Potrivit Ramonei Mănescu,  Ministrul Transporturilor , Corpul de control al Ministerului Transporturilor a descoperit o serie de nereguli la compania CFR  Infrastructură și la compania TAROM.

‘În cazul TAROM, Corpul de control a descoperit o serie de nereguli. S-au întocmit deja dosare care sunt în lucru la DNA și de aceea nu pot să dau amănunte. Pot, însă, să spun că este vorba despre abuz în serviciu și de atribuirea, către membrii fostului Consiliu de Administrație, a unor sume suplimentare nelegale, de tipul bonusurilor. La nivelul companiei TAROM sunt niște prejudicii, nu cred că sunt atât de mari ca la CFR, dar trebuie recuperate și de aceea am anunțat DNA’, a spus Ramona Mănescu.

 

De asemenea, Ministerul Transporturilor a demarat un control la CFR Infrastructură și CFR Călători, în urma semnalelor primite în legătură cu aceste două companii, a anunțat, la sfârșitul lunii noiembrie, ministrul Transporturilor. Pentru neregulile găsite la cele două companii au fost deja sesizați procurorii DNA, iar Directorul general și membrii Consiliului de Administrație de la compania CFR Infrastructură ar putea fi dați afară în perioada următoare, în urma raportului întocmit de Corpul de control al Ministerului Transporturilor.


„Există un control pe care l-am demarat în companii, la CFR Călători și CFR Infrastructură. Există o nemulțumire și am semnale suficient de multe și am motive să fiu îngrijorată că rute stabilite de CFR Călători ca fiind insuficient de profitabile au fost închiriate către privați și au devenit profitabile. Merg oamenii aceia pe rute extraordinar, sunt trase (parcurs tren — n.r.) fantastic de profitabile, trase pe care le-au oprit pentru CFR Călători sunt tot timpul neprofitabile. Sigur, mai există și altă explicație. Pe trasele operate de privați o să vedeți că trenurile sunt cu 3 — 4 — 5 vagoane, atât cât să fie profitabile și sunt pline. Dacă CFR Călători operează cu trenuri de 10 — 12 vagoane, sigur că acele 10 — 12 vagoane nu vor fi niciodată pline. Și asta ține tot de capacitatea managerului privat de a alege cea mai bună soluție pe trasa pe care și-a păstrat-o”, a explicat Ramona Mănescu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.