Începând de săptămâna trecută, agenţii publicitari care vor dori să facă publicitate pe domeniul public sau privat din municipiul Cluj-Napoca vor trebui să se supună unor reguli stricte. Municipalitatea clujeană a emis o Hotărâre de Consiliu Local pentru reglementarea activităţii de publicitate în municipiu. În noul Regulament se prevăd reglementări privind amplasarea tuturor tipurilor de mijloace de publicitate în funcţie de diferitele zone ale urbei. Hotărârea defineşte toţi termenii de specialitate pentru a nu exista confuzii

 

În părţile aflate în afara zonei protejate din punct de vedere istoric sunt admise toate mijloacele şi tipurile de publicitate cu excepţia bannerelor. Nu se admite instalarea afişelor pe clădirile declarate monumente istorice sau în zonele de protecţie din jurul monumentelor istorice, dar nici în zonele cu regim special de pază sau supraveghere. De asemenea, nu sunt admise mijloace publicitare în rezervaţiile naturale, în parcuri, pe arbori, în intersecţii, sub poduri sau în locuri care ar putea crea pericole pentru trafic ori care ar împiedica desfăşurarea traficului.  Nici pe clădirile sedii ale autorităţilor publice, pe gardurile cimitirelor sau biserici nu vom vedea afişe publicitare.

Zonă protejată

Zona protejată a municipiului a fost stabilită la Calea Moţilor şi căile adiacente, Calea Mănăştur, strada Gorea, Piaţa Cipariu, străzile Emil Racoviţă şi George Bariţiu, Piaţa Mihai Viteazu, străzile Constanţa, Bălcescu, Iaşilor, Croitorilor, Ploieşti, Traian Moşoiu, Cartierul Andrei Mureşanu până la strada Ady Endre, N. Iorga, Amos Frâncu, Galaxiei, Moise Nicoară, Barbu Şt. Delavrancea, Bd. 21 Decembrie, Calea Dorobanţilor, Calea Turzii, strada Republicii şi zonele adiacente până la strada Observatorului. Astfel, pe această zonă este acceptată amplasarea de firme pe faţada clădirilor, însă doar avizate, este acceptată şi publicitatea temporară pentru evenimente în interesul comunităţii, dar şi publicitatea electorală, dacă respectă regulamentul. Orice alt mijloc de publicitate este interzis.

În ceea ce priveşte amplasarea de mijloace publicitare pe domeniul public sau privat al municipiului, aceasta se va face doar ca urmare a unei licitaţii. Vehiculele special echipate pentru publicitate vor putea fi puse în circulaţie doar cu acordul autorităţilor locale şi nu vor avea voie să staţioneze pe domeniul public mai mult de o oră.

Cine nu respectă plăteşte!

Pentru agenţiile de publicitate care nu întreţin mijloacele publicitare sau nu eliberează amplasamentele după expirarea termenelor stabilite prin contract se vor percepe amenzi. La fel şi pentru lipsa acordului autorităţii publice locale, pentru amplasarea afişelor în alte locuri decât cele stabilite, inscripţionarea reclamelor pe parasolarele teraselor din zona protejată sau amplasarea de mijloace de publicitate cu nerespectarea prevederilor regulamentului. Amenzile pentru toate aceste abateri vor fi între o mie şi 2,5 mii lei.
 
Simona Curcian

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.