Lucrările de electrificare a căii ferate Cluj-Oradea continuă, însă progresele diferă semnificativ între tronsoane. Cele mai avansate sunt loturile 1 și 2, între Cluj-Napoca și Poieni, în timp ce pe loturile 3 și 4, în apropierea graniței cu Ungaria, lucrările sunt abia la început.

Deputatul PNL de Cluj, Radu Moisin, s-a întâlnit cu directorul CFR Infrastructură Cluj, Petru Ceșa, pentru a discuta soluții legislative care să accelereze modernizarea căii ferate. Moisin a subliniat că implicarea unui parlamentar poate facilita dialogul între instituțiile statului și poate asigura o mai bună coordonare a proiectului.

Am mers astǎzi la sediul Sucursalei Regionale de Căi Ferate Cluj (CFR Infrastructură), unde m-am întâlnit cu conducerea acesteia, în frunte cu domnul director Petru Ceșa.În cadrul discuțiilor, mi-am reafirmat sprijinul pentru proiectele de infrastructură feroviară esențiale pentru județul Cluj și Transilvania, atât pe direcția Vest – către Centrul Europei, cât și pe direcția Sud – către București. Am abordat aspecte legislative și soluții pentru o mai bună coordonare între instituțiile statului aflate în subordinea unor ministere diferite, un demers în care implicarea unui parlamentar poate facilita dialogul și progresul proiectelor”, a declarat deputatul clujean.

Stadiul lucrărilor pe fiecare lot

Proiectul, finanțat prin PNRR, are o valoare de peste 1,5 miliarde de euro + TVA și este executat în patru loturi:
Cluj-Napoca – Aghireșu: 25% finalizat
Aghireșu – Poieni: 34% finalizat
Poieni – Aleșd: 5,1% finalizat
Aleșd – Frontiera Ungaria 10,4% finalizat

Potrivit oficialilor CFR, la finalizarea proiectului, trenurile vor parcurge distanța Cluj-Napoca – granița cu Ungaria în doar 2 ore, ceea ce va îmbunătăți semnificativ conectivitatea regională.

Citește și: Manevrele controversatului Andrei Bonţidean, zeul ambulanţelor private din Cluj

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.