Lucrarile la autostrazile din Romania si centurile oraselor sunt realizate de companii romanesti, italiene, turcesti si austriece. In topul clasamentului firmelor executante este familia omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, care are in prezent cele mai multe contracte cu statul pentru infrastructura rutieră.

Contractele in constructii ale familiei lui Dorinel Umbrarescu

Cele trei firme detinute de familia Umbrarescu au in derulare sapte contracte de infrastructura rutiera in Romania: variante ocolitoare si mult asteptate loturi de autostrada. In total, companiile romanesti ar trebui sa livreze in urmatorii ani drumuri in valoare de 5,2 miliarde de lei.

Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade, firmele detinute de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, cunoscut ca unul dintre „regii asfaltului”, a castigat contractul pentru varianta ocolitoare a orasului Bacau, in lungime de 30,8 kilometri, pentru suma de 668,3 milioane de lei. Lucrarile sunt gata in procent de 75%, iar soferii ar putea circula pe primul segment din autostrada Moldovei mult mai repede decat era estimat in contract, in primele luni din 2022.

Cele trei firme detinute de familia Umbrarescu, SA&PE Construct, Spedition UMB si Tehnostrade, au obtinut contractul pentru cei 4,5 kilometri ai lotului 4 din sectorul de nord a Centurii Capitalei, pentru suma de 312,6 milioane de lei. Lucrarile trebuie sa fie gata in 2023.

Aceeasi asociere a castigat lucrarile pentru sectiunea Zimbor – Poarta Salajului, parte din Autostrada Transilvania, pentru 680 de milioane de lei. Lucrarile la cei 12,2 kilometri trebuie sa fie gata in 2023.

Tot firmele familiei realizeaza si varianta ocolitoarea Radauti, in lungime de 16,58 kilometri de autostrada, pentru 97,4 milioane de lei. Lucrarile, realizate in procent de 67%, ar trebui sa fie gata in 2021.

In asocierea mentionata anterior intra si compania romaneasca de proiectare si consultanta Consitrans. Impreuna, vor livra tronsoanele 2, 3 si 4 din drumul expres Craiova-Pitesti, cu o lungime de 21,3, 31,7, respectiv 31,8 kilometri. Contractele valoreaza 792, 670 de milioane de lei, respectiv 617 milioane de lei. Tronsonul 2 trebuie sa fie gata la finalul anului 2021, iar 3 si 4, in 2023.

Asocierea din care fac parte si firmele lui Umbrarescu a castigat si constructia variantei ocolitoare de la Galati, in lungime de 33,6 kilometri, pentru suma de 705 milioane de lei. Potrivit contractului, lucrarile sunt gata in 2025.

Impreuna cu compania romaneasca Electromontaj, UMB si Tehnostrade ocupa santierele Nadaselu – Mihailesti si Mihailesti – Zimbor, in lungime de 30 de kilometri. Contractul se apropie de 1,4 miliarde de lei, iar romanii ar putea circula pe aceste tronsoane, parte din Autostrada Transilvania, in 2023.

Firma lui Dan Besciu, aflata in insolventa, incheie contracte cu statul

Asocierea formata din grecii de la Aktor si romanii de la Euroconstruct Trading, companie controlata de Dan Besciu si Sorin Vulpescu, a castigat contractul pentru lotul 3 din sectorul de Sud al Centurii Capitalei, Bragadiru-Joita, in lungime de circa 18 kilometri, pentru suma de 853,4 milioane de lei. Lucrarile trebuie finalizate in decembrie 2022. Compania de Drumuri anunta, insa, ca antreprenorul a inregistrat intarzieri majore de proiectare.

In ciuda faptului ca Euroconstruct a intrat in insolventa la propria cerere, asocierea lucreaza si la sectorul Santimbru – Aiud, din autostrada Sebes-Turda, in lungime de 24 de kilometri, unde stadiul fizic este extrem de intarziat, potrivit autoritatilor. Valoarea contractului este de 549,3 milioane de lei, iar in luna decembrie a acestui an ar trebui ca lotul sa fie dat in folosinta.

Celelalte firme romanesti care fac drumurile din tara

Asocierea dintre firma romaneasca Alpenside si Specialist Consulting trebuie sa finalizeze pana in august 2021 lucrarile la sectorul Rasnov-Cristian, parte din tronsonul Comarnic-Brasov. Contractul pentru cei 10 kilometri, realizati in procent de 70%, s-a incheiat pentru 118 milioane de lei.

Botosanenii de la Tehnic Asist si firma Tass Infra Logistic au castigat contractul pentru varianta ocolitoare Barlad, in lungime de 11,2 kilometri, pentru suma de 132 de milioane de lei.

Asocierea Straco Grup – Specialist Consulting – Total Road are contractul pentru tronsonul Ogra – Campia Turzii, parte din autostrada Trasilvania, pentru suma de 279,7 milioane de lei. Lucrarile la cei 15,9 kilometri au intarzieri majore, din cauza faptului ca antreprenorul roman Straco este in insolventa. Lucrarile, care au un stadiu fizic de doar 37%, ar trebui sa fie gata anul urmator.

Vezi ce alți afaceriști se învârt în jurul celor mai mari contracte de infrastructură din România AICI

Articol integral pe Ziare.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.