Activitatea uneia dintre cele mai mari firme de transport de marfă din Cluj Napoca, SC Skiptrans SRL, cu peste 900 de șoferi angajați, a fost blocată de procurorii belgieni care acuză societatea de fraudă socială.

Firma clujeană este deținută de grupul Jost, iar directorul firmei clujene, Radu Hoza, a trimis mai multe memorii către Ministerul Transporturilor, Administrația Prezidențială, Ministerul Afacerilor Externe, etc, în speranța că ar putea primi ajutor.

”Autoritățile belgiene ne atacă din 2017. Ne opresc șoferii pe sosea și încearcă mereu să ne intimideze. Pe baza faptului că românii angajați de noi sunt mai harnici, iar belgienii nu se mulțumesc cu un salariu decent, suntem puși în mod constant sub presiune de autoritățile belgiene. Noi ne supunem legilor din România și celor din Uniunea Europeană și suntem în regulă cu plata tuturor impozitelor datorate”, a declarat Radu Hoza.

Dosarul de fraudă socială deschis în 2015 de procuratura belgiană are în vedere firma Jost, una dintre cele mai mari din ţară. Potrivit procurorilor, folosind camioane româneşti şi şoferi români, grupul a realizat active ilegale de 55 de milioane de euro şi o fraudă de 65 de milioane de euro. În momentul de față, în cadrul anchetei, sunt căutate 346 de camioane, majoritatea înmatriculate în România. Cu ajutorul lor, firma a realizat o imensă fraudă socială.

Problema principală a autorităților belgiene constă în faptul că șoferii sunt plătiți la nivelul de salarizare din România sau Slovacia, dar realizează transporturi doar în Belgia, la preţurile de acolo.
„Există indicii care ne conduc spre o organizaţie criminală, spălare de bani și trafic de persoane.”, a declarat procurorul federal, citat de dhnet.be.

Potrivit reprezentanților firmei de transport clujene, activitatea Jost Group este cercetată de către procurorii belgieni în baza presiunilor făcute de către sindicatele din transporturi din Belgia.
Este cunoscută tendința autorităților din Belgia, Franța, mai nou și din Germania, care, sub motivul protejării șoferilor din domeniul transporturilor internaționale, au adoptat acte normative prin care, de fapt, încearcă să limiteze accesul companiilor din estul Europei pe piață transportatorilor din occident. În acest sens amintesc doar Decretul regal emis la data de 21.06.2014 prin care Regatul Belgiei interzice efectuarea perioadei de repaus săptămânal normal în cabină vehiculului, sancțiunea fiind amendă de până la 1800 Euro/camion și Legea nr.790/10.07.2014 prin care Franța interzice același lucru, sancțiunea fiind amendă de 30.000 Euro, ulterior prevăzându-se și pedeapsă închisorii pentru administratorul companiei de transport.

În cadrul cercetărilor s-a constatat că nu este vorba de o societate „fantomă” care dorește doar să achite mai puține impozite decât în alte țări, ci de o societate cu o activitate reală, care deține imobile unde își desfășoară activitatea cele 70 de persoane angajate TESA, acestea coordonând activitatea a 800 de șoferi angajați, neconstatandu-se săvârșirea vreunei infracțiuni.

Potrivit memoriului făcut de societatea clujeană, ”s-au continuat presiunile asupra conducerii societății, a asociaților acesteia și a conducerii JOST GROUP S.A., în anul 2018 fiind reținuți asociatul persoană fizică al SKIPTRANS, CEO-ul grupului și contabilul șef. Dar, din lipsă de orice probe care să demonstreze în vreun fel existența unei activități infracționale în cadrul activității JOST GROUP și SKIPTRANS, în câteva zile toți au fost eliberați.

Toți șoferii angajați pe SKIPTRANS sunt cetățeni români care au venituri lunare de 2400 Euro, cumulate din salarii și diurnă, sume pentru care subscrisă societate achita taxe și impozite statului român. Cu privire la acest aspect, doresc să aduc la cunoștință faptul că în perioadă 2015-ianuarie 2019, pentru aceste sume sume achitate angajaților noștri, am achitat la bugetul de stat, cut titlu de taxe și impozite sumă de 29.231.493 lei, în condițiile în care am pornit în anul 2015 cu 368 de angajați, iar în luna ianuarie 2019 aveam deja 861 de angajați. Ori, această acțiune a autorităților belgiene ar avea un efect devastator asupra a sute de șoferi angajați care nu își vor mai putea desfășura activitatea.

2 COMENTARII

  1. Parșivii belgieni fac ce pot pentru a-și proteja transportatorii lor, asta e clar.
    Companiile belgiene care operează în România, ar trebui să cunoască și ele reversul medaliei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.