Guvernul PSD-ALDE promite pe lângă pensii și salarii mărite construcția a cinci autostrăzi și căi ferate de mare viteză, opt spitale regionale, dar și înființarea a peste 800.000 de locuri de muncă noi în economie, însă opoziția și specialiștii din domeniul finanțelor sunt rezervați în păstrarea echilibrului financiar al țării dacă promisiunile social-democraților vor fi transpuse în fapte.

 

 

Programul de guvernare depus la Parlament prevede 173 de pagini generoase, însă doar două referiri la deficitul bugetar și erori grosolane în privința unor indicatori importanți ai României, precum numărul kilometrilor de autostradă deținuți. Cam astfel poate fi descris în câteva cuvinte programul de guvernare al PSD.

 

În 2020 vom ajunge în sfârșit la granița cu Ungaria

Pentru următorii patru ani, noul executiv nu promite nimic legat de proiecte importante ale Clujului. Infrastructura de transport care ne ține blocați timp de zece ani în urma Europei civilizate este principala frână în calea dezvoltării economice a țării. În acest domeniu, dacă promisiunile PSD în programul de guvernare se vor adeveri, în anul 2020 vom ajunge în sfârșit la granița cu Ungaria, circulând pe autostradă. Actualul guvern promite că în cursul acestui an vor fi reluate, respectiv demarate lucrările şi la ultimele două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania spre vestul Europei. Astfel, tronsonul Suplacu de Barcău – Borş, cu costuri de finalizare estimate la 304,43 milioane de euro, ar urma să devină circulabil în 2019. Un an mai târziu ar urma să fie dat în folosinţă şi tronsonul Nădăşel – Suplacu de Barcău, la un cost estimat de 1002,55 milioane de euro.

Segmentul Câmpia Turzii – Târgu Mureș, în sensul celălalt al Autostrăzii Transilvania ar urma să fie dat circulației în 2018, cu costuri estimate la 224,94 milioane de euro, însă despre tronsonul Târgu Mureş – Braşov, care ar întregi, cu adevărat, Autostrada Transilvania, nu se spune niciun cuvânt.

Vestea bună pentru clujenii care au drum în sudul țării, guvernul PSD-ALDE se angajează în cursul acestui an la finalizarea autostrăzii Turda- Sebeș, ceea ce ar permite ca drumul până la Sibiu să fie parcurs pe șosea modernă. Însă, cum viața nu e lapte și miere, despre construirea autostrăzii Sibiu-Pitești, în programul de guvernare al lui Dragnea, nu apare vreun termen de demarare sau de finalizare a proiectului și nici vreun cost estimativ.

Despre Aeroportul Internațional ”Avram Iancu” Cluj, al doilea aeroport ca mărime din România, alături de alte câteva aeroporturi importante din țară, Guvernul propune implementarea de noi programe pentru creșterea nivelului de securitate și siguranță. ”Astfel, o atenție deosebită va fi acordată celor cinci aeroporturi cu o creștere substanțială a traficului în ultimii ani, aeroporturi de interes național, strategic cotate la nivel european (București, Timișoara, Constanța, Cluj, Iași) de a fi transformate în hub-uri internaționale, însă fără a adăuga alte detalii financiare sau legate de termene de implementare a conceptului. Documentul vorbește despre introducerea sistemului de transport multimodal, se menţionează chiar şi un cost estimativ al proiectului (34,25 milioane de euro), dar fără vreun termen de execuţie.

parlament

Ce le mai promite guvernul PSD-ALDE clujenilor

”Guvernul susține reforma structurală a transportului feroviar prin modernizarea, reabilitarea, implementarea Sistemului Feroviar European de Management al Traficului (ERTMS) care va avea ca rezultat asigurarea unor servicii de calitate, în deplină siguranță. De asemenea se va urmări punerea în aplicare a unui Program național pentru modernizarea gărilor și pentru construcția de linii de mare viteză, luând în considerare securitatea și siguranța utilizatorilor, precum și creșterea ponderii transportului feroviar față de transportul rutier.

Din cei aproximativ 15.000 km de cale ferată desfășurată, obiectivul Guvernului este ca un procent de 60% să fie adus la standarde europene pentru asigurarea unei viteze adecvate de transport, iar liniile rămase să fie închiriate sau concesionate (în baza unor contracte ferme care să stabilească parametrii tehnici ce trebuie asigurați de partenerul privat), trecute în conservare (prin menținerea terasamentului) sau chiar dezafectate”, se arată în programul de guvernare în privința transportului feroviar.

Guvernul lui Dragnea promite să aloce Regionalei CFR S.A. Cluj, în următorii patru ani, 30,01 milioane de euro pentru reabilitarea podurilor, podeţelor şi tunelelor din cele şase judeţe arondate. De asemenea, documentul vorbeşte şi despre mult promisa electrificare a căii ferate dintre Cluj-Napoca şi Episcopia Bihor, lucrare estimată la un cost de 572,88 milioane de euro, dar, din nou, nu avansează nici un termen pentru realizarea acestui proiect.

Pentru justiție și mediul de afaceri, guvernul PSD-ALDE promite să extindă numărul de instanțe specializate în materie comercială de la 3 (Cluj, Pitești și Târgu Mureș) la 15, respectiv în București și în reședințele de județ în care funcționează curți de apel, instanțe unde își vor desfășura activitatea judecători specializați. Ca și efect, se dorește utilizarea unor proceduri simplificate, condiții pentru a asigura practica unitară, predictibilă și termene scurte.

În programul său de guvernare, PSD nu pomenește nimic despre Spitalul Regional de Urgenţă. Există doar o constatare, pe parcursul unei singure fraze, în care se vorbeşte de „întârzierile majore în pregătirea proiectelor pentru cele trei spitale regionale Cluj, Iaşi şi Craiova şi pericolul pierderii fondurilor europene alocate.

Programul de guvernare mai face referire la lucrare importantă pentru clujeni și anume continuarea investiților la Opera Română din Cluj, amintind faptul că prestigioasa instituţie clujeană de cultură va împlini în 2019 un secol de existenţă.

 

Deputatul Adrian Orors: ”Nu cred că promisiunile PNL se vor îndeplini”

 Întrebat ce părere are despre promisiunile guvernului PSD-ALDE, în special cele îndreptate către clujeni, deputatul PNL Cluj Adrian Oros se îndoiește de acest programul de guvernare și nu crede că aceste promisiuni se vor transpune în fapte.

”Eu ca și clujean, aș fi primul care m-aș bucura. Aș putea trece peste această chestiune politică, însă foarte multe dintre aceste proiecte mi se par puțin aberante, nu se ține cont de buget. Nu cred că aceste promisiuni se vor îndeplini, însă mi-as dori. Noi, în județul Cluj, din fericire avem o administrație liberală care va rezolva multe probleme”, a declarat deputatul clujean PNL Adrian Oros.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.