Se fac primele demersuri pentru reabilitarea Parcului Feroviarilor. Administraţia publică locală vrea acum să treacă terenul din proprietatea Ministerului Transporturilor în proprietatea Primăriei Cluj-Napoca. Este nevoie nu doar de preluarea terenului, ci şi a unui imobil care se află în incinta parcului.
Astfel, Primăria va cheltui 36.000 de euro pe cumpărarea unei clădiri depozit, construită în 1930, “pe fundaţii din beton, zidărie, şarpantă din lemn cu învelitoare din ţiglă, compusă din: un antreu, un hol, o magazie, şase birouri, două WC-uri”. Clădirea, în suprafaţă de 210 mp, nu are lift şi nici certificat de performanţă energetică.
Este necesar ca imobilul să fie cumpărat din cauză că are regim juridic diferit de teren.
“Regimul juridic al construcţiei diferă de cel al terenului, întrucât terenul este proprietate publică a statului, în administrarea Regionalei CF Cluj, iar construcţia este în proprietatea Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, ca urmare, abordarea privind trecerea construcţiei în domeniul public al Municipiului Cluj-Napoca impune o procedură distinctă decât cea aplicabilă terenului”, se arată în proiectul de hotărâre privind trecerea terenului în proprietatea Primăriei şi achiziţionarea imobilului. Proiectul a fost votat în şedinţa de Consiliu Local de miercuri.
Parcul Feroviarilor, care este al doilea ca suprafață din oraș, întinzându-se pe 5,4 ha, a ajuns o ruină. Investitorul care s-a asociat cu CFR și a promis acum 8 ani de zile că va face investiții uriașe, a renunțat la proiect, iar acum parcul se reîntoarce în proprietatea Companiei Naționale de Căi Ferate, a cărei activitate principală o constituie organizarea traficului feroviar, nu amenajarea de parcuri publice. În consecință, ar fi firească preluarea acestui parc de către primărie, în a cărei proprietate s-a aflat până în 1989, după care a fost predat Companiei Căile Ferate Române, și modernizarea lui pentru a fi pus la dispoziția clujenilor.