj Napoca şi Apahida o pistă de biciclete, ca să nu mai vorbim de necesitatea pistelor din oraş. În momentul de faţă, pistele pentru biciclete din oraş sunt realizate prin îngustarea trotuarului sau a căilor de rulare pentru vehicule. Dacă se va păstra această situaţie, practic, cei 17,6 milioane de lei vor fi cheltuiţi pe 500 de biciclete, câteva staţii şi marcaje cu vopsea pentru trasarea unor piste suplimentare pe trotuare sau șoselele din oraş.

Conform site-ului itthon.transindex.ro, care a realizat o radiografie a acestui proiect, reţeaua de piste trasată în zona metropolitană a Clujului este imposibil de realizat.

“Cei care cunosc bine orașul își dau seama că harta ce se află la baza hărții cu traseele ciclourbane este învechită: cartierele construite recent lipsesc cu desăvârșire, și nici urmă de Iulius Mall, construită în 2007, construcție ce a adus schimbări semnificative în traficul din zonă. Cei care au desenat harta au mai folosit un truc simplu: traseele existente și cele propuse au o culoare foarte apropiată (roșu, respectiv portocaliu). În acest fel, harta poate induce în eroare pe cei care nu sunt destul de atenți: ei pot credea că traseele propuse sunt de fapt trasee existente.”

 

Responsabilii de buna desfășurare a proiectului:

Manager proiect – Adrian Răulea (n.r. șeful Serviciului Strategie și Dezvoltare Locală din Primăria Cluj-Napoca)

Asistent proiect – Szabo Tamas

Responsabil achiziţii – Lucia Lupea (n.r. șeful Serviciului Achiziții Publice din Primăria Cluj-Napoca)

Responsabil financiar – Ioan Bogdan

Responsabil tehnic – Dorel Gurzău

Responsabil informare şi publicitate – Călin Forna

Responsabil asistenţă juridică – Alina Rus

 

Fir întins între SPP şi Bagiu

Patronul Viacor Engineering este brașoveanul Răzvan Bagiu, familia lui fiind ”conectată” la protecţia asigurată de fostul SPP-ist Cristian Nedelcu, unul dintre membrii de bază ai democraţilor. Pe lângă faptul că timp de 10 ani a făcut parte din Serviciul de Pază şi Protecţie al lui Băsescu, Nedelcu este cadru militar în rezervă şi cavaler de onoare la nunta lui Vlad Stolojan, fiul lui Theodor Stolojan. De asemenea, numele lui a fost asociat de câteva ori cu cel a lui Liviu Luca, “locotenentul” lui Sorin Ovidiu Vântu. Pentru că relaţiile evoluează, Nedelcu a fost consilier la cabinetul lui Blaga, ulterior a fost numit consilier clasa I la ANOFM, pentru ca apoi ascensiunea lui profesională să facă o oprire la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, unde a lucrat ca secretar general adjunct. După această scurtă oprire, Cristian Nedelcu a trecut cu fluturaşul de salariu pe la Autoritatea Naţională pentru Sport şi Tineret, unde a încasat bani de la stat pentru munca intitulată “secretar general” la această instituţie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.