Primarul Emil Boc este de părere că CCR și-a depășit atribuțiile și judecă conflicte politice în loc să soluționeze conflicte juridice de natură constituțională.

Emil Boc susține într-o postare pe Facebook că majoritățile politice se verifică și se realizează prin vot în Parlament, nu prin declarații politice.

„Curtea Constituțională și-a depășit atribuțiile și judecă conflicte politice în loc să soluționeze conflicte juridice de natură constituțională. Spre deosebire de CCR, Tribunalul Constituțional din Germania nu se amestecă în politică și nu soluționează conflicte politice. Prin nominalizarea lui Ludovic Orban de către președintele României ca și premier desemnat nu s-a creat un conflict juridic de natură constituțională. Nu există un conflict juridic între Parlament și președinte. Președintele României, potrivit prerogativelor constituționale expres menționate în art 103 alin 1 din Constituție, a desemnat un candidat la funcția de prim-ministru. Majoritățile politice se verifică și se realizează prin vot în Parlament, nu prin declarații politice”, a spus Boc.

Primarul Clujului susține că nu ne aflăm într-un blocaj constituțional, Parlamentul fiind obligat să dea un vot pozitiv sau negativ programului și listei Guvernului.

„Suntem într-un conflict politic determinat de boicotarea de către PSD a votului în Parlament cu privire la Guvern. Situația conflictuală poate fi înlăturată imediat prin derularea în Parlament a ședinței comune a Camerei Deputaților și Senatului cu privire la votul de încredere asupra Guvernului. Curtea și aici greșeste fundamental în condițiile în care Parlamentul acordă sau nu votul de încredere programului de guvernare și listei membrilor Guvernului, nu premierului desemnat”, a explicat fostul premier.

Emil Boc consideră că este un precedent extrem de periculos atunci când „gardianul Constituției” într-un stat de drept, cum este Curtea Constituțională, își depășește atribuțiile, încalcă Legea fundamentală și se amestecă părtinitor în jocul politic.

„Conflictele politice, în orice democrație, se soluționează prin mijloace politice. Până la urmă, actorii politici răspund în fața electoratului pentru acțiunile sau inacțiunile lor, nu persoanele numite de către actorii politici”, a menționat Boc.

El a dat exemplul Germaniei, unde, potrivit Constituției acestei țări, se poate ajunge la alegeri anticipate dacă o moțiune de încredere solicitată de către Cancelarul Federal este respinsă de către majoritatea membrilor din Bundestag, Camera inferioară a Parlamentului Germaniei.

„În aceste condiții, președintele Germaniei, la propunerea Cancelarului, poate dizolva Bundestagul și provoca alegeri anticipate. În anul 2005, cancelarul Schroder, care a dorit în mod explicit organizarea de alegeri anticipate în Germania, a solicitat un vot de încredere Bundestagului și a cerut în mod expres parlamentarilor din propriul partid să nu susțină moțiunea de încredere pentru ca aceasta să fie respinsă și, în consecință, să se întrunească acea condiție constituțională pentru a se putea ajunge la alegeri anticipate. În consecință, moțiunea de încredere solicitată de cancelar a fost respinsă, cu sprijinul parlamentarilor din partidul cancelarului”, a precizat Emil Boc.

Potrivit acestuia, membrii opoziției germane din Bundestag au atacat la Tribunalul Constituțional decizia Bundestagului de respingere a moțiunii de încredere spunând că, în mod deliberat, cancelarul a utilizat prevederea constituțională pentru a se ajunge la alegeri anticipate, contrar spiritului și textului Constituției Germaniei. „Tribunalul Constituțional din Germania a respins sesizarea opoziției și a considerat că nu este de competența ei să judece conflictele politice. Textul Constituției, spune Tribunalul Constituțional din Germania, a fost respectat. În România, într-o situație politică asemănătoare ca problematică cu cea din Germania anului 2005, CCR sfidează textul Constituției noastre, își abandonează rolul de gardian al Constitutiei și se amestecă în jocul politic intern, fapt absolut inacceptabil într-o democrație”, a conchis Emil Boc.

Citește și: CCR: Desemnarea lui Ludovic Orban nu e constituţională. Președintele trebuie să facă o nouă desemnare

2 COMENTARII

  1. Faptul că avem un președinte de etnie germană nu ne dă dreptul să ne raportăm la ce și cum hotărăște tribunalul Germaniei ( eventual dacă trăim acolo și avem cetătzenie germană) ceea ce nu este cazul și ca edil al orașuliu ar fi de dorit să luăm exemplu cum gestionează nemtzii salubritatea ,circulatzia, zonele verzi,curătzenia urbei ,sutele de probleme ( neauzite si. nerezolvate. ) a clujenilor,o fi dom PRIMAR PDNL ist cunoscător in ale justitziei dar nu dai lectzii CCR ului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.