Vânzarea unui spaţiu de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989 a încins spiritele la şedinţa de Consiliu Local de săptămâna aceasta. Firma care închiriază spaţiul din 1994 a decis să îl cumpere, dar nu s-a mai prezentat la semnarea contractului şi a iniţiat Consiliul Local în judecată. Acesta a fost obligat printr-o hotărâre judecătorească irevocabilă să vândă la un preţ mult mai mic decât cel negociat iniţial. Hotărârea a fost amânată pentru a renegocia modalitatea de plată, stabilită iniţial în varianta unui avans şi plata sumei restante în rate pe trei ani. Consilierii s-au arătat nemulţumiţi de suma mică pe care administraţie e obligată să o accepte, dar şi reprezentanţii firmei se declară sătui de tărăgănări.

În cadrul şedinţei de joi, 26 august, consilierii locali au amânat adoptarea unui proiect de hotărâre privind vânzarea unui spaţiu de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989 către S.C. Florina Impex S.R.L. în baza unei hotărâri judecătoreşti.

Instanţa a decis să nu se plătească pentru o treime din spaţiu

Consilierul PSD Gheorghe Vuşcan a prezentat pe scurt situaţia acestei tranzacţii: ”În urmă cu ceva vreme, această firmă a fost de acord cu vânzarea la preţul de 7 miliarde de lei, dar apoi a făcut contestaţie în instanţă şi a câştigat printr-o hotărâre judecătorească. Este un exemplu despre cum se fură în ţară. Instanţa a decis ca societatea să nu plătească pentru 1/3 din spaţiu, adică pentru demisol, şi a fixat preţul la 200.000 de lei pentru spaţiul pe care expertul nostru îl evaluase la de trei ori mai mult. Câştigătorii impuneau să se negocieze şi numărul de rate pentru plata spaţiului. Acel spaţiu nici acum nu e clar ce statut juridic are. Procesul nu avea obiect dacă cineva ne apăra acolo. Eu am tot propus să schimbăm modalitatea de lucru şi evaluatorii. Lucrăm cu patru evaluatori, unul din Bucureşti şi trei de pe aici care prea s-au obişnuit să facă studii de fezabilitate cu copy-paste. Să mai vină şi alţii care să facă verificări pe bune la Cartea Funciară.” Viceprimarul Moisin a declarat că şi juriştii Primăriei au ridicat aceste obiecţii, dar nici o instanţă nu a ţinut cont de ele. De asemenea, a ţinut să precizeze că nu experţii primăriei sunt de vină, având în vedere că preţul propus de aceştia a fost mult mai mare în comparaţie cu cel dictat de experţii instanţei.

Avans mai mare sau plata integrală

Consilierul PNL Claudia Anastase a ridicat obiecţii de ordin procedural. Aceasta a arătat că în textul proiectului de hotărâre se vorbeşte doar de vânzarea imobilului, dar nu şi de plata cheltuielilor de judecată de 2560 de lei, la care este obligat Consiliul Local în aceeaşi hotărâre judecătorească, dat fiind faptul că partea cealaltă nu a acceptat să le acopere. Anastase a subliniat că există această neconcordanţă între referat şi hotărâre care trebuie rezolvată. De asemenea, a ţinut să precizeze că legea 550/2002 dă posibilitatea vânzării în rate pe trei ani, ceea ce înseamnă că instanţa, deşi a obligat Primăria să accepte un preţ, permitea cel puţin negocierea modalităţii de plată.
Remuş Lăpuşan, Consilier PSD, a propus să se plătească un avans mai mare, iar ratele să fie mult mai mici. Până la urmă s-a stabilit amânarea hotărârii pentru a se lua o decizie în legătură cu plata: fie un avans mai mare, fie achitarea integrală a sumei. Primarul Sorin Apostu a declarat că problema trebuie rezolvată până la şedinţa din septembrie: “Voi analiza chestiunea legată de experţii cu care lucrăm. Ţin să reamintesc că deputatul Daniel Buda s-a oferit să ne ajute cu mai multe expertize, ca să nu mai angajăm cheltuieli publice suplimentare, şi a fost penalizat de Asociaţia Notarilor. În cazul acestui spaţiu, comisia se va întruni într-o şedinţă pentru a reanaliza cazul. Să vedem cum se va admite plata celor 200.000 de lei. Au existat propuneri ca societatea să achite toată suma sau un avans foarte mare, iar restul banilor, în rate. Până la următoarea şedinţă de consiliu din septembrie vom lămuri toate problemele, inclusiv pe cea a experţilor evaluatori cu care vom colabora”.

Aproape un sfert din preţul negociat iniţial

Reprezentantul firmei prezent la şedinţa Consiliului Local a ţinut să arate că a deschis procesul pentru că evaluatorul era unul ales de Primărie şi nu a înţeles ce doreşte de fapt să scrie în acea evaluare. ”Eu deţin numai 57 de mp. Deşi o parte din spaţiu a fost dat altcuiva, nu s-a operat în CF, iar noi am plătit chirie, din 1994, pentru întrega suprafaţă. Din cei peste 66 mp, noi avem doar 57. Suprafaţa care s-a luat, nu înteleg de ce nu se duce la cine s-a dat. Mie nu mi se vinde spaţiul pe care îl deţin legal, deşi în zonă s-a vândut chiar şi la preţuri mai mici. Nu am putut schimba nimic în timpul litigiului. Am înlocuit uşa şi geamurile, care erau putrede”, a declarat reprezentantul S.C. Florina Impex S.R.L. Aceasta a subliniat că îşi permite să plătească în avans maxim 30.000 de euro, iar restul de 20.000de euro îi va plati in rate.
Potrivit referatului prezentat consilierilor, spaţiul de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989 este închiriat de  S.C. Florina Impex S.R.L. Firma a decis în 2005 să cumpere spaţiul în baza legii 550/2002. În urma negocierii cu reprezentanţii Consiliului Local, s-a căzut de acord asupra sumei de 755.000 de lei, dar la semnarea contractului, cei de la Florina Impex nu s-au prezentat deoarece au observat o neconcordanţă între suprafaţa din CF şi situaţia reală. Astfel, firma a dat în judecată municipalitatea pentru renegocierea preţului de vânzare a spaţiului. Decizia irevocabilă din 2009 a instanţei a fixat preţul de vânzare la mai puţin de o treime din cel stabilit iniţial, şi anume la 200.000 de lei pentru 50 de mp. Instanţa a recomandat negocierea modalităţii de achitare a sumei şi a cheltuielilor de judecată.

O toamnă plină pentru administraţia clujeană

În cadrul şedinţei de joi s-a aprobat un nou regulament de funcţionare a Primăriei, Planul Urbanistic Zonal pentru centrul de managament integrat al deşeurilor, documentaţia tehnică pentru noul Centrul Cultural Transilvania, precum şi botezarea unor noi străzi din municipiu. Au fost în discuţie şi noile pieţe administrate de Primărie – cea de la IRA, care va fi finalizată luna viitoare, şi Piaţa Grigorescu –, parcarea din Piaţa Unirii şi parkingul Primăverii, şi atribuirea de locuinţe ANL. Următoarea întâlnire a Consiliului Local va avea loc marţi, 14 septembrie 2010.

Diana Gabor

1 COMENTARIU

  1. Ar fi si culmea ca securistul care a inchiriat spatiul sa dea bani la primarie cind el a contribuit din greu la teschereaua asa-zisilor judecatori.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.