Primăria Cluj-Napoca a atribuit o licitaţie firmei Primacons Grup, în valoare de 130.000 de lei, pentru servicii de asistenţă. În mod întâmplător, la această societate a lucrat nepoata primarului Emil Boc, Dorina Perşa Boc. Primacons Grup este o firmă care a aparţinut, până de curând, soţiei lui Michael Stanciu, afaceristul care şi-a abonat societatea Search Corporation la contractele primăriei clujene.
Săptămâna trecută, Primăria Cluj Napoca a atribuit licitaţia pentru serviciile de asistenţă tehnică la proiectul “Modernizarea tramei stradale de acces la zona industrială” în municipiul Cluj-Napoca firmei Primacons Grup. Valoarea contractului este de 130.000 de lei. Anterior, această societate a aparţinut lui Michael Stanciu, om de afaceri româno-american care a încheiat contracte pe bandă rulantă cu municipalitatea clujeană. În cadrul Primacons a lucrat şi Dorina Perşa Boc, nepoata lui Emil Boc. Ulterior, ea s-a angajat în cadrul DRDP Cluj, unde lucrează împreună cu soţul ei.
Reprezentantul companiei Primacons Grup, Liviu Vasile Mirea, a declarat că nu au avut nici o legătură contractul de muncă pe care nepoata lui Boc l-a avut ori relaţiile pe care Michael Stanciu le are în cadrul primăriei clujene. “Nu are nici o legătură faptul că persoana respectivă a lucrat la noi sau relaţiile domnului Stanciu. Despre ce prevede contractul de asistenţă la acel proiect, nu văd de ce v-aş da aceste detalii”, a răspuns Mirea la întrebările privitoare la genul de asistenţă pe care cei de la Primacons trebuie să o acorde acestui contract.
Primacons, o firmă cu şefi aleşi pe sprânceană
În afară de Michael Stanciu prin Primacons Grup s-a perindat o pleiadă de personalităţi. Alexandru Dumitrovici, face parte dintr-o asociere cu un om de afaceri gălăţean, iar împreună l-au “turnat” pe deputatul Alin Trăşculescu, care s-a pricopsit cu un dosar DNA.
SC Primacons s-a asociat cu Romstrade, firma lui Nelu Iordache, ajuns şi el după gratii pentru corupţie. În urma acestei asocieri, cele două firme au semnat cu statul român un contract de 780 de milioane de lei pentru modernizarea unor drumuri. După ce procurorii DNA au “dărâmat” toate afacerile lui Iordache, iar firma Romstrade a ajuns în insolvenţă, cei de la Primacons au cerut ca banii, care ar fi trebuit să intre în contul bancar al asocierii, să fie decontaţi într-un cont deschis doar de SC Primacons, însă reprezentanţii Ministerului Dezvoltării au arătat că banii respectivi pot fi decontaţi doar către consorţiul care a câştigat licitaţia.
În privinţa primăriei clujene, printre contractele încheiate cu firmele lui Michael Stanciu se numără “unda verde” ori servicii de asistenţă la proiectarea la centurile municipiului, printre care şi celebra “centură de diamant” Vâlcele Apahida, care a fost trasată printr-o zonă cu teren instabil.
Search Corporation face coloană la buget
De departe, unul dintre cele mai importante contracte care au legături cu traficul rutier din Cluj, dar şi cu cel pe „pile-relaţii-cunostinţe”, este cel încheiat cu SC Search Corporation, un off-shore din Statele Unite, pentru realizarea studiului privitor la fluidizarea circulaţiei din oraş, care a costat primăria nu mai puţin de 902.750 lei (fără TVA). Acesta nu este primul contract obţinut de Search Corporation, societatea primind în 2005 peste un milion de lei pentru realizarea altui studiu asupra traficului clujean. Firma este administrată de Michael Stanciu, cu dublă cetăţenie româno-americană. El nu este la prima lucrare pentru care este plătit de două ori. De numele lui Stanciu se leagă şi studiul de fezabilitate pentru realizarea Autostrăzii Transilvania.
În 1991, SC Iptana Bucureşti – fostul Institut de Cercetare şi Proiectare pentru Transporturi terestre (auto şi feroviare), Navale şi Aeroportuare (din cadrul Ministerului Transporturilor, n.r.) – a efectuat un studiu privitor la amplasarea viitoarei autostrăzi Transilvania. În aceeaşi perioadă, Iptana apărea sub forma unei societăţi mixte conduse de Stanciu, Iptana-Search, în care capitalul american era de 51% iar cel românesc 49%. După 1999, a fost cumpărat şi pachetul minoritar de acţiuni, iar Iptana-Search a devenit SC Search Corporation. Cu toate acestea, conform unor informaţii, Stanciu „dirijează” activitatea SC Iptana.
A doua plată pentru studiul privitor la Autostrada Transilvania s-a făcut în 2004 de către guvernul Năstase. La acea dată, contractul prevedea o sumă de circa 42 de milioane de dolari, pentru o serie de lucrări care semănau izbitor de bine cu cele făcute în anii ’90 de către Iptana SA.
Cu toate acestea, prin renegocierea contractului cu Bechtel impusă de Guvernul Tăriceanu, plăţile către societatea lui Stanciu au fost oprite. Până acum, Search Corporation a lucrat alături de Iptana la tronsonul Câmpia Turzii – Cluj şi Suplacu de Barcău-Borş.
În 4 iunie 2002, SC Iptana primeşte un contract de 10, 5 milioane de euro pentru proiectul de reabilitate a DN 73. În aceeaşi zi, mai obţine şi proiectul de reabilitare DN 6, unde SC Iptana câştigă 5,5 milioane de euro. În 2003, după o licitaţie „restrânsă”, consorţiul Parson&Search beneficiază de un contract de consultanţă şi asistenţă la DN7 în valoare de 4,44 milioane euro. Pentru proiectul de reabilitare la DN 1, Iptana primeşte 1,7 milioane de euro. Reabilitarea DN 67 B aduce în conturile SC Iptana 182.230 de euro, proiectul la DN 15 Topliţa – Bacău, încă 96.168 euro iar pentru lucrări la DN 1 B Ploieşti-Buzău statul dă 42.571 euro.
Primacons asistă la 53 de milioane
Pentru „Modernizarea tramei stradale de acces la zona industrială”, licitaţia s-a desfăşurat pe două loturi, iar ambele licitaţii au fost câştigate de “abonaţii” Diferit şi KIAT care au câştigat oferind 53 de milioane de lei.