Conform unui studiu realizat de Frames & Factory 4.0, România s-ar afla pe ultimul loc din UE in privința competențelor digitale. Procentul persoanelor din România cu vârsta cuprinsa intre 16 și 74 de ani care nu au accesat niciodată internetul este de 18%, dublu față de media UE de 9%.

”Pentru majoritatea românilor, competențele digitale se traduc în operaţiunile uzuale precum folosirea anumitor instrumente TIC -Tehnologiei informaţiei şi a comunicaţiilor (dispozitive şi aplicaţii software) dar competenţa digitală este definită ca un cumul de abilităţi, cunoştinţe şi atitudini. În această perspectivă devine mai important modul în care folosim instrumentele TIC pentru a căuta informaţii, pentru a crea conţinut digital, pentru a comunica eficient şi extrem de important pentru a desfăşura toate aceste activităţi în siguranţă şi având spirit critic în alegerea surselor credibile de informaţii’’, afirmă Marius Hărătău, CEO FACTORY 4.0.

România se află pe ultimul loc în UE la capitolul competenţe digitale, potrivit studiului Frames & Factory 4.0. Este vorba despre competenţele de bază şi avansate care nu ţin pasul cu dinamica sectorului IT, arată specialiştii. Fără un program naţional de pregătire a angajaţilor aliniat unei strategii naţionale şi cadrului european de competenţe digitale DigComp 2.0, riscăm ca digitalizarea să reprezinte o ,,Fata Morgana’’, din care ne vom alege doar cu un nou contingent de echipamente scumpe, păstrate sub cheie în depozitele firmelor şi instituţiilor publice, arată o analiză realizată de Frames & FACTORY 4.0.

Potrivit datelor de la Eurostat, România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în privinţa participării angajaţilor la cursurile de educaţie şi training. Numai 1,6% dintre angajaţi au urmat astfel de forme de formare profesională, în 2019. Spre comparaţie, în Suedia, procentul este de 37%, în Elveţia de 39,4%, iar media Uniunii Europene este de 14,8%. În Bulgaria, procentul angajaţilor care au urmat cursuri de pregătire a fost de 2,3%, în Polonia de 7,7%, iar în Ungaria de 7,3%.

Cercetările au mai stabilit că România se confruntă cu un adevărat paradox: are printre cele mai bune conexiuni de internet din lume, o industrie software competitivă, însă la capitolul uman se află încă în ,,Evul Mediu digital’’.

Sursa – Ziarul Financiar

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.