Joi a fost prezentat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru proiectul „Tren metropolitan Gârbău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții”. Plin de probleme, dar aprobat!
Potrivit memoriului de prezentare, documentaţia serveşte la stabilirea regulilor de ocupare a terenurilor, de servire edilitară şi a amenajărilor aferente acestora pe o suprafaţă totală de aproximativ 90 de hectare, suprafaţa care a generat studiul fiind de 16,3 ha. Aceasta este compusă din terenuri situate în judeţul Cluj: municipiul Cluj-Napoca, comuna Gârbău, comuna Baciu, comuna Apahida, comuna Jucu şi comuna Bonţida.
Conform documentației prezentate, pe întregul traseu sunt 21 de puncte de îmbarcare/debarcare călători (PID), adică stații, iar proiectantul s-a referit la 15 dintre ele. Pentru fiecare stație din cele 15, proiectantul a prezentat propunerile de parcaje și ce lucrări urmează să fie realizate. După prezentarea proiectului și a planșelor, arhitectul șef al județului Cluj, Claudiu Salanță, s-a interesat dacă a fost făcut vreun studiu privind numărul de parcări destinate fiecărei stații, remarcând că unele au prea puține (de exemplu la Jucu, unde există și fabrica DeLonghi cu câteva mii de angajați, proiectantul a propus 22 de locuri de parcare, iar la Hoia, 60).
„Documentația nu este corelată cu ceea ce se întâmplă în teren. Trebuie să-i stimulăm pe cei care vor să ia trenul. În opinia mea, stația Apahida 2 nu se justifică. Cheltuielile de aici ar putea fi folosite în altă parte. Ar trebui să știm la fiecare stație ce populație deservește”, a transmis Claudiu Salanță.
La rândul său, Vlad Negru, membru în Comisia tehnică de urbanism, a remarcat că planșele din PUZ-ul prezentat nu se potrivesc cu realitatea.
„Pentru ca acest important proiect să poată merge mai departe, în sensul depunerii și obținerii finanțării europene, am decis să aprobăm, cu anumite modificări, documentația prezentată în comisie. Este necesar ca proiectul viitorului tren metropolitan să fie corelat cu toate proiectele de infrastructură publice și private aprobate deja pe traseul propus prin PUZ. Această nouă investiție este una extrem de importantă din perspectiva rezolvării problemei de mobilitate urbană pentru cei aproximativ 500 mii de clujeni care trăiesc și muncesc în Zona Metropolitană Cluj”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Citește și: Procesele Nordis încep la Cluj
Trebuie parcări de cel puțin 1000 de mașini fiecare la intrările în oraș, să fie la un preț modic, îngrădite, câteva camere și unu doi portari, și atunci toți și-ar lăsa mașinile acolo, nu ar ocupa străzile și trotuarele