O analiză realizată la cererea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în cadrul acordului de asistenţă PASSA, încheiat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI)arată că proiectul Autostrăzii Cluj – Bistrița – Suceava este nefezabil și nu va fi finanțat.

Autostrada ar fi urmat să aibă o lungime de 256 de km și un cost de 4,53 miliarde de euro.

Singura autostradă peste Carpaţii Orientali care se califică pentru finanţarea din fonduri europene este Braşov – Bacău (A13).

„Din analiza cost – beneficiu se poate constata că singurul proiect uşor peste limita de rentabilitate este Autostrada Braşov – Bacău”, au spus sursele noastre, citând analiza experţilor.

Potrivit lor, varianta Braşov – Bacău se califică pentru fondurile europene, fiind singura care îndeplineşte condiţiile de rentabilitate, cu un coeficient  mai mare de 5%.

„Se sugerează să se meargă pe o singură variantă, Braşov – Bacău, pentru că dacă se va merge pe două, atunci se va împărţi traficul şi ar pica ambele variante”, mai spun sursele noastre, cu referire la studiu.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here