Începând de săptămâna trecută, agenţii publicitari care vor dori să facă publicitate pe domeniul public sau privat din municipiul Cluj-Napoca vor trebui să se supună unor reguli stricte. Municipalitatea clujeană a emis o Hotărâre de Consiliu Local pentru reglementarea activităţii de publicitate în municipiu. În noul Regulament se prevăd reglementări privind amplasarea tuturor tipurilor de mijloace de publicitate în funcţie de diferitele zone ale urbei. Hotărârea defineşte toţi termenii de specialitate pentru a nu exista confuzii
Zonă protejată
Zona protejată a municipiului a fost stabilită la Calea Moţilor şi căile adiacente, Calea Mănăştur, strada Gorea, Piaţa Cipariu, străzile Emil Racoviţă şi George Bariţiu, Piaţa Mihai Viteazu, străzile Constanţa, Bălcescu, Iaşilor, Croitorilor, Ploieşti, Traian Moşoiu, Cartierul Andrei Mureşanu până la strada Ady Endre, N. Iorga, Amos Frâncu, Galaxiei, Moise Nicoară, Barbu Şt. Delavrancea, Bd. 21 Decembrie, Calea Dorobanţilor, Calea Turzii, strada Republicii şi zonele adiacente până la strada Observatorului. Astfel, pe această zonă este acceptată amplasarea de firme pe faţada clădirilor, însă doar avizate, este acceptată şi publicitatea temporară pentru evenimente în interesul comunităţii, dar şi publicitatea electorală, dacă respectă regulamentul. Orice alt mijloc de publicitate este interzis.
Cine nu respectă plăteşte!
Pentru agenţiile de publicitate care nu întreţin mijloacele publicitare sau nu eliberează amplasamentele după expirarea termenelor stabilite prin contract se vor percepe amenzi. La fel şi pentru lipsa acordului autorităţii publice locale, pentru amplasarea afişelor în alte locuri decât cele stabilite, inscripţionarea reclamelor pe parasolarele teraselor din zona protejată sau amplasarea de mijloace de publicitate cu nerespectarea prevederilor regulamentului. Amenzile pentru toate aceste abateri vor fi între o mie şi 2,5 mii lei.
Simona Curcian