Gospodăriile din Uniunea Europeană au alocat anul trecut, în medie, 4,9% pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte din cheltuielile totale de consum, pe ultimele poziţii în rândul statelor membre fiind gospodăriile din Bulgaria şi România, care au alocat 3,2%, respectiv 3,4% din cheltuieli pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte, în timp ce gospodăriile din Estonia au alocat 6,8% din cheltuieli în acelaşi scop, arată datele publicate miercuri de Eurostat.
La nivelul UE, în 2016, cheltuielile totale pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte au reprezentat 395,4 miliarde de euro, echivalentul a 2,7% din Produsul Intern Brut al UE, sau 800 de euro pe cap de locuitor al UE. Potrivit Eurostat, cheltuielile anuale ale gospodăriilor pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte sunt puţin mai mari decât sumele cheltuite pentru sănătate.
Potrivit Agerpres, între 2006 şi 2016, ponderea cheltuielilor pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte în totalul cheltuielilor de consum al gospodăriilor a scăzut în majoritatea statelor membre, inclusiv în România unde au scăzut de la 3,9% din totalul cheltuielilor de consum al gospodăriilor în anul 2006 la 3,4% în anul 2015, ultimul an în care sunt disponibile date pentru România.
Cele mai mari scăderi în perioada 2006-2016 s-au înregistrat în Lituania, scădere de 1,9 puncte procentuale, Grecia, scădere de 1,3 punte procentuale, şi Spania, scădere de 1,1 puncte procentuale.
În contrast, ponderea cheltuielilor pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte în totalul cheltuielilor de consum al gospodăriilor a crescut în şapte state membre, cel mai mult în Polonia, creştere de 0,6 puncte procentuale, alături de Lituania şi Marea Britanie, creştere de 0,5 puncte procentuale.